AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Nok et "trur dere jeg er gravid?" spørsmål. Flaut nesten å spørre om men da jeg ikke har tilgang til en graviditetstest før om en liten stund så tenkte jeg å høre om det er noe å tenke på eller ikke med det første. Sluttet på p piller for ca 2 mnd siden og har EL i disse dager. Hadde mensen i slutten av september. *Siste 3-4 dagene har brystene vært veeeldig ømme men er bedre nå, nå må jeg klemme litt for at det blir ømt. *hadde mensen-lignenede smerter i magen i går. Skal ikke ha mensen før 25.okt. Alltid hatt punktlig mensen, p piller har aldri hatt noen invirkning på dette. *må ikke tisse nevneverdig mye mer men når jeg tisser kjennes det ut som jeg tisser på meg på meg på en måte Vanskelig å forklare men det kjennes rart.. *vært veldig trøtt og sliten siste 1-2 ukene men sover ikke mer, bare sliten Siden vi er prøvere nå har jeg jo i bakhodet at jeg nå innbiller/håper at dette kanskje kan være noen gode symptomer- men jeg tviler. Jeg ville sikkert svart andre her "ta en test og bli ferdig med det" men som sagt har jeg ikke tilgang til slik test enda. Så, hva trur dere? Kanskje litt for lite symptomer? Har jo hatt mensen siden sist EL og er tvilsomt at det skulle vært fra denne perioden da den er rundt disse dager... (helgen/denne uken)
Orchideae Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Om du har EL nå, og egget har blitt befruktet vet ikke kroppen din at du er gravid ennå, så det er nok litt "ønsketenkning". Egget bruker noen dager på å komme seg fra egglederene til livmoren for så å feste seg. Og når det fester seg kan det for noen ta noen dager før du kjenner noen, for andre noen uker. Vi her inne kan ikke svare på om du er gravid eller ikke, men det jeg skrev der er faktaene. Du kan godt ha et befruktet egg som er på vei til livmoren, men du er ikke gravid før det fester seg. Så du må nok bare vente å ta en test når du har mulighet. Og nei, dette er ikke ment som et spydig KG innlegg. Men jeg vet hvordan det er å være der du er nå, og hvor deilig det faktisk er å kjenne på kroppen når den er gravid, da jeg fant ut at jeg er gravid for rett over en uke siden. Lykke til.
Athene Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Høres ut som eggløsningssymptomer, du har ikke kjent det på en stund da man ikke har eggløsning når man går på pillen. I tillegg går du nok og føler og kjenner på alt mulig for tiden, i håp om å være gravid. Når man har mensen helt som normalt er man neppe gravid. Noen få kan oppleve en blødning da de normalt skulle hatt mensen, men denne arter seg annerledes enn en normal mens.
Orchideae Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg hadde slik blør ond da egget festet seg, festeblødning. Det kommer av at egget fester seg i livmorsveggen, og der er det mange små blodårer. :-) Trodde jeg fikk mensen, men det sluttet å blø etter en time eller to, og det var minimalt, såvidt det kom noe.. Dagen etter testet jeg positivt. Når vi prøvde i starten, trodde jeg at jeg var gravid hele tiden, men når jeg var det føltes det annerledes. Jeg viste det på en måte, ikke bare trodde det.
Orchideae Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Blødning* skriver på iPhone som retter litt i vildens sky.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Isodora: Det er derfor jeg tviler smtidig som jeg håper litt, jeg trur også at jeg VET den dagen jeg ble gravis og ikke bare trur..
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #7 Skrevet 22. oktober 2011 Men jeg er gravid!! Herregud så rart :kgbaby: 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #9 Skrevet 22. oktober 2011 Takk Vi ble prøvere for litt over 1 mnd siden så vi er nok blandt dem heldige som får det til så fort! Så nå er det bare å begynne å bekymre seg for di neste 3 mnd da... Jeg vet ikke hva jeg tenker en gang nå jeg, det er jo helt rart! Må vel bestille legetime til mandag også
Athene Skrevet 22. oktober 2011 #10 Skrevet 22. oktober 2011 Gratulerer! De neste tre månedene går nok helt fint. Noen legetime behøver du ikke på en stund ennå, det er først vanlig med første time i uke 8-12, men det er greit å ringe til legekontoret og få på plass dette allerede. Ellers finner du mye god informasjon i Helsedirektoratets brosjyre "kostoholdsråd for gravide". Google denne, den ligger ute i elektronisk format.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå