Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et lite spørsmål som jeg rett og slett ikke klarer å finne ut av ...

Det har seg sånn at jeg gjerne vil begynne å studere. Men studiet har en poenggrense som er mye høyere enn snittet mitt. Jeg har 5,7 i snitt fra VGS, mens snittet på studiet er 6,5. Nå lurer jeg på: hvor lenge må jeg studere for å få nok poeng til å begynne? Kan jeg få alderspoeng? Ikke minst krever studiet realfag, som jeg tar nå. Hvilke karakterer "må" jeg greie i tilsammen 4 realfag?

Jeg er forvirret, og føler bare at jeg surrer rundt i en lang rekke lover og regler jeg ikke har oversikt over.. Er det noen som føler seg oppdaterte? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snittet er ikke 6,5. For det første er det ikke snittet, det er poengsummen til den med lavest poeng som kom inn, og for det andre så er det vel 65 og ikke 6,5.

Har du lest på Samordna opptaks hjemmesider? Det er lurt å lese seg opp der først, så kan du ta eventuelle restspørsmål etterpå.

Så vidt jeg vet trenger du bare å bestå realfagene. Dvs. da kommer du såklart ikke akkurat nærmere poengkravet, men det er ikke noen minstekarakter.

Skrevet

Så vidt jeg vet trenger du bare å bestå realfagene. Dvs. da kommer du såklart ikke akkurat nærmere poengkravet, men det er ikke noen minstekarakter.

Får man ikke realfagspoeng lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...