Store My Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #661 Del Skrevet 16. oktober 2013 Huseieren hadde endelig fått til møte med byggefirma forrige uke. Endelig(!!!!) var godkjennelsen i byggefirmaets hender og ikke i udugelige trege huseier-hender. Endelig kunne jeg puste. Endelig kunne jeg sove om natta. Endelig slapp jeg å ligge våken og lure på hvor jeg skulle flytte, hvordan i alle dager jeg faktisk skulle finne noe brukbart, hvordan jeg skulle orke å flytte igjen. Så i går fikk jeg melding fra huseier, nå er plutselig opp til han igjen. Han har alltid vært opphengt i at arkitektfirmaet de leide inn da de bygde om denne dele til leilighet, skulle ha registrert leiligheten som utleiedel da. Så i stedet for å få noen til å se på leiligheten igjen nå, driver han og graver i fortiden. Nå har han funnet ut at arkitektfirmaet ikke gikk konkurs som han trodde, men at det fusjonerte. Og at en av de originale ansatte fortsatt er ansatt i det firmaet. Så nå er altså hans neste steg å ringe henne, i stedet for at byggefirmaet bare ordnet det hele nå. Faen! Hvis jeg må flytte, lagrer jeg møblene og rømmer til utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #662 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Knis fnis. Jeg snakka nettopp lenge med Soldaten i telefonen. Han kommer mest sannsynligvis tilbake til Frankrike i morgen. Og jeg skal besøke han første uka i november (vi skal snakkes nærmere om når og hvor etter han kommer tilbake). Han ble superglad da han skjønte at jeg faktisk mente det seriøst at jeg kommer og besøker han. Insisterte til og med på å betale flybilletten min. Det ville jeg ikke, men det er fint at han ble så gira. Endret 17. oktober 2013 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 17. oktober 2013 #663 Del Skrevet 17. oktober 2013 Han kan vel få betale halvparten i alle fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #664 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg vil faktisk ikke det, for jeg vil ikke føle at jeg skylder han noe, i tilfelle det viser seg at jeg ikke liker han på "den" måten likevel. Men han sa at jeg skulle få betale for flybilletten, men ingenting annet. Å la han betale for ting vi gjør og plasser vi drar kan jeg nok la han gjøre. Jeg har fått penger av farmor som jeg har sagt at jeg skal bruke på en tur i Europa, så de pengene står på en egen konto og har ikke blitt brukt uansett hvor trangt jeg har hatt det økonomisk så jeg har penger til flybilletten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 17. oktober 2013 #665 Del Skrevet 17. oktober 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #666 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har kjøpt billetter! Drar om 13 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 20. oktober 2013 #667 Del Skrevet 20. oktober 2013 DET har du fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter #668 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) I morgen (nå er det etter midnatt, så nå er det i dag) er første dagen jeg kan søke om skilsmisse. Og jeg er så klar over å stenge døra til den delen av livet mitt at jeg printa ut papirene og kjøpte konvolutt og frimerke på fredag. Har fyllt ut papirene, eneste som mangler er underskriftene. Sendte eksen melding på Facebook i ettermiddag og spurte om han er hjemme i morgen så jeg kan komme innom med skilsmissepapirene, eller om det passet bedre at jeg stikker innom skolen i forbindelse med at jeg skal noe i nærheten. Men han har ikke sett meldinga. Burde jo ha sendt sms, men jeg gjorde nå ikke det. Får heller sende sms i morgen. Å, så klar for å bli ferdig med det. Endret 21. oktober 2013 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #669 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har jobbet så hardt med oppgave forrige uke (bestemte meg for å bli ferdig til neste fredag, så jeg blir ferdig før ferie), og så har det vært fest og bursdag i helga, at jeg er heeeelt utslitt. Akkurat nå ligger jeg på sofaen og gråter fordi hun jævla huseierdattera ikke slutter å synge. Jeg orker ikke å høre på. Men jeg orker ikke å høre på noe annet som overdøver heller, og ørepropper stenger det ikke nok ute. (Endte opp med å sette på ipoden min) For å i det hele tatt ha sjans til å bli ferdig med oppgaven før fredag må jeg ta meg fri minst en, kanskje to dager til. Og så satse på lavere kvalitet på oppgaven. Men jeg er litt redd for å ikke klare å svare ordentlig på oppgaven når jeg får kortere tid på meg, og da kan jeg ende med å stryke. Får en sjanse til å forbedre den i løpet av noen dager dersom jeg stryker, men poenget er jo at jeg skal føle at jeg har gjort en god nok jobb til å stå, slik at jeg faktisk kan legge den bak meg og slappe av. Men uansett så klarer jeg ikke noe som helst nå. Må ha fri. Da er det desto bedre å skulle reise på ferie med Soldaten. Jeg er vant med at jeg må ordne ALT, finne ut av alt og planlegge absolutt alt når jeg skal på ferie, fordi jeg stolte aldri på eksen klarte å gjøre en god nok jobb. Utrolig stress. Nå er det derimot Soldaten som ordner og planlegger, og han som komme med forslag. Og det er så ufattelig deilig. Jeg har ikke ord for hvor deilig det er. Jeg føler meg så ivaretatt og i så trygge hender at jeg kunne grått av glede (og det har jeg da også gjort et par ganger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #670 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Fikk nettopp avslag i posten på ung ufør. Rett og slett fordi jeg har forsøkt å være flink pike og gjøre som NAV ba meg om, mener de at jeg ikke var syk nok før jeg var 26. Det er bare bullshit. Skjønner ikke logikken en gang og de snakker i mot seg selv. Er viktig å få ung ufør fordi da får jeg mer utbetalt hver måned, jeg får etterbetalt for de tidligere årene, og jeg har rett til mer stønader. Sånn som jeg har det nå går det knapt rundt hver måned. Så jeg har ringt til lege for time for å få mer dokumentasjon. Og sendt mail til saksbehandler og bedt om møte. Og jeg og mamma skal gå gjennom både ordlyden i vedtaksbrevet og i loven for å se akkurat hva slags papirer jeg trenger for å dokumentere at jeg faktisk var like syk som nå da jeg var 26. Det er utrolig at det skal straffe seg så for resten av livet at man faktisk har forsøkt å gjøre som NAV sier du må. Er ganske fortvila, for en gang skyld var jeg sikker på at det skulle gå i orden av seg selv. Det var jo til og med NAV som av seg selv "søkte" om ung ufør på mine vegne. Endret 31. oktober 2013 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 31. oktober 2013 #671 Del Skrevet 31. oktober 2013 Herregud, forundrer meg ikke. Det var jo den aller siste tingen NAV kunne trenere for deg. Satser på at det ordner seg med en klage, selvfølgelig skal du ikke lide fordi du forsøkte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter #672 Del Skrevet 31. oktober 2013 I følge deres egen nettside og lov skulle det ikke hatt noe å si selv dersom det hadde stemt at jeg var friskere før. Kravet er at man må være minst 50% ufør med en alvorlig og varig sykdom, som er invalidiserende både i hverdag og for evnt arbeidsliv, før man er 26. Men jeg har jo opplevd før at det hjelper ikke det minste å henvise til lovverket deres, det bryr de seg ikke noe om når deres tolkning passer dem bedre. I mitt tilfelle stemmer det ikke at jeg var friskere før jeg fylte 26, selv om jeg på et vis klarte å fullføre 50% utdanning. så siden det er det faktum at jeg klarte å fullføre utdanninga mi de fokuserer på, er det det jeg også må fokusere på. Og dokumentere så godt som mulig hvordan utdanninga var lagt opp, hvordan min reelle helsesituasjon var på den tiden, og hvordan det var på nød og neppe jeg kom meg gjennom. For herlighet, det gikk på helsa løs, men siden jeg er intelligent og pliktoppfyllende fikk jeg det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. november 2013 Forfatter #673 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Om et døgn lander jeg i Paris. Jeg er så nervøs at hjertet holder på å dunke seg ut av brystet på meg. Endret 2. november 2013 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. november 2013 Forfatter #674 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Nå sitter jeg på flyplassen (i Norge). Oi oi oi. Endret 2. november 2013 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2013 #675 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Håper på saftige oppdateringer Endret 2. november 2013 av Spatula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. november 2013 Forfatter #676 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg tenker at vi satser på ingen oppdateringer fordi jeg ikke har tid eller lyst til å vær på dataen snart boarding til Paris. Rakk flyet. Puh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2013 #677 Del Skrevet 2. november 2013 Når du kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. november 2013 #678 Del Skrevet 4. november 2013 Oj... her er det MYE jeg ikke har fått med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. november 2013 Forfatter #679 Del Skrevet 4. november 2013 Bare raskt innom for å fortelle at jeg har det bra. Jeg har det veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. november 2013 #680 Del Skrevet 4. november 2013 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå