AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Har søkt på jobb, fristen gikk ut mandag. Er det teit å ringe og spørre om når søknaden vil bli behandlet? Og er det "lov" å spørre om hvor mange som har søkt?
Gjest Spinell Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Det du nevner er helt grei oppfølging av en søknad. Er stillingen innen offentlig sektor kan du dessuten be om utvidet søkerliste slik at du ser hvem de andre søkerne er og hva slags bakgrunn de har.
Aerah Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Mange takk, da ringer jeg! Er innen offentlig sektor ja, men tror ikke jeg kommer til å be om noen utfylling hva de andres søknader angår, så sant jeg ser at det er tydelig mindre kompetente folk enn meg som er ansatt.
Gjest Spinell Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg vet ikke helt hva du mente med "utfylling hva andres søknader angår", men i fall du tenker at det med utvidet søkerliste er noe stort apparat som må settes i verk, så er det ikke det. Søkerlister er delt i to kategorier: 1. Enkel søkerliste - her står kun navn og alder på søkerne. Denne er offentlig tilgjengelig. 2. Utvidet søkerliste - her er i tillegg utdannelse og erfaring lagt inn. Denne listen er tilgjengelig for søkerne, og andre som er parter i saken (ihht forvaltningsloven). Lista blir laget uansett, så det er ikke verre enn å be om å få den, og kan være et kjekt påskudd for å ringe
Gjest Spinell Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Den enkle søkerlisten er i mange tilfeller tilgjengelig på nett. Hvor enkel den egentlig er å finne kommer an på arbeidsgivers publiseringsløsninger. Den utvidede er unntatt offenlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå