Store My Skrevet 29. april 2014 Forfatter #821 Del Skrevet 29. april 2014 Etter jeg falt for S har det ikke lenger vært 100% uaktuelt å få barn en gang i framtiden. På bussen i dag var det ei superskjønn jente som så ut som en lysere mini-utgave av søstera til S, så det ble plutselig lett å se for seg hvordan S og mitt sitt barn kunne se ut, og jeg kjente for første gang suget i magen og at jeg også har en biologisk klokke som har våkna. Det var en hel barnehageavdeling på bussen, så innen jeg hadde kommet til byen var jeg allerede ganske kurert, og på vei tilbake var det en haug med bråkete første/andreklassinger på bussen. Så den biologiske klokka har roet seg igjen. Men det føles veldig rart å ikke lenger være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #822 Del Skrevet 2. mai 2014 I dag er det 6 måneder siden S og jeg møttes i Paris. 6 måneder siden første kyss, første gang vi gikk hånd i hånd etc Blir storslått feiring. Haha. Men jeg har i alle fall tenkt å nevne det på telefonen i kveld. Det er jo litt hyggelig, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #823 Del Skrevet 4. mai 2014 Typisk! S får ikke ferie før august. Det er lenge til det. Han skal være i Paris en periode senere i år, vurderer nesten å få med meg noen nedover og håpe på at jeg får møtt han en helg. Noen som blir med? Tviler på at det blir. Han vet sikkert ikke om han får fri. Og å bare se han et par minutter og vinke til han blir for vondt. Dessuten... Paris i juli... Det frister veldig, veldig lite. Hadde jeg elsket Paris i seg selv, så hadde det kanskje vært akutelt. Men han har i alle fall tre uker fri i august. Før han sendes av gårde til utlandet i 5-6 måneder. Dobbeltæsj. Sånn er det bare, må jo bare avfinne meg med det, men det er lov til å være litt trist likevel, i alle fall sånn med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #824 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Jeg fikk Mail fra advokaten i dag om at NAV fastholder vedtaket sitt. Jeg ble så fortvilet, for jeg visste ikke hvordan det funket å gå til trygderetten, var redd jeg måtte ende opp med å betale masse penger hvis jeg tapte. Og så fant jeg ut det her på vei til broren min. Jeg var invitert på taco. Ringte mamma og fortalte det og sendte melding til S. Prøvde å sette bekymringene på pause mens jeg var tacokveld. Jeg klarte det ganske bra også. Men da jeg fikk melding fra S om at jeg ikke fikk snakket med han i kveld likevel ble jeg kjempelei meg. Dro hjem like etterpå (det var allerede planlagt). Da jeg kom hjem fikk jeg melding om at S kunne snakke likevel. Så fikk jeg ringt han, og jeg bare grein og grein. Men han hjalp meg å rydde opp litt i hodet. Så da føltes det bedre etterpå. Og så gikk jeg til mamma og pappa som kan komme med litt mer konkrete tips siden de kjenner til det norske systemet bedre enn S. Vi har funnet ut jeg kvalifiserer for fri rettshjelp og slik jeg har fortstått det betaler staten saksomkostningene etc selv om jeg taper. Så jeg har sendt Mail til advokaten min og bedt om et møte snarest mulig. Er egentlig ganske positiv akkurat nå. Og så var det veldig, veldig hyggelig på tacokveld hos bror og samboer. Og tannlegebesøket mitt i dag kostet under en tredjedel av hva jeg hadde forventet. Og jeg har fått gjort unna masse greier som har hengt over meg. Så alt i alt er veldig fin dag. Endret 9. mai 2014 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #825 Del Skrevet 14. mai 2014 Alle må krysse fingrene for at S får tilbake passet sitt før august. For hvis han får tilbake passet sitt drar vi "hjem" i fire uker! (Altså til dit han kommer fra og hvor vi gikk i klasse sammen for ørten år siden, der hvor jeg var 2 måneder i fjor). Han er på kurs som holder han opptatt hele dagen så vi har nesten ikke fått snakket sammen, bare sendt meldinger mens han venter på maten. I dag fikk vi endelig snakka sammen og han nevnte hvordan resten av året ser ut for han, og han sa at dersom han får passet sitt drar han hjem i to uker. Så spurte jeg hvorfor han bare skal hjem to uker når han har fire uker fri. Han: -fordi jeg vil møte deg også Jeg: - Men jeg kan jo dra til "hjem" samtidig Han: -men det er jo kjedelig der i august, det er jo vinter. Jeg: -jeg vil til "hjem", jeg vil ikke til dumme Frankrike, selv om jeg jo drar dit om du ikke får passet ditt. -Han: "ok then, if I get my passport we are going home" og det var så utrolig godt å høre han si den siste setningen... "we are going home" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. mai 2014 #826 Del Skrevet 14. mai 2014 Å, jeg krysser fingre og tær og alle kroppsdeler som krysses kan for at han får passet sitt og dere kan dra hjem en tur! Det hadde dere fortjent begge to! Hva skal til for at han får det? Har aldri fått svart på de siste innleggene dine jeg, har aldri passet å svare i det jeg har lest, og så har det blitt borte for meg... Er glad du er positiv til tross for at du må til trygderetten, håper så inderlig du knuser NAV! Er helt høl i hodet at du skal straffes fordi du prøvde alt du kunne å holde deg i jobb/studier. Når det gjelder at du plutselig ikke er helt avvisende til å få barn nå når du er sammen med S, så tror jeg det er helt naturlig når du finner en mann som faktisk kunne vært en du hadde barn med. Og så skal man ikke kimse av den der biologiske klokka, min kicka jo inn omtrent den dagen jeg fikk "sparken". Virket som om kroppen skjønte at jeg nærmet meg 30 og at dette var et hinder i veien mot reproduksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #827 Del Skrevet 14. mai 2014 Han har levert inn alle papirene som de krever, nå er det opp til Legionen å bestemme om de skal gjøre noe med det, eller om de skal "miste" papirene igjen, eller om de skal bruke en hel evighet på å få gjort noe. De får NAV til å virke velorganiserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #828 Del Skrevet 14. mai 2014 Har forresten ikke hørt tilbake fra advokaten enda. Han er så treg til å svare på mailer. Så vet ikke helt når vi skal ha møte og hva som skjer framover. Men jeg gir han ut uka, og så sender jeg ny mail neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. mai 2014 Forfatter #829 Del Skrevet 15. mai 2014 I morgen skal jeg i bryllup til ei nær venninne. Det blir veldig hyggelig, tror jeg. Er redd det kan bli en litt for lang dag, men det går nok på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #830 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Var i møte med advokaten i dag. Har fått bekreftet at jeg kvalifiserer til fri rettshjelp. Så hvis jeg vinner, betaler NAV, hvis jeg taper, betaler staten. Jeg trenger uansett ikke å betale, så har ingenting å tape på å kjempe videre. Advokaten mener jeg har en sak. Så da er det trygderetten neste. Det vil ta 8-12 måneder... Jaja. Har i alle fall satt i gang, og når det er så lenge til man får svar så kommer det fort til å bli noe jeg ikke går og tenker på sånn til daglig. Fikk forresten vite i dag at en kamerat fra mitt "andre hjemland" som skulle til Norge i juni ikke kommer likevel. skulle egentlig nedover til Oslo for å møte han, men jeg vet ikke om det blir noe Oslotur nå når har ikke kommer. Jeg skal i bryllup i København helt i slutten av juli/begynnelsen av august. Og så skal jeg jo på ferie med S i fire uker i august/september. Selv om jeg skal bo i leiligheten i København med mamma og pappa og S kommer til å ta mange av kostnadene i ferien vår, så bør jeg nok spares der det spares kan. Endret 22. mai 2014 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #831 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg fikk avslag på bostøtte igjen denne måneden fordi kommunen er dustete og full av folk som ikke kan jobben sin. Min fantastiske mamma ringe kommunen på tirsdag og møtte på riktig person (ei som faktisk gjør jobben sin og kan sine saker!), så fra neste måned (evnt den etter) blir problemet fikset og jeg får bostøtte (tror/vet jeg). Halleluja! Min ex-ektemann flytter fra byen denne helga. Selv om jeg ikke savner han det minste i hverdagen er det litt... jeg vet ikke helt hva jeg skal si... rart/sårt at han flytter? Nei, ikke sårt akkurat. Men... Hmm. Han har jo vært en stor del av livet mitt og nå forsvinner han enda mer. Jeg har aldri vært særlig flink til å gi slipp på folk. Men når helga er over er det nok fort glemt, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 12. juni 2014 #832 Del Skrevet 12. juni 2014 Hurra for at du sannsynligvis får bostøtte igjen fra neste mnd, men så sinnsykt irriterende at det ikke løste seg denne mnd da! Skjønner godt at det er litt rart at han flytter jeg, han har jo tross alt bodd i den byen så lenge du har kjent ham. Men jeg tror også at det nok er følelser som gir seg veldig, veldig raskt! Skal han flytte langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #833 Del Skrevet 12. juni 2014 Skjønner godt at det er litt rart at han flytter jeg, han har jo tross alt bodd i den byen så lenge du har kjent ham. Men jeg tror også at det nok er følelser som gir seg veldig, veldig raskt! Skal han flytte langt? Han skal flytte til hjembyen sin i første omgang, hjem til mor og far. 5-6 timer unna med bil. Og så spørs det litt hvor han får jobb. Han snakka om enten hjembyen eller Oslo. Ser ikke for meg at det blir Oslo, så han blir vel værende. Her i byen får han ikke jobb innen det yrket med bare bachelor siden selskapene foretrekker folk med master, og det er overflod av sånne i akkurat denne byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #834 Del Skrevet 15. juli 2014 Farfar døde i går. Det var jo ventet, men viser seg at man aldri kan bli forberedt. Vi tok det alle mye tyngre enn vi trodde. Heldigvis var jeg der sammen farmor og to brødre da han sluttet å puste og stille døde, slik at jeg fikk tatt farvel. Det var ufattelig trist, men også litt fint. Nå i natt "sover" jeg hos farmor. Det vil si: jeg ligger og vrir meg og hoster og snyter meg og svetter og forbanner de hylende måkene og den alt for lyse natta. Men jeg vet at det er trygt for farmor å vite at jeg er her, så det er verdt det. Brødre kommer på besøk på skift i morgen, så da kan jeg dra hjem og sove. Trøtt og lei meg, men det går bra med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. juli 2014 #835 Del Skrevet 15. juli 2014 Så trist! Jeg savner fremdeles mine bestemødre som døde for fire år siden, men prøver å tenke at jeg har vært heldig som fikk ha dem så lenge. Og du er veldig snill spm passer på farmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 15. juli 2014 #836 Del Skrevet 15. juli 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. juli 2014 Forfatter #837 Del Skrevet 15. juli 2014 Takk for klemmer! Det går stort sett greit, men innimellom skyller sorgen over meg. I en sånn stund var det godt å komme inn hit til litt cyberstøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 23. juli 2014 Forfatter #838 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) I morgen skal farfar begraves. Og ting er litt vanskelige igjen. Det blir fint og det blir trist, og jeg er veldig takknemlig for å ha hatt ham så lenge, men i morgen blir veldig endelig. Og stakkars farmor og pappa En fin ting oppi det hele: jeg er så takknemlig for å ha S i livet mitt. Han på telefon (og jeg hater å snakke i telefon) er så utrolig mange ganger bedre enn exen ved siden av meg. Ikke fordi exen var en dårlig mann. Exen er en bra mann, bare totalt feil for meg. Og S er så latterlig perfekt. Fy søren så takknemlig jeg er for ham! Endret 23. juli 2014 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 23. juli 2014 #839 Del Skrevet 23. juli 2014 Sender deg en god fineste My, du fortjener en virkelig en fin fyr slik som S. Skal tenke på deg i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 23. juli 2014 Forfatter #840 Del Skrevet 23. juli 2014 (endret) Takk, Spatula. Jeg setter virkelig pris på det! Endret 23. juli 2014 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå