Gjest Purple Haze Skrevet 6. februar 2012 #241 Del Skrevet 6. februar 2012 Krysser fingre for at det ordner seg på boligfronten for dere! Og håper en advokat kan hjelpe dere i Nav-saken. Det er jo bare helt utrolig hvordan dere blir behandlet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #242 Del Skrevet 6. februar 2012 Krysser fingre for at det ordner seg på boligfronten for dere! Og håper en advokat kan hjelpe dere i Nav-saken. Det er jo bare helt utrolig hvordan dere blir behandlet! Det viser seg at NAV visstnok bare ser på om man er fysisk i stand til å jobbe 100% i en eller annen jobb. Og bryr seg ikke det minste om vedkommende i realiteten kan fungere i en slik jobb, eller om det finnes slike jobber. Dette til tross for at det er i Trygdeloven står at man skal ta hensyn til begge de tingene, og mer til. Og det er ekstra provoserende at de vil at min innesluttede mann skal slutte på ingeniørstudiene for å bli telefonselger, når NAV er nede i Sør-Europa for å hente ingerniører til Norge, og politikere snakker om å "tvinge" ungdom til å ta realfag, for det er så mangel på ingeniører i Norge. Men uansett om vi har noe sak eller ikke, vil jeg i alle fall få hjelp til å klage på saksbehandlingen: 1. De skrev at de hadde mottatt klagen vår 3 uker senere enn de i realiteten mottok den. 2. De fortalte oss i fire uker og vi skulle få svar når som helst (og de overholdt ikke en gang den oppdiktede fristen sin). 3. Klageetaten skrev i avslaget sitt at Mannen jobber som ekspeditør og at han ikke vil det mer. Det er jo bare tull! Han er arbeidsløs, og han har har ikke fått noen av jobbene han har søkt på. Begynner jo å lure på hva slags sak de i det hele tatt har sett på. Og dette synes jeg ikke er OK. Om de så har rett i vedtaket sitt, så synes jeg behandlingen vi har fått har vært helt pyton. Og det i tillegg til all informasjonen han har fått før. Mannen tok jo kontakt med NAV for første gang for over et år siden (9 måneder før sykemeldingsretten hans var over), for å høre hva han kunne/skulle gjøre. Da fikk han beskjed om å snakke med arbeidsformidlinga, og når arbeidsformidlinga sa at det ikke finnes jobber til han fikk han beskjed om at NAV ikke kunne hjelpe han før han "visste hva han ville". De skulle jo ha fortalt ham da at han måtte bli telefonselger, dersom dette i realiteten er eneste mulighet. Hele greia blir så dum, at jeg klarer ikke å ta det seriøst. Advokatene som jobber med forvaltning skal i alle fall se på saken vår i morgen (jeg trodde vi skulle møte dem, men vi skulle visst ikke det enda). Men vi har innstilt oss på at vi må flytte (og det kan jo egentlig være greit selv om vi faktisk får penger fra NAV også, for det blir jo knapt økonomisk uansett). Så nå har Mannen søkt om studentbolig gjennom studentsamskibnaden fra første april. Jeg har sendt mail til styret i borettslaget og spurt om hvordan vi skal søke om fremleie. Og jeg har også sendt mail angående lagerplass, slik at vi kan starte prosessen med å flytte og rydde. Venninna mi som leide ut leiligheten sin i nærheten fikk mange henvendelser, og hadde hatt visning og bestemt seg for hvem hun ville leie ut til i løpet av 4 dager, og det nå i februar som absolutt ikke er noe gunstig tidspunkt for utleie. Så det virker jo lovende. Og nå mens Mannen er student har vi avdragsfritt lån, så da kan vi leie ut leiligheten vår med en del tusen i profitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 6. februar 2012 #243 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg håper advokatene finner ut noe dere kan ta NAV på for dette virker helt sykt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #244 Del Skrevet 7. februar 2012 Vi har fått møte med advokatene neste uke, så da får vi forhåpentligvis litt fler svar. Krysser fingrene for at de mener at vi har en sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #245 Del Skrevet 9. februar 2012 I dag er jeg sint på alt. Jeg er sint på TV2 for at det var umulig å finne ut hvilken episode de har kommet til på frustrerte fruer (heldigvis kunne facebook gi meg svaret), jeg er sint på dataspillet, etc etc. Typisk eksempel på at det har vært litt for mye frustrasjon i det siste, og at jeg ikke har noen plass å rette frustrasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. februar 2012 #246 Del Skrevet 10. februar 2012 Håper sinten har gått sin veg (og jeg kjenner det igjen ja...). Noen dager er det bare sånn at en må tømme ut litt frustrasjon over uskyldige småting. Bedre å la tv og slikt få unngjelde da Fredag Noen spennende planer for helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #247 Del Skrevet 10. februar 2012 Håper sinten har gått sin veg (og jeg kjenner det igjen ja...). Noen dager er det bare sånn at en må tømme ut litt frustrasjon over uskyldige småting. Bedre å la tv og slikt få unngjelde da Fredag Noen spennende planer for helga? Sinten har gjemt seg, men den ligger nok der på lur enda, og jeg tror den kommer til å ligge på lur en stund til før vi har fått kommet ordentlig i gang med alt som må gjøres. Men jeg tenker også at så lenge det er tv og internett og nyheter og reklame jeg kjefter på, så er det greit. Og så får vel Mannen ungjelde litt også, men men.. sånn er det bare. Jeg er heldigvis flink til å si unnskyld, og han pleier ikke å ta seg nær av en liten skyllebøtte, for han vet at det ikker personlig uansett. Har gått tur i dag, og så har jeg ingen andre planer før på søndag. Da er det morsdag og familieselskap. Gleder meg til å se igjen endel av søsknene som jeg ikke har sett på en stund. Neste uke skal vi til advokaten, gleder meg til å høre hva han har å si. Håper jo på positivt svar, at vi har en sak mot NAV, men det er uansett greit å få det ut av verden. Hvis advokaten sier vi må legge det bak oss, kan jeg i alle fall begynne den prosessen. Og så må jeg sende søknad til styret i borettslaget sånn at vi vet at vi får leie ut. Står i reglene at vi kan leie ut inntil tre år når det er i forbindelse med studier, så da regner jeg med at det går i orden. Regner med at jo mer jeg får gjort, jo mindre frustrasjon er det som ligger på lur. Siden jeg ikke jobber for tiden, er jeg mest fan av ukedagene, for da kan vi faktisk få ting ut av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #248 Del Skrevet 10. februar 2012 Virker som vi fikk en litt god nyhet nå i kveld. Svigers vil visst "leie" bilen vår fram til juli. De dekker det vi betaler i forsikring og for lån (+ bittelitt til). Og ordner med EU-godkjenning. Det er mye lettere å få solg bil på sommeren og spesielt når den nettopp har blitt EU-godkjent. I mellomtida hjelper det veldig på vår økonomi. Men svigers har sagt noe lignende før, så jeg tør ikke å slipper jubelen løs før vi får det bekreftet at de helt sikkert vil leie den. Blir jo litt mer tungvint å skulle flytte uten bil, men vi får helt sikkert låne bil av mamma og pappa, så det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 11. februar 2012 #249 Del Skrevet 11. februar 2012 Virker som vi fikk en litt god nyhet nå i kveld. Svigers vil visst "leie" bilen vår fram til juli. De dekker det vi betaler i forsikring og for lån (+ bittelitt til). Og ordner med EU-godkjenning. Det er mye lettere å få solg bil på sommeren og spesielt når den nettopp har blitt EU-godkjent. I mellomtida hjelper det veldig på vår økonomi. Men svigers har sagt noe lignende før, så jeg tør ikke å slipper jubelen løs før vi får det bekreftet at de helt sikkert vil leie den. Blir jo litt mer tungvint å skulle flytte uten bil, men vi får helt sikkert låne bil av mamma og pappa, så det ordner seg. Håper de mener det denne gangen, det blir glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. februar 2012 #250 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke småtterier dere skal hanskes med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #251 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke småtterier dere skal hanskes med! Takk Det har vært noen tøffe måneder, men forhåpentligvis får vi lagt det bak oss i løpet av våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #252 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Ble invitert til ei venninne for å se Grand Prix i kveld. Det passer bra, for jeg har faktisk lyst til å dra ut en liten tur i kveld. Den forrige uka var jeg nesten bare hjemme, men det trengte jeg. Og i dag hadde jeg for første gang på over en uke lyst til å dra ut en tur. Så det gleder jeg meg til. Endret 11. februar 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #253 Del Skrevet 13. februar 2012 I dag kom jeg meg ikke opp før halv to! Tydelig at jeg var sliten. Greit å få sove ut i dag, for i morgen skal vi til advokaten. Jeg gleder meg, men er nervøs også. Aner jo ikke hva han kommer til å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. februar 2012 #254 Del Skrevet 13. februar 2012 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 13. februar 2012 #255 Del Skrevet 13. februar 2012 Lykke til i morgen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 13. februar 2012 #256 Del Skrevet 13. februar 2012 Krysser fingrene for dere i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #257 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Vært hos advokaten. Vet ikke om ting er så veldig mye klarere, men det føles utrolig godt å overgi ansvaret til noen andre. På grunnlag av saksbehandlingsfeilene i det siste vedtaket skal advokaten begjære omgjøring av vedtaket, noe som vil si at klageinstansen må fatte vedtak på nytt. Og hvis de fastholder på vedtaket sitt er det evnt Trygderetten neste. Har forresten oppdaget at NAV kan reise fram i tid. Klageinstansen fattet nemlig vedtaket sitt 01.12.2012. Men de har sikkert ikke lært seg å reise tilbake i tid enda. Det er derfor de er så forsinka hele tiden. Endret 14. februar 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. februar 2012 #258 Del Skrevet 14. februar 2012 Det sier jo det meste om nøyaktigheten i det vedtaket, tenker nå jeg... Skjønner det er godt å ha fått hjelp, og så krysser jeg fingrene for at klagen får et annet utfall denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #259 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Det sier jo det meste om nøyaktigheten i det vedtaket, tenker nå jeg... Skjønner det er godt å ha fått hjelp, og så krysser jeg fingrene for at klagen får et annet utfall denne gangen! Ja, jeg aner ikke hva de har holdt på med. Det er så mye rart i det vedtaket. Takk for kryssing. Jeg har egentlig ikke noe håp lenger (selv om det er et bittelite et som sitter og roper baki hjernen en plass), men jeg skal ikke gi meg før alt er prøvd. Jeg skal i alle fall ikke sitte igjen og angre på at vi ikke prøvde litt hardere. "If I'm going down, I'm going down kicking and screaming." Endret 14. februar 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 14. februar 2012 #260 Del Skrevet 14. februar 2012 Fort gjort å skrive feil dato, men offentlige instanser burde kanskje være ekstra nøye på sånn! Tenker det er en god følelse å ha gitt saken videre, og ikke minst, vite at dere har gjort absolutt alt dere kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå