InLoveWithLife Skrevet 28. januar 2012 #221 Del Skrevet 28. januar 2012 Uff så trist.. Men kjempe bra det ikke har spredd seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 28. januar 2012 #222 Del Skrevet 28. januar 2012 Så grusomt! Som ILWL sier er det jo bra det ikke har spredd seg, men for en forferdelig ekstra belastning å måtte fjerne livmora og aldri ha muligheten til å få egne barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #223 Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, jeg vet jo at det er teoretisk mulig at slike ting kan skje med meg eller noen jeg kjenner. Men når det faktisk skjer føles det bare helt uvirkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #224 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Over til noe helt annet: Jeg skulle laste ned "The secret life of us" som Androide foreslo, men jeg finner den ikke noe plass. Så søkte jeg i bibliotekdatabasen, men den var (som forventet) ikke der heller. Deretter søkte jeg på platekompaniet.no. Der har de sesong 2 og 3. Hahaha! Så utrolig usaklig. PS. CDON.com hadde 6 treff på søket. Dette er forslagene deres: Blackthorn (Video On Demand) Blackthorn (DVD) Elvis Found Alive (Import) (DVD) Ready Or Not (DVD) Warehouse 13 - Season 1 (4 disc)(Import) (DVD) Danger Man - Season 1 (6 disc) (Import) (DVD) Jeg er ikke veldig imponert. Endret 28. januar 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 29. januar 2012 #225 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Uff, så trist med venninnen din! http://www.play.com/Search.html?searchtype=allproducts&searchsource=0&searchstring=secret+life+of+us Der har de sesong 1 part 1... Hm. Sjekk både britiske og amerikanske amazon kanskje? Endret 29. januar 2012 av Pixie Plaid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. januar 2012 #226 Del Skrevet 30. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #227 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg ba Mannen ringe NAV for jeg orket ikke å vente på svar i to uker til. Hehe. På NAV fortalte de at vi må vente to uker til på svar, men vi har i alle fall fått bekreftet at de har startet behandlingen. Og det synes jeg er betryggende. Men jeg må innrømme at jeg blir bare mer og mer redd for at vi skal få avslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 31. januar 2012 #228 Del Skrevet 31. januar 2012 Isåfall så får de besøk av en illsint Pixie med finnlandshette og balltre... Fy søren, det er for galt om dere får avslag!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #229 Del Skrevet 31. januar 2012 Isåfall så får de besøk av en illsint Pixie med finnlandshette og balltre... Fy søren, det er for galt om dere får avslag!!!!! Så skjønn du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #230 Del Skrevet 31. januar 2012 JEG ORKER IKKE MER VINTER NÅ!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. februar 2012 #231 Del Skrevet 1. februar 2012 JEG ORKER IKKE MER VINTER NÅ!!! Postiv rapport: Det begynner å bli lysere om dagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 1. februar 2012 #232 Del Skrevet 1. februar 2012 Postiv rapport: Det begynner å bli lysere om dagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #233 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Vi fikk avslag på klage. Uten å gå for mye innpå det så mener jeg at det har skjedd en saksbehandlingsfeil, og at det er tydelig at de ikke har lest saken ordentlig, og at vi uansett må anke saken. Så jeg har tatt kontakt med jushjelpa, forhåpentligvis får vi time hos dem snart. Henta heldigvis avslaget ut av postkassa da jeg skulle møte mamma. Så fikk bearbeida det og tenkt ut løsningsforslag. Kunne nemlig ikke fortelle det til Mannen før han kom hjem fra skolen, for jeg ville ikke ødelegge dagen hans. Han hadde en lang dag med ting han skulle gjøre. Nå har Mannen og jeg snakket mye om det og kommet fram til løsning. Vi innser at det er lite sannsynlig at vi kommer noen vei med NAV (selv om vi på ingen måte er enig i utfallet og vi kommer til å kjempe med nebb og klør til det aller siste), så vi skal prøve å få leid ut leiligheten vår og leie mye billigere bolig gjennom studentsamskibnaden. Jeg må dermed prøve å melde meg opp til noen fag slik at jeg er registert som student og vi ikke kommer bakerst i søknadsbunken. Æsj, liker egentlig ikke å gjøre det når jeg vet at jeg ikke har tenkt å ta eksamen, føler meg som en svindler og bedrager, men har vel ikke så mye valg. Blir jo noen logistikkproblemer da. Vi kan jo ikke leie ut boligen vår før vi har en ny plass å bo, men vi kan jo ikke leie ny hybel uten at vi har leid ut den nåværende boligen vår... I verste fall må vi vel bo hos mamma og pappa en stund, men det frister utrolig lite. Endret 2. februar 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #234 Del Skrevet 3. februar 2012 Vi skal møte advokat på tirsdag. Tror ikke det kommer så mye utav det, men vi skal i alle fall ta NAV for den sakbehandlingsfeilen. Men jeg kjenner det ikke er særlig mye kamp igjen i meg, så om advokaten sier det ikke er noe vits kommer jeg nok til å høre på advokaten. Veldig sliten i dag. Gråter mye. I går måtte jeg holde meg sterk, finne løsninger. Men i dag er det ikke så mye jeg kan gjøre med saken, så jeg får gjøre fra meg gråtinga i dag, og så får jeg heller ta tak i det som kan tas tak i siden. Skal lage gulrotkake etterpå. Siden jeg skal lage den uten sukker og hvetemel skal jeg basere meg på tre forskjellige oppskrifter. Jeg fant nemlig en oppskrift som så veldig god ut, men den var med hvetemel og sukker. Så jeg skal sammeligne med en oppskrift jeg fant hvor det var brukt mandelmel, og med en jeg fant hvor det er brukt sukrin. Vil jo ikke at kaka skal bli alt for tørr eller alt for bløt. Får skrive ned den endelige oppskriften min, sånn i tilfelle det blir godt. Skal også lage muffins. Mormor har bursdag i morgen, men det ble litt vanskelig for henne å bake. Tanta mi spiser ikke hvetemel, mamma har diabetes og spiser minst mulig hvetemel og sukker, søskenbarnet mitt spiser ikke hvetemel, melk eller sukker. For mormor som er vant med tradisjonell bakst ble det fryktelig vanskelig. Så jeg tilbød meg å bake. Jeg håperhåperhåper den gulrotkaka blir god, altså. Muffinsene er det ikke så farlig med, for jeg har ikke så store forhåpninger til dem uansett. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 3. februar 2012 #235 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har en link til en kjempe god oppskrift på lavkarbo-muffins i dagboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #236 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har en link til en kjempe god oppskrift på lavkarbo-muffins i dagboka mi Jeg har oppskrift på muffins selv som jeg hadde tenkt å bruke, men så har jeg brukt opp sukrinen, så da ble det bare gulrotkake. Men den lukter utrolig godt! Kan heller prøve de muffinsene du linka til en annen gang. Er ikke så relevant akkurat nå uansett, siden søskenbarnet mitt ikke kan spise noe med fløte i. Men setter alltid pris på tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. februar 2012 #237 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ikke ord. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InLoveWithLife Skrevet 4. februar 2012 #238 Del Skrevet 4. februar 2012 Håper gulrotkaken smaker like godt som den lukter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #239 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Gulrotkaka ble nydelig. Den smakte helt som vanlig kake (og det har jeg aldri opplevd med kunstig søtning før). Det er jo ikke lavkarbo, siden det er gulrotkake, men den er jo mye bedre for blodsukkeret enn originaloppskriften som inneholder både hvetemel og sukker. Pluss at den er glutenfri. Gulrotkake á la My (originaloppskrift her) 4 stk egg 4 dl sukrin 3 dl mandelmel 2 ss fiberhusk Skallet fra en halv appelsin (bare det gule! Ikke det hvite) 2 ts bakepulver 1 ss kanel 1 ts vaniljepulver 5 ss olje eller smeltet smør 5 dl revet gulrot Ostekrem: 200 g kremost med mandarin/ananas eller naturell 250 g sukrinmelis. (jeg brukte mest sukrinmelis, men endel splenda for jeg ble tom) 1 ts vaniljepulver Forvarm ovnen til 180 grader. Pisk egg og sukrin luftig, nesten til det blir hvitt. Ha i mel, fiberhusk, kanel og bakepulver. Rør det godt inn (bruk gjerne kjøkkenmaskin). Ha i smør eller olje, revne gulrøtter og revet appelsinskall. Rør det godt inn. Smør en rund kakeform. Hell i røra. Stek i ovnen i 45-55 minutter. Sjekk underveis om den blir for brun (legg eventuelt bakepapir over om du er redd den blir for brent). Ta den ut av ovnen og løsne den fra formen. Avkjøl på rist. Legg en kjøkkenhånkle over. La kaka avkjøle seg helt før du begynner med glassuren. Rør sammen kremost, melis og vaniljesukker til det har smørbar konsistens. Bre ostekremen over kaken og pynt med gulrotstrimler. Endret 5. februar 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #240 Del Skrevet 6. februar 2012 Burde være glad nå, men er lei meg likevel. Har vært på studentsamskibnaden og snakka med dem, og de mente at det burde være ganske lett å leie parleilighet i vår prisklasse dersom vi søkte i løpet av våren. Og har sendt mail til venninne som eier leilighet i nærheten, og hun fortalte at det var lett å leie ut bolig her til den prisen vi trenger. Hun la ut sin leilighet for noen dager siden, tror jeg, og hun har allerede fått leid ut sin. Men så er det alt ansvaret som kommer med det å leie ut, da.. Og tenk om vi får noen som ikke betaler leie. Eller om vi må komme og reparere alt mulig rart. Blir så mye styr, da. Så vi vurderer å selge. Men da var det det å komme inn på boligmarkedet igjen etterpå, da... Tror jeg er lei meg fordi vi må flytte. Selv om en del av meg ser litt fram til det også. Jaja. Uansett hva vi kommer fram til må vi sette i gang å flytte. Vi må leie lager, slik at vi kan lagre møbler og gjøre klar til visning. Mannen har vinterferie om ikke så lenge, så vi må gjøre mesteparten da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå