Gå til innhold

hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! I dag har jeg gått helt over streken og spist så mye som 3400 kalorier.

Pleier ikke spise så mye, ligger vanligvis mellom 1300-1600.

Hvor mye legger jeg på meg nå? Får trene i morgen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herre gud da, det må nå være lov til å kose seg litt nå og da uten å bli helt hysterisk!

• Liker 4
Skrevet

Herre gud da, det må nå være lov til å kose seg litt nå og da uten å bli helt hysterisk!

Kan ikke huske sist jeg har spist så mye, men for ca 5-6 år siden slet jeg med over/tvangsspising og kunne spise mye mer enn dette!(kanskje 5000?) Nå har jeg klart å slutte med dette, så var redd jeg fikk ett tilbakefall nå.

Jeg har, når jeg tenker meg om, spist lite kalorier siste uken. Kanskje det har noe med det å gjøre?

Skrevet

Hva har du spist??

Skrevet

Hva har du spist??

Har spist pasta carbonara, kokosboller, mye nugatti, litago, skolebolle + knekkebrød....

Skrevet (endret)

Sett at du har en forbrenning på rundt 2000/dagen så har du vel lagt på deg 200 gram. Ikke verre. Det er i sånne "krisesituasjoner" det er greit å trøste seg med at det faktisk er 7000 kcal i et kilo (at det også kreves 7000 i underskudd for å gå ned et kilo er ikke like morsomt å tenke på, hehe...). Overspiste selv i går, ca 2250, og jeg ligger vanligvis på 1100-1500, et snitt på rundt 1400. Følte meg helt FORFERDELIG da jeg våknet i dag og vurderte å sultestreike resten av uken, men så snakket jeg litt fornuft til meg selv og minnet meg selv på at det bare ville utgjøre ca 100 g på vekten, om enn dét. Så nå føler jeg meg mye bedre.

Så lenge man ikke lar slikt matinntak bli en vane, er det ingen krise om det skjer en gang i blant.

Endret av Honeydew
Skrevet

Wow, noen er sykelig opphengt i kalorier :sukk:

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke huske sist jeg har spist så mye, men for ca 5-6 år siden slet jeg med over/tvangsspising og kunne spise mye mer enn dette!(kanskje 5000?) Nå har jeg klart å slutte med dette, så var redd jeg fikk ett tilbakefall nå.

Jeg har, når jeg tenker meg om, spist lite kalorier siste uken. Kanskje det har noe med det å gjøre?

1300-1600 kcal er svært lite, så det er ikke rart om du sprekker skikkelig da. Hvorfor er det så mange som gjør den feilen og tror at "nå skal jeg virkelig gå ned i vekt, spise veeeldig lite!", og så sprekker de så det suser.

Det er mye mer realistisk å satse på å spise passelige mengder mat kombinert med rikelig med mosjon.

Skrevet

1300-1600 kcal er svært lite, så det er ikke rart om du sprekker skikkelig da. Hvorfor er det så mange som gjør den feilen og tror at "nå skal jeg virkelig gå ned i vekt, spise veeeldig lite!", og så sprekker de så det suser.

Det er mye mer realistisk å satse på å spise passelige mengder mat kombinert med rikelig med mosjon.

Tro meg. Jeg er eks-anorektiker, og jeg vet akkurat hvordan TS har det.

Jeg visste hele tiden at "passelige mengder mat og rikelig med mosjon" var mye sunnere enn det jeg holdt på med, men jeg klarte rett og slett ikke.

Jeg orket ikke tenke på at jeg måtte trene for å holde meg på den vekta jeg ville, rett og slett fordi jeg ikke hadde energi til det.

Derfor var det mye enklere å heller holde seg på et minimumsinntak.

Nå skal jeg ikke påstå at TS har SF, men dette minner veldig om de tankene jeg hadde..

Mitt beste tips til TS er å snakke med noen om det. En fysisk person, ikke KG.

For noen er det enklest å snakke med en profesjonell part, lege eller helsesøster. Man kan også kontakte SFS, Senter For Spiseforstyrrelser

De har taushetsplikt, og tilbudet er gratis.

Andre har lettere for å snakke med noen man er fortrolig med. En venn? Lærer? Familiemedlem?

Moren min var en enorm støtte for meg.

Skrevet

Ts her!

Jeg håper jo dette var ett engangstilfelle, og at det ikke skjer igjen! Skjønner at jeg trenger noen å snakke med hvis ikke.

I dag har jeg heldigvis hatt en normal spisedag! :)

er det flere som sliter me dette?

Gjest Rastl0s
Skrevet

Du skal ikke tenke på å se forskjell på størrelsen din etter en dag med mye mat/godt. Det er i lengden du blir feit.

Alt med måte!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...