AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg vet ikke helt hvilken kategori dette passer i, men jeg må bare fortelle det. Vi har flyttet inn i et hus bygget i 2006. Stortrives, og har ikke hatt noen "ekkel følelse" av tilstedeværelse. MEN i natt bråvåknet jeg og kjente at det luktet så sterkt av parfyme på soverommet, litt så søtlig dameparfyme. Det ga seg etterhvert, akkurat som noen "gikk og tok med seg lukten". Noen minutter senere kom lukten tilbake. Jeg fant ut at jeg skulle stå opp og gå på do siden jeg var våken, og når jeg la meg igjen var lukta borte, og jeg fikk sove. Det var så rart. Kan det ha vært et "spøkelse"? Eller hva fører til parfymelukt ut av ingenting midt på natta? Noen som har opplevd lignende? Hva skjedde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 11. oktober 2011 #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hadde du vinduet oppe? kan det ha blåst inn utenifra? Sansene er ikke helt seg selv når de er "trøtte" vet du ;p 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Del Skrevet 11. oktober 2011 Nei, jeg fryser så lett, så vinduet var lukket Soveromsdøren var også igjen, så det kan ikek være kattene som har dratt med seg noe heller -ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnQ Skrevet 11. oktober 2011 #4 Del Skrevet 11. oktober 2011 Det finnes mer mellom himmel og jord enn man tror! Dette høres ut som et sånt typisk uforklarlig tilfelle som man aldri får noe fornuftig svar på. Det jeg "reagerer" på er at huset er såpass nytt. Holder ikke spøkelser stort sett til i gamle hus? Ikke vet jeg, men er bare det inntrykket jeg sitter med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Del Skrevet 11. oktober 2011 Husker en natt for noen år siden jeg var på jobb. Sto å tok ut noe av vaskemaskinen. Luktet skikkeli dritt rett og slett fra vaskemaskinen. Plutselig kjente jeg en "gammel dame parfyme" lukt. Huh tenkte jeg. Luktet akkurat slik som min farmors parfyme gjorde. Jeg var helt alene, så hvor den parfymelukta kom fra aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Del Skrevet 12. oktober 2011 Det finnes mer mellom himmel og jord enn man tror! Dette høres ut som et sånt typisk uforklarlig tilfelle som man aldri får noe fornuftig svar på. Det jeg "reagerer" på er at huset er såpass nytt. Holder ikke spøkelser stort sett til i gamle hus? Ikke vet jeg, men er bare det inntrykket jeg sitter med. Det stemmer ikke. En venninne bor i en liten by og et helt område med ganske nye hus i nærheten har dårlige energier. Det var fangeleir der under krigen. Et sted går en dame igjen. Hun har vært aggresiv og husets folk tilkalte Åndenes makt (riktig navn?). Det er blitt bedre men det hender hun dukker opp, hun hater rot og de som bor der er rotekopper av dimensjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 12. oktober 2011 #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 Den beste beskyttelsen mot spøkelser, troll og demoner er å alltid ha med seg filmkamera og filme overalt. Da forsvinner de og alt blir helt normalt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happy_me Skrevet 12. oktober 2011 #8 Del Skrevet 12. oktober 2011 Et hus trenger ikke være gammelt for at det skal spøke der. Ånder kan henge igjen på eiendommen huset er bygd på, ting dere har inne i huset (arvegods, loppis-skatter), eller rett og slett følge med dere som personer. Det er garantert ikke noe farlig. Farlige gjengangere finnes ikke, kun på film. slitsomme, JA. Farlige, NEI. Ellers så kan jo lukta rett og slett ha kommet ut av klesskapet ditt, der det henger klær du har hatt sterk parfyme på. Synes spøkelser og andre overnaturlige ting er veeeldig interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Status Quo Skrevet 12. oktober 2011 #9 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Den beste beskyttelsen mot spøkelser, troll og demoner er å alltid ha med seg filmkamera og filme overalt. Da forsvinner de og alt blir helt normalt. TS, det kan jo ha vært et sansebedrag av somatiske årsaker. En "feilkobling" i hjernen eller noe. Eller komme fra klesskapet ditt, som brukeren over meg skriver Endret 12. oktober 2011 av Status Quo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 #10 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg vil gjerne hilse på spøkelser. Jeg tror ikke de liker meg. Men jeg _vet_ ikke. Det siste spøkelset jeg hørte om var grevling. Ikke bare en, men tre. Under huset. Når de våknet i skumringen, så laget de mange rare lyder. Min far snublet i en av dem, og han mente bestemt at man ikke kan snuble i spøkelser, og ikke biter de gamle folk i beinet, som dette litt hissige gjorde. Mulig den trodde gubben var et spøkelse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #11 Del Skrevet 12. oktober 2011 Den beste beskyttelsen mot spøkelser, troll og demoner er å alltid ha med seg filmkamera og filme overalt. Da forsvinner de og alt blir helt normalt. Ja, jeg gleder meg virkelig til den dagen de kan fange parfymelukt på kamera, eller energier som man kan føle.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 #12 Del Skrevet 12. oktober 2011 Mye som skjer i hjernen er uforklarlig. Klumpen er ikke perfekt, og den kan få kraftige "hikk" i det elektriske systemet. Det oppleves som både syner, lukter og lyder, berøringer og smerte. Små blødninger og propper kan forårsake de merkeligste feil, "åpenbaringer" og opplevelser. Mekanismen er svært komplisert og bare små uregelsmessigheter skaper store opplevelser. Eller spøkelser. "Uforklarlig" betyr ikke automatisk overnaturlige årsaker eller vesener. Noen klarer å gå forbi disse opplevelsene uten å tenke mer over det, mens andre henger seg opp i det. En eldre dame ble veldig engstelig da dørklokka hennes klang hver dag omtrent på samme tid uten at det var noen der ute og trykket på knappen. Det viste seg at naboen hadde samme type trådløse saker og brukte samme frekvens. Så når unga ringte på der, så ringte hennes klokke også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 12. oktober 2011 #13 Del Skrevet 12. oktober 2011 KaffeLars: Enig! Hjerner er ikke et pålitelig instrument. Dersom du opplever noe som er for rart til å være sant, så er det gjerne det. Det er langt mer sannsynlig at hjernen spiller deg et puss enn at du kan bruke gjenferd som forklaring på noe uforklarlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happy_me Skrevet 12. oktober 2011 #14 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg liker nå tanken på at gjenferd finnes jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 12. oktober 2011 #15 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg liker nå tanken på at gjenferd finnes jeg da... Jeg liker tanken på at nisser og alver finnes. Hva vi liker eller ønsker har lite med virkeligheten å gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLars Skrevet 13. oktober 2011 #16 Del Skrevet 13. oktober 2011 KaffeLars: Enig! Hjerner er ikke et pålitelig instrument. Dersom du opplever noe som er for rart til å være sant, så er det gjerne det. Det er langt mer sannsynlig at hjernen spiller deg et puss enn at du kan bruke gjenferd som forklaring på noe uforklarlig. Jeg har selv opplevd mange små "puss" opp gjennom tida som jeg vet ikke er ekte, og forbigått det i stillhet. Jeg drømte derimot en gang at jeg satt på operaen og hørte på noe fullstendig uforståelig møl. Jeg våknet, og så var det jaggu sant! En svart skygge jeg så en kveld rappet en kyllingvinge fra verandabordet og stakk av. Siden spøkelser ikke rapper kyllingvinger, så går jeg ut fra at det var en katt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLars Skrevet 13. oktober 2011 #17 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg mener ikke å være spydig mot de som opplever noe, men prøver å illustrere at vi ikke bør ta alt alvorlig. En naturlig forklaring bør ligge nærmere enn å avskrive det meste som spøkelser. En spøkelseforklaring ligger altså nærmere for de som har behov for å ha en slik forklaring. Mer en livsstil. Nok et eksempel: en eldre mann hadde falt stygt, laget rare og lave nasale lyder. Hadde ikke en skarp og sindig 15-åring etterforsket lyden, kunne mannen ha dødd der i mørket mens alle korser seg for spøkelser, nisser og troll? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 13. oktober 2011 #18 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Jeg mener ikke å være spydig mot de som opplever noe, men prøver å illustrere at vi ikke bør ta alt alvorlig. En naturlig forklaring bør ligge nærmere enn å avskrive det meste som spøkelser. En spøkelseforklaring ligger altså nærmere for de som har behov for å ha en slik forklaring. Mer en livsstil. Nok et eksempel: en eldre mann hadde falt stygt, laget rare og lave nasale lyder. Hadde ikke en skarp og sindig 15-åring etterforsket lyden, kunne mannen ha dødd der i mørket mens alle korser seg for spøkelser, nisser og troll? Vel, men når alle logiske og naturlige forklaringer ikke klarer å forklare enkelte hendelser, hva da? Selvfølgelig prøver man å finne logiske forklaringen først. Et eksempel: Du sitter alene i stua med tente lys før jul. Englespillet er ikke tent, og står midt på stuebordet. Plutselig snurrer det fort og lenge og du hører englespillet og ser det snurre. Lenge. Uten tente lys. Ingen vindkast eller lignende. Forklar det? Endret 13. oktober 2011 av Nanette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjøa Skrevet 13. oktober 2011 #19 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg vil gjerne hilse på spøkelser. Jeg tror ikke de liker meg. Men jeg _vet_ ikke. Det siste spøkelset jeg hørte om var grevling. Ikke bare en, men tre. Under huset. Når de våknet i skumringen, så laget de mange rare lyder. Min far snublet i en av dem, og han mente bestemt at man ikke kan snuble i spøkelser, og ikke biter de gamle folk i beinet, som dette litt hissige gjorde. Mulig den trodde gubben var et spøkelse? Usj, grevlinger ass! Hvordan gikk det med faren din? Slapp grevlingen taket etterhvert, eller sitter de fast i beinet hans ennå? Kan jo hende det var en av Märthas engler på besøk. De lukter jo rose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 13. oktober 2011 #20 Del Skrevet 13. oktober 2011 Den beste beskyttelsen mot spøkelser, troll og demoner er å alltid ha med seg filmkamera og filme overalt. Da forsvinner de og alt blir helt normalt. Det stemmer bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå