Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en lettstelt og litt rufsete frisyre, noe slikt som dette. Jeg har litt naturlig "fall" i håret, så iblant får jeg det til.

Men veldig ofte blir det noe slikt som dette. Det blir flatt oppå og bøyer seg ut til sidene lenger ned. Sånn vil jeg IKKE ha det.

Noen råd for klipp/styling?

Eventuelt forslag til andre frisyrer som er lettstelte og litt rufsete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn et bilde av det du vil ha og ta det med til frisøren og spør om h*n kan klippe deg slik. Om h*n ikke kan så spør du en annen frisør. Det er også viktig å forklare hvordan håret ditt pleier å være og forme seg. På de fleste (inkludert meg selv) er det deler av håret for ligger/former seg på en fast måte uansett hva man gjør. Da er det viktig å jobbe med det, ikke imot, slik at klippen blir formet etter ditt hår.

Utenom en perfekt klipp så kan du bruke volumpulver eller spray for å høfte håret fra hodebunnen. Det fungerer utmerket.

Skrevet

Fråga också frisören om HUR du ska styla håret för att få det så, vilka produkter och hur mycket/lite du ska ha i. En bra klippning blir inte en bra frisyr om den inte stylas som den är klippt.

Skrevet

Fråga också frisören om HUR du ska styla håret för att få det så, vilka produkter och hur mycket/lite du ska ha i. En bra klippning blir inte en bra frisyr om den inte stylas som den är klippt.

Det stemmer ikke. En god klipp skal kunne holde seg bra uten å style.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Noen er jo bare født med flatt hår, andre med tykt hår.

Hva med å se etter en annen frisyre?

Skrevet

Det stemmer ikke. En god klipp skal kunne holde seg bra uten å style.

Njae...

Vill du ha en frisyr som ska hålla sig bra utan styling behöver den vara klippt för att inte kräva styling.

Vissa frisyrer kräver styling. Är du inte beredd att styla håret så bör du be frisören klippa håret så du inte ska behöva styla det varje dag.

prata med din frisör för att få en frisyr som passar dig och ditt liv

Skrevet

Kjenner meg absolutt igjen i dette! Har akkurat samme lengde selv og håret mitt er også veldig tynt, så det blir lett veldig flatt.

Jeg har funnet ut 2 ting:

1. for å få det sånn som på det første bildet (eller tilsvarende) må du få frisøren til å klippe opp håret en del, eller så blir det "tungt" og faller mye lettere sammen.

2. vil også anbefale deg en lett voks eller volumpulver. Jeg sliter selv med å bruke volumpulver, det virker ikke for mitt hår/jeg får ikke dosert det riktig. For meg funker Osis+ flexwax ultra strong veldig bra, og den er utrolig drøy! Jeg trenger i alle fall ikke mer enn å dekke fingertuppen for å få volum i hele håret. Kjøpte boksen for 6mnd siden og har bare brukt halvparten så langt. Spray over til slutt, så holder det bedre. Da er det bare å "fluffe" opp håret gjennom dagen. :)

Skrevet

Noen er jo bare født med flatt hår, andre med tykt hår.

Hva med å se etter en annen frisyre?

Ja, jeg har tenkt tanken. :) Men aner ikke hva jeg skal gjøre med hår som fort blir sånn som på bilde nr. 2 som jeg linket til. Flatt oppå og står ut til sidene... Å bruke slettetang er ikke aktuelt. Både fordi jeg er for lat på morgenen (skikkelig B-menneske som ikke er skikkelig våken før et godt stykke ut på formiddagen) og fordi jeg ikke er noe flink med styling. Forresten er jeg også redd for å ødelegge håret.

Har du noen ideer for lettstelt frisyre som kan passe meg? Med tanke på bilde nr. 2...

TS

Skrevet

Kjenner meg absolutt igjen i dette! Har akkurat samme lengde selv og håret mitt er også veldig tynt, så det blir lett veldig flatt.

Jeg har funnet ut 2 ting:

1. for å få det sånn som på det første bildet (eller tilsvarende) må du få frisøren til å klippe opp håret en del, eller så blir det "tungt" og faller mye lettere sammen.

2. vil også anbefale deg en lett voks eller volumpulver. Jeg sliter selv med å bruke volumpulver, det virker ikke for mitt hår/jeg får ikke dosert det riktig. For meg funker Osis+ flexwax ultra strong veldig bra, og den er utrolig drøy! Jeg trenger i alle fall ikke mer enn å dekke fingertuppen for å få volum i hele håret. Kjøpte boksen for 6mnd siden og har bare brukt halvparten så langt. Spray over til slutt, så holder det bedre. Da er det bare å "fluffe" opp håret gjennom dagen. :)

Jeg har faktisk nettopp kjøpt volumpulver for første gang. Synes det fungerte bra den ene gangen jeg har rukket å bruke det, så får vi se om det fortsatt funker bra framover. Krysser fingre. :)

Når det gjelder å klippe opp håret så pleier jeg å ha det sånn ja. Men håret mitt er litt rart. Når det er kort så forsvinner fallet, mens det dukker opp igjen når håret er litt lengre. Så med oppklippet hår så blir det liksom litt rart også. Kanskje jeg kan bruke noen stylingprodukter som framhever min lille antydning til krøller?

TS

Skrevet

prata med din frisör för att få en frisyr som passar dig och ditt liv

Ja, jeg pleier det. Standardreplikken min er "jeg trenger noe lettstelt og rufsete, for jeg har verken tid, kompetanse eller lyst til å drive med masse styling".

Og da blir resultatet noe i retning av de to bildene jeg linket til. Det er bare det at frisøren styler jo håret mitt sånn at det ser bra ut, mens jeg ikke får det til selv. :sukk:

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...