Gå til innhold

Spøkelse på soverommet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OM englene finnes er jeg likeglad med hva de vil meg eller andre. De viser seg jo ikke.

Jeg spurte hesten om den trodde at Märtha kunne snakke med hester. Pfrrr sa den da, et ganske foraktfullt prust slik jeg oppfattet det.

Gubben fikk fire røde merker i leggen, og bikkja vår fikk røsket den den stripete sinnataggen litt i rompepelsen. Dermed var slaget over. En neve møllkuler i åpningen, noen store stein og en del trematerialer satte stopp for leieforholdet under huset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer ikke. En venninne bor i en liten by og et helt område med ganske nye hus i nærheten har dårlige energier. Det var fangeleir der under krigen. Et sted går en dame igjen. Hun har vært aggresiv og husets folk tilkalte Åndenes makt (riktig navn?). Det er blitt bedre men det hender hun dukker opp, hun hater rot og de som bor der er rotekopper av dimensjoner.

Hvis det virkelig er slik at denne fangeleiren fokker opp livene til de som bor der, så ville det vel sannsynligvis vises på husprisene? Ellers i samfunnet er det jo slik at om noen bo-områder har dårlig "rykte"*, vil ikke folk betale like mye for husene. Er det slik her?

Sånn ellers må det da være praktisk å bo i ett hus med ett rydde-spøkelse. Jeg er selv en uforbederlig rotekopp. Hun der dama kunne kanskje fått litt skikk på meg! :Hehe:

*Bo-områder som har virkelig dårlige energier, er f.eks boligfelt plassert midt under høyspentmaster. Disse husene er ikke lett-solgte! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystiske energier er veldig interessante.

F eks trådløse rutere på skoler gjør barn syke selv om de er avslått. Ingen vet at de er avslått, men strømforsyningene har vært borte i flere uker. Det er nok å tro at de er aktive og sender ut skumle stråler for at det skal bli baluba.

Mobilantenne gjorde også folk syke, selv om det viste seg å være en utilkoblet antenne. Bare synet av den var nok.

Det er en hel del eksperimenter og blindtester som er enkle å utføre, men veldig upopulære. Å avsløre psykosomatiske lidelser er ikke spøk, dessuten er det ikke sikkert at det virker for de som er plaget av det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne hilse på spøkelser. Jeg tror ikke de liker meg. Men jeg _vet_ ikke.

Det siste spøkelset jeg hørte om var grevling. Ikke bare en, men tre. Under huset. Når de våknet i skumringen, så laget de mange rare lyder. Min far snublet i en av dem, og han mente bestemt at man ikke kan snuble i spøkelser, og ikke biter de gamle folk i beinet, som dette litt hissige gjorde. Mulig den trodde gubben var et spøkelse?

:skratte:

Den fant nok ut at han var lagd av kjøtt og blod etter smaksprøven ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystiske energier er veldig interessante.

F eks trådløse rutere på skoler gjør barn syke selv om de er avslått. Ingen vet at de er avslått, men strømforsyningene har vært borte i flere uker. Det er nok å tro at de er aktive og sender ut skumle stråler for at det skal bli baluba.

Her er det nok foreldrenes hysteriske forhold til radiobølger som slår ut.

Mobilantenne gjorde også folk syke, selv om det viste seg å være en utilkoblet antenne. Bare synet av den var nok.

Det tragiske her er at når skolemyndigheter gir etter for krav om å fjerne slike antenner, så øker strålingen fra hver enkelte mobiltelefon. Mobilsystemet er sånn lagd at mobilens sender øker utgangseffekten, når mottakeren er lengre borte. Legger man til at energien i strålingen avtar med kvadratet av avstanden, så finner man ut at mobilen i lomma gir deg en mye større dose, enn den vannvittig skumle antenna som står 10 meter borte.

Symbolhandlingen gjør at den eventuelle strålingfaren øker! Ikke helt etter intensjonen?

Det er en hel del eksperimenter og blindtester som er enkle å utføre, men veldig upopulære. Å avsløre psykosomatiske lidelser er ikke spøk, dessuten er det ikke sikkert at det virker for de som er plaget av det.

Ikke ta troen vekk fra folk, det er ufint! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke mine formuleringer skremmer noen fra å fortelle om sine opplevelser. Jeg mener ikke å såre noen, og personangrep driver jeg ikke med. Jeg er helt sikker på at spøkelser har humor.

Det gamle huset vi solgte nå er mer enn 100 år gammelt. Vi kjenner hele dets historie, også om spøkelsene. Det eneste vi så og hørte var tømmeret som "vandret" når det ble varmt/fuktig/kaldt. Et stort utvalg lyder fra ulike bygningsdeler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette

Håper ikke mine formuleringer skremmer noen fra å fortelle om sine opplevelser. Jeg mener ikke å såre noen, og personangrep driver jeg ikke med. Jeg er helt sikker på at spøkelser har humor.

Det gamle huset vi solgte nå er mer enn 100 år gammelt. Vi kjenner hele dets historie, også om spøkelsene. Det eneste vi så og hørte var tømmeret som "vandret" når det ble varmt/fuktig/kaldt. Et stort utvalg lyder fra ulike bygningsdeler.

Lurer litt på om du klarte å skremme vekk trådstarter, kanskje du skremte henne vekk til et av de alternative forumene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare bekymret når voksne bevisst prøver å skremme barn. Om det så er insektskrekk, høydeskrekk, klaustrofobi, overtro eller julenissen.

Jeg liker ikke julenissetradisjonen. Spes ikke der den blir veldig invaderende, personlig og skremmende for barn. Noen barn blir tvunget til å konfrontere en myte og manet til tro på en oppdiktet gestalt med visse evner og egenskaper som ingen andre har.

Mine minner om nissen er ikke spes hyggelige, og det kan hende at jeg fikk antipati mot denne noe tåpelige myten allerede da.

Jeg bare spør. Intelligente mennesker: er dette virkelig nødvendig å innbille barn? Hva i all verden er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er viktig å skremme unger litt. Vi skremte nabogutten med kjelleren hans. Der bodde det tusser og troll og det som verre var. Skulle vi sagt sannheten da? Ikke gå ned i kjellern og tukle med pappas hembrentapparat! Konsekvensene av det kunne jo blitt fatale. Litt tro og/eller overtro skader ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det en aktverdig grunn så. Å beskytte barn mot eksploderende hjemmebrenningsapprater, knuse speil eller slå opp paraplyer inne.

Speil er dyre, og paraplyer kan stikke ut øyne.

Nå er ikke speil så dyre lenger, og barn flest kan forstå at spisse spiler kan treffe øyet.

Men apparater som eksploderer er verre.

F eks brannslukkere tør ikke barn røre nå. Fint når det blir brann?

Sannheten er best. Den kan nemlig ikke avsløres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig barn flest forstår at spisse spiler kan treffe øyet? Voksne flest forstår det ikke! Prøv bare å gå ut på en av Norges gater i regnvær. Barn burde ikke bruke paraply! Ei heller mennesker under 1,75 m.

Jeg gleder meg til å fylle et ungt barnesinn med oppspinn, jeg. Dodraugen, hulder, tusser og nisser og underjordiske. Gud og Satan og Hitler og jødeutryddelse. For ikke å snakke om feieren. Har aldri sett han, men likevel setter vi opp stige til ham hvert eneste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvilken kategori dette passer i, men jeg må bare fortelle det.

Vi har flyttet inn i et hus bygget i 2006. Stortrives, og har ikke hatt noen "ekkel følelse" av tilstedeværelse. MEN i natt bråvåknet jeg og kjente at det luktet så sterkt av parfyme på soverommet, litt så søtlig dameparfyme. Det ga seg etterhvert, akkurat som noen "gikk og tok med seg lukten". Noen minutter senere kom lukten tilbake. Jeg fant ut at jeg skulle stå opp og gå på do siden jeg var våken, og når jeg la meg igjen var lukta borte, og jeg fikk sove.

Det var så rart. Kan det ha vært et "spøkelse"? Eller hva fører til parfymelukt ut av ingenting midt på natta? Noen som har opplevd lignende? Hva skjedde?

Visst dette er den eneste hendelsen du har opplevd i huset så trenger du ikke tenke mer over det. Er det slik at du plages over lengre tid så kan du få hjelp til å rense huset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig barn flest forstår at spisse spiler kan treffe øyet? Voksne flest forstår det ikke! Prøv bare å gå ut på en av Norges gater i regnvær. Barn burde ikke bruke paraply! Ei heller mennesker under 1,75 m.

Jeg gleder meg til å fylle et ungt barnesinn med oppspinn, jeg. Dodraugen, hulder, tusser og nisser og underjordiske. Gud og Satan og Hitler og jødeutryddelse. For ikke å snakke om feieren. Har aldri sett han, men likevel setter vi opp stige til ham hvert eneste år.

....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....?

Noen menneskers virkelighet er andre menneskers oppspinn.

Skjønner jeg deg rett hvis jeg tror du mener jødeutryddelsene er oppspinn? Eller misforstår jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jeg deg rett hvis jeg tror du mener jødeutryddelsene er oppspinn? Eller misforstår jeg nå?

På skolen lærte vi om andre verdenskrig. Jeg har lest bøker om det og sett tv-programmer og dokumentarer. Jeg kjenner mennesker som levde under krigen, og har til og med snakket med menn som fortalte at de satt i konsentrasjonsleir.

Men jeg var jo ikke der selv, så helt sikker kan jeg ikke være.

For på en annen side lærte vi også at Pluto er en planet og at det kun fantes fem verdensdeler. Som kjent skal man jo ikke tro på alt man leser, og tv-programmer er fulle av filmtriks. Og selv om de eldre menneskene jeg kjenner er velrespekterte folk med beina godt plantet på bakken, slike som sjeldent farer med fanteri, så kan til og med den beste blant oss la tankene våre spille oss et puss. Spesielt hvis vi er sultne eller trøtte. Det kan jo hende det bare var vinden…

Og, ja. Du misforstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jødeutryddelse er oppspinn. Det finnes jo jøder fremdeles..........

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...