Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.

Store My

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare si at du er så tøff som har gjort det du drømte om og reist avgårde! Mange lar det bli med tanken. Nyt opplevelsene! :)

Tusen takk. Det var gode ord å få akkurat nå :klemmer:

Har lest bloggen din! Ser ut til at du storkoser deg og har det flott :strix:

Må vel innrømme at siden det er en åpen blogg så har jeg ikke akkurat planer om å fortelle sånne ting som at i går kveld var jeg på gråten hele tiden og ville bare hjem, eller at jeg holdt på å begynne å gråte i butikken i dag. Men det går bedre med meg nå altså. Alle blir veldig slitne av å reise så langt, jeg blir enda mer sliten. Og det tar veldig lang tid før jeg kommer meg. Har vært alene i hele dag, og følte meg litt ensomt og fortapt en periode. Men så fikk jeg ordna med internett og så fikk jeg endelig låst opp iphonen min så jeg kan bruke det lokale sim-kortet i den, så da kunne jeg bruke whatsapp til å chatte/sende meldinger med venner og bekjente. Fikk melding fra en kamerat her der han spurte om hvordan jeg hadde hatt det i dag, og han fortalte at han var "stuck" i en naboby i forbindelse med arbeid. Og så tok jeg mot til meg og sendte melding til en annen kamerat og spurte om han ville møte meg snart. Han og jeg har hatt en ganske flørtete tone, veldig god kjemi (ikke som kan føre til noe seriøst, altså), men så har jeg følt at det har dabbet av fra hans side den siste tiden, så jeg var litt redd for at han ikke hadde så lyst til å møte meg. Det viste seg at han veldig gjerne vil møte meg, og at hvis det ikke hadde vært for at han (også) er stuck i en naboby (en annen nabo) pga arbeid så hadde han allerede stukket innom. Det var veldig hyggelig å høre fra begge to, følte at begge hadde lyst til å møte meg, og da følte jeg meg med ett mer velkommen. Og så fikk jeg en veldig uventet og velkommen telefon fra en annen kamerat herfra, men som ikke bor her, så når det kom til stykket gjorde det ikke å mye at jeg var alene i dag. Kommer nok til å bli flere nedturer, men forhåpentligvis oppturer også. Sånn er jo livet, og jeg skal jo tross alt bo her i noen måneder. Kan ikke forvente at livet blir igjen hjemme. :)

Høres kjempedeilig ut! Misunnelig! :)

Det var utrolig deilig å føle seg så velkommen og verdsatt som jeg gjorde på den første plassen. Var en ganske stor overgang å komme hit, selv om jeg var forberedt på det. Men det blir nok deilig å være her også når jeg først kommer meg litt på plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

11 dager til jeg skal få svar fra NAV. Begynner å bli stressa. Er vanskeligere og vanskeligere å putte det langt bak i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dette har vært og er ei tøff uke. Jeg skal få svar fra NAV om uføretrygdsøknaden min innen tre måneder, fristen er på søndag, ergo skal jeg liksom høre noe senest i morgen. Jeg har ikke fått noe brev enda. Har bedt mamma ringe i morgen om det fortsatt ikke dukker opp noe brev. Har gitt henne innsynsrett i saken min, men vedder på at den innsynsretten ikke er gylding lenger eller noe drit. Har vært utrolig nervøs hele denne uka, det er jo tross alt hele framtiden min det er snakk om. Men kjenner jeg min flaks + NAV rett, har vel ikke NAV sett på saken min enda, kanskje rota den bort litt? Og kan ikke gi mamma noen svar, fordi innsynnsretten må oppdaterers hvert år uten at de har gitt beskjed om det? Etc. Har i alle fall ikke noe tro på at jeg får et ja i morgen lenger. I tillegg så bestemte jeg meg for å slutte å snuse mens jeg var her, for jeg klarer det ikke hjemme. Snusslutt ble tilfeldigvis på mandag denne uka. Akkurat som ikke denne uka ga meg nerver nok fra før. Og så fikk jeg mensen på mandag. Og så kræsjet jeg helt, så har vært helt utslitt også og vondt overalt (har mye mindre vondt her enn hjemme da, herlig! men denne uka har jeg vært minst like sliten). Men sånn bortsett fra det så har jeg det veldig fint her. Jeg tror jeg må flytte hit :) (ok kanskje ikke, men kanskje, men kanskje ikke, men.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV skuffer i alle fall ikke :ler: Ikke noe brev i posten, "nei, vi kan ikke finne at du har noen innsynsrett i saken", "i Sør-Trøndelag pleier de som regel å bruke 4 måneder på sånne søknader, men om det står 3 måneder i brevet så skal det jo egentlig bare ta 3. Så da er det nok lurt å purre på", "saksbehandleren hennes er opptatt hele dagen, men hun er ledig mellom 10 og 11 på mandag".

HAHAHAHA.

Sendte mail til saksbehandleren min nå og ba henne se på saken min og purre på dersom det ikke er gjort noe, selv om hun ikke kan gi meg noe info over mail, så kan hun i alle fall sjekke at noe blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandleren min skrev at saken skulle vært ferdigbehandla i går, så de er nok litt forsinka, men at hun skal holde meg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært forferdelig. Jeg skulle ut med noen venner i går, og jeg føler at jeg har hengt i en tynn tråd hele uka og at det eneste som holdt meg oppe var denne planen. Jeg som til vanlig ikke liker å gå ut, gledet meg skikkelig. Men en etter en begynte de å avlyse. Til slutt var det ingen igjen. Jeg nektet å gi opp, så jeg spurte en kamerat om jeg kunne bli med han til nabobyen hvor det tydeligvis var en happening i går. Men han hadde ombestemt seg og bestemt seg for å bli hjemme. Spurte en annen kamerat, men han var der allerede. Da gråt jeg. Jeg gråt og gråt og gråt. Satt der helt alene, ingen måte å komme meg ut på, og den tynne tråden jeg hadde hengt i hele uka brast. Følte meg så utrolig ensom. Det er ikke like ille i dag, men føler meg ganske deppa og nedfor. Har tenkt meg ut i hagen for å lese bok nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Det blir ikke alltid som man har tenkt - men tenk den reisen du har lagt ut på ALENE! Det krever mot! Jeg synes du er utrolig tøff som har reist helt alene! Det hadde jeg aldri turt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles utrolig urettferdig at dersom jeg som NAV-bruker er for sent ute med papirarbeid mister jeg penger pr dag jeg er forsinket (nå har jeg aldri vært forsinket med noe, men kjenner folk som har vært det), men når NAV er forsinket så har det ingen konsekvenser for dem. De er nå en uke forsinka. Og jeg begynner å bli livredd for at de blir to uker forsinka. Om de er to uker forsinka må jeg skrive på meldekortet mitt at jeg er på ferie, og da får jeg INGEN penger. Hadde jeg fått et nei på søknaden, da hadde jeg kunnet ordet med ny hjemreise og reist hjem. Hadde jeg fått et ja, da kunne jeg ha blitt værende uten problemer. Men nå er jeg i ingenmannsland og aner ikke hva jeg skal gjøre. Så jeg må bare vente og vente (og bli sintere og sintere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du kan ikke få "erstatning" for de ukene de er forsinket heller? Idioti! Krysser fingrene for at brevet dumper ned i postkassa di i løpet av en dag eller to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt noe mer fra saksbehandleren din?

Nei, jeg sendte henne ny mail i dag.

Så du kan ikke få "erstatning" for de ukene de er forsinket heller? Idioti! Krysser fingrene for at brevet dumper ned i postkassa di i løpet av en dag eller to!

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Det var jo mitt valg å reise til utlandet og ta sjansen på at jeg fikk svar tidsnok (bortsett fra at jeg jo hadde lest at de skulle bruke 8 uker på søknaden, ikke tre måneder, så alle de fem ukene jeg hadde lagt inn som buffer i tilfelle NAV var forsinka forsvant). Det er så utrolig urettferdig at de kan være så forsinka de bare orker uten at det får noen som helst konsekvenser for dem. Brukerne skulle fått ekstra penger, for tort og svie, pr dag NAV var forsinka :) Da hadde jeg vært rik. Hoho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Så SINT! NAV har nå satt seg ny frist, tirsdag neste uke. NAV har lov til å bruke lenger tid enn de opprinnelig skulle, men da skal de gi beskjed. Hvorfor kan de faen meg aldri gi beskjed? Jeg fikk bare vite det fordi jeg spurte saksbehandleren min om det. Jeg er et menneske for faen! Dette er framtiden min det er snakk om. Og så bare dikter de opp sine egne nye frister og gidder ikke å gi beskjed en gang. Og jeg går her med angst i magen og venter og venter og venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV har utsatt fristen sin enda en uke... Så det røk sjansen til være her lovlig OG motta penger. Nå må jeg velge en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å skjønne hvorfor folk kommer med reelle voldstrusler mot NAV... :krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å skjønne hvorfor folk kommer med reelle voldstrusler mot NAV... :krangle:

Jeg har skjønt det lenge. Jeg har i alle fall vært heldige med saksbehandlerene mine (etter de 3 teite jeg hadde i løpet av de første 6 månedene). Men hvis man må møte det systemet med fæle/udugelige/det viktigste i verden er at ingen får ei krone som de ikke skal ha, ikke så viktig at folk faktisk får hjelp-saksbehandlere/jeg liker å tråkke på dem som allerede ligger nede-sakbehandlere, er det ikke rart man til slutt klikker. (Jeg tror de fleste saksbehandlere er flinke, eller i alle fall har et ønske om å hjelpe, men dessverre ikke alle)

Så nå må jeg skrive på meldekortet mitt at jeg er på ferie, det vil si at jeg mister to uker med utbetaling, bare fordi NAV ikke holder fristene sine. FUCK YOU! Ja, greit nok, det var dust av meg å reise avgårde og satse på at det skulle gå greit, men til mitt forsvar trodde jeg at NAV hadde 8 ukers behandlingsfrist, så jeg hadde lagt inn 5 ukers forsinkelsesbuffer. Den forsvant når det viste seg at de hadde 3 måneders behandlingsfrist. Skjønner ikke at det må ta så lang tid med tanke på at det gikk jo 3 måneder fra jeg startet uføretrygdprosessen til jeg faktisk fikk lov til å søke. Men siden de hele tiden velger å utsette en uke og en uke og en uke, så er det ikke rart alt blir forsinka. Jeg hadde satt mye større pris på at de faktisk bare skrev: vi er trege, vi må bruke en måned ekstra. Så hadde jeg hatt det å forholde meg til, så hadde jeg sluppet å gått rundt meg angst i magen når det nærmet seg fristen hele tiden. For det nærmer seg jo hele tiden fristen når den bare flyttes en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

NAVs tredje frist for å bli ferdig med saken min var i dag. Har sendt mail til saksbehandler og spurte om de har fattet vedtak. Så får vi se da. Det er ganske avgjørende at vedtaket er fattet nå, for søndag er siste frist for å levere meldekort uten å bli trukket penger. Og hvis de ikke er ferdig med saken min enda så må jeg jo føre på at jeg har vært på ferie og dermed blir jeg trukket penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...