zorra Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Hei, Jeg vil definere hvilke muligheter jeg har i forbindelse med min utdanning. Hvis jeg har ingen muligheter da vil jeg gjerne å søke ny utdanning, men jeg håper at det skal gå bra. Jeg har høyere utdanning i Russland (Jurisprudence linje, 5 år) + 3 år erfaring som jurist. Jeg har fått generell gudkjenning fra Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen (NOKUT, Norge, 280 poenger). Håper at dere gir meg litt informasjon. Endret 21. oktober 2011 av zorra
zorra Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 11. oktober 2011 NAV: "Med en generell godkjenning av din juridiske utdanning, står du fritt til å søke jobber du mener du er kvalifisert for. Da er det opp til din arbeidsgiver å avgjøre om du er rett person til den spesielle stillingen".
zorra Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2011 PST: "Viser til din henvendelse den 28. september 2011. Takk for utvist interesse. For å bli politi kan du lese mer om dette på Politihøgskolens nettside: http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/"
zorra Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2011 Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet: "Tillatelse til å utøve rettshjelp i medhold av domstolloven § 218 annet ledd nr. 1 gis bare til norsk cand. Jur. eller Master i rettsvitenskap".
zorra Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2011 Hva betyr gudkjenning fra NOKUT? At en høyere utdanning fra utlandet får generell godkjenning i Norge, betyr følgende: hele eller deler av utdanningen er vurdert å være likestilt med norsk høyere utdanning det er vurdert hvilket omfang utdanningen svarer til, angitt i studieår og studiepoeng sammenlignet med norsk høyere utdanning generell godkjenning kan også innebære at høyere utdanning fra utlandet godkjennes som likestilt med en norsk høgskolekandidatgrad, bachelorgrad, mastergrad eller doktorgrad (Ph.D) http://www.nokut.no/no/Utenlandsk-utdanning/Generell-godkjenning/Soker/Godkjenningsordninger/Generell-godkjenning/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå