Store My Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #521 Skrevet 7. desember 2012 Jeg vet ikke helt, han tannlegen hadde tenkt å ta venstre visdomstann, mens jeg ville ta høyre. Så det kan jo tyde på at det er flere som må ut. Men jeg har bare tre tilsammen, så det blir jo heldigvis ikke fire operasjoner. Jeg brukte en time nettopp på å fylle ut skjema til NAV, og så klarte jeg å slette hele greia! Må ta en pause før jeg prøver på nytt nå. Ble frustrert og lei meg.
Store My Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #522 Skrevet 11. desember 2012 Puh! I dag tror jeg nesten jeg har satt norgesrekrekord i av og påkledning. Jeg har byttet etternavn, så i dag var den store bytte ut alle dokumenter-dagen. Først var jeg og bestilte meg nytt pass. Av med lua, skjerfet og jakka. Så var jeg innom tatovør, og han ville se den forrige tatoveringen han laget, så av med skjerfet, jakka, genseren. Så var jeg innom posten for å få nytt bankkort, av med jakka og skjerfet. Så var jeg og bestilte nytt førerekort: av med lua, skjerfet og jakka. Og så var jeg litt oppgitt over at jeg klarte å velge dagen i dag til å kjøre byen rundt, det har snødd masse og det er både glatt og sporete. Jeg liker ikke å kjøre bil i utgangspunktet, så det var fryktelig slitsomt. Men det gikk bra. Ellers har jeg fått oppdatering på den leiligheten jeg har håpet å overta etter venninne. Eller det er vel strengt tatt ingen oppdatering, men jeg innser at jeg må bare gi opp håpet. Det var visstnok noe fukt i veggene som må ordnes, og det kan jo ta sin tid (spesielt med tanke på at de sikkert ikke begynner med det nå før jul). Og de har fortsatt ikke bestemt seg for om de vil selge eller ikke. Forhåpentligvis legges det ut en del leiligheter etter nyttår. Men må innrømme at jeg var fryktelig nedfor da jeg fikk den beskjeden i går. Aner jo ikke når jeg kommer til å finne en leilighet jeg kan tenke meg å bo i, og som jeg har råd til. Hadde dessuten vært bedre med et blankt nei, for da hadde det vært enklere å gi slipp på den leiligheten til venninna mi. Forresten så står den leiligheten jeg egentlig skulle flytte inn i i november fortsatt tom. Jeg hadde en mistanke om at han teite huseieren bare diktet opp disse "10 som står i kø klare til å ta over". Må innrømme at jeg synes det er velfortjent. For hadde han vært det minste allright hadde han jo tilbudt meg å betale halv leie fram til internett og kabel-TV var fikset.
Store My Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #523 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Det er julebord med jobben på fredag. Kontorsjefen spurte om jeg ville være med julebordet selv om jeg er sykemeldt og skal slutte. Jeg sa ja takk, og hun sa at hun skulle melde meg på. Sendte mail i dag og spurte når det er på fredag, og det viser seg at jeg ikke er påmeldt. De ordner det sikkert, men jeg ble ordentlig lei meg likevel. Edit: det viste seg å være en misforståelse. Jeg er påmeldt. Endret 11. desember 2012 av Store My
Store My Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #524 Skrevet 19. desember 2012 I dag skal jeg på visning på en leilighet som (i følge bildene på annonsen) er så perfekt som jeg kan få det til mitt budsjett. Jeg er skikkelig nervøs, for jeg aner ikke hvor mange andre som kommer på visning. Trodde lenge den var utleid, for de hadde ikke oppgitt noe telefonnr, eksakt adresse eller etternavn i annonsen, så jeg hadde ikke noe annet valg enn å sende mail. Og folk er så utrolig dårlige til å gi beskjed om at leiligheter er utleid. Hadde bestemt meg for at jeg måtte gi den opp, men kjente at jeg var skuffa fordi den hadde alt jeg kunne ønske meg (og denne gangen bor huseierne i samme hus, så det er ikke snakk om en hushai). Og da plutselig fikk jeg mail om at det ble visning denne uka. Jeg øyner nå et håp om at jeg kan flytte etter nyttår. Trenger det nå.
juliane Skrevet 19. desember 2012 #525 Skrevet 19. desember 2012 Krysser fingrene så hardt jeg klarer!
Store My Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #526 Skrevet 19. desember 2012 (endret) Takk for det. Jeg likte leiligheten kjempegodt. Det gjorde dessverre hun andre som var på visning også. Så de sa de skulle trekke lodd, og at vi får vite det i morgen. Det er jo ikke sikkert de faktisk trekker lodd, men samtidig så var vi begge damer i ca samme alder, begge er ordentlige og vi jobber til og med i samme firma. Hehe. Så loddtrekning er nok det letteste. Må i alle fall vente til i morgen, og jeg er i kjempedårlig humør.P P.S. Jeg jobber jo strengt tatt ikke i det firmaet lenger, men offisielt jobber jeg der fram til nyttår selv om jeg er sykemeldt nå. Har ikke noe lyst til å fortelle at jeg skal søke om uføretrygd, for mange har mye fordommer mot uføretrygde (har det selv også), og jeg synes egentlig ikke at de har noe med det. Det viktigste er jo at de får pengene sine til riktig tidspunkt, og på det området er det aldri noe tull med meg. Jeg betaler alltid det jeg skal til riktig tidspunkt. Så jeg fortalte bare at jeg jobber deltid der... Endret 19. desember 2012 av Store My
Store My Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #528 Skrevet 20. desember 2012 Jeg venter fortsatt på svar, så jeg tror ikke lenger på noe loddtrekning. De må sikkert diskutere litt til. Håper jeg hører noe snart. Det er slitsomt å vente. Oppdaterer mailen min annethvert sekund omtrent, selv om det ikke lover godt om de sender mail så er det bedre å vite. Men regner med at jeg må vente en stund til når jeg ikke har hørt noe før i dag. De må sikkert komme hjem fra jobb, spise middag, sette ungen foran tven etc., (og kanskje ringe hun andre og høre om hun vil ha leiligheten før de sier nei til meg).
Store My Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #529 Skrevet 20. desember 2012 Venter fortsatt. Dette har vært en utrolig lang dag. Har sjekka mailen min konstant siden klokka åtte i morges. Og siden klokka fem har jeg vært sikker på at jeg kom til å få beskjed når som helst.
juliane Skrevet 20. desember 2012 #530 Skrevet 20. desember 2012 Syns de burde klare å gi beskjed snart! Det kan da ikke være SÅ vanskelig?
Store My Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #531 Skrevet 20. desember 2012 Har sendt mail nå og spurte vennlig om de har tatt en avgjørelse, så håper jeg de sjekker mailen snart.
Store My Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #532 Skrevet 20. desember 2012 Jeg fikk den ikke. Dagen i dag har vært utmattende, så akkurat nå er jeg bare letta over å ha fått svar. Men tipper det kommer en reaksjon litt senere.
Store My Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #534 Skrevet 21. desember 2012 (endret) I dag har kroppen veid tretti tonn, hodet veid tjue tonn, og jeg har vært sint og oppgitt. Og til slutt kom tårene. Jeg gråt og gråt over all frustrasjon jeg har bygget opp i det siste og gråt fordi jeg savner Mannen nå når det nærmer seg jul (ikke at jeg vil bli sammen igjen), gråt fordi folk er teite, gråt fordi det snart er jul og det er så stress, og kanskje mest av alt fordi fremtiden er så uavklart. Jeg vet ikke hvor jeg skal bo, jeg vet ikke når jeg finner plass å bo, jeg vet ikke når jeg får søke uføretrygd (for fikk ikke klarsignal nå før jul), jeg vet ikke når jeg kan reise bort. Jeg er lei av å forholde meg til NAV. Jeg er lei av at å forholde seg til NAV er sånn: NAV: "Slutt i jobben og gjør ting du har lyst til" jeg: "dette har jeg lyst til" NAV: "nei, det får du ikke". Og jeg gråter aller mest fordi jeg er så fuckings lei av å være syk. Jeg er bare så utrolig sliten og lei meg og det fører til at jeg blir så sur mot alle de som har fortjent det aller minst. Endret 21. desember 2012 av Store My
Store My Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #535 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har fått meg leilighet. Skal skrive under kontrakten på fredag. Endelig kan jeg puste ut, og slippe å føle at livet står på pause.
Store My Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #538 Skrevet 12. januar 2013 Huseierne mine er noen surrehuer. Begge forventer at den andre har gjort det de selv skulle gjøre. Og de nye nøklene de hadde filt opp til meg passet ikke. La igjen nøklene i går og forventet at de skulle ordne med det i dag, men de har de altså ikke gjort. Nå er jeg lei av å ringe på hos dem, så nå har jeg deres nøkkel og har ingen planer om å returnere den med det første. De får få den etter jeg har flyttet inn, en ettermiddag jeg likevel skal være hjemme. Skal dessuten innom å skrive kontrakt i kveld, måtte til slutt sende melding til mannen og si at jeg kommer innom for å skrive den klokka da og da, ellers blir det ikke gjort. Og jeg må kopiere leiekontrakten for å søke om bostøtte, og søknaden må sendes senest mandag, så det haster litt. De er hyggelige, og prøver ikke å lure meg, men de er helt utrolig uorganiserte og det blir litt ekstra slitsomt kjenner jeg. Gleder meg til alt er ordnet opp. Skal flytte alle tingene mine i morgen, forresten. Og så skal jeg pakke ut og ordne i stand fra mandag. Ellers driver jeg og planlegger reisen min. Skal kjøpe billetter når jeg har søkt om uføretrygd. Sannsynligvis får jeg søke 21.januar, for det er da saksbehandleren min skal se på saken min, og så sender jeg inn papirene dagen etter. Har planlagt å reise i begynnelsen av april og bli borte i to måneder. Uføretrygdsøknaden min skal i teorien være ferdigbehandlet ca to uker før jeg reiser, det vil si at dersom den ikke er ferdigbehandlet innen jeg drar må jeg søke om å få bli borte i tre uker. Innen de tre ukene (altså fem ekstra uker) må de jo har rukket å gjøre den ferdig. Dersom jeg får avslag (eller de ikke blir ferdig med søkanden) får jeg heller reise hjem tidligere enn planlagt. Har skaffet meg nytt pass, bestilt time hos vaksinasjonskontoret og skaffet meg internasjonalt førerkort (som jeg ikke har noen planer om å faktisk bruke, men som jeg har for sikkerhets skyld). Kommer nok også til å rekke å begynne å pakke før jeg faktisk får kjøpt flybilletter. Jeg pleier ikke å være tidlig ut med å pakke, men når jeg holder på å pakke ut i nyleiligheten kan jeg like så godt pakke sommerklærne oppi en koffert. Pluss at det trengs litt ekstra planlegging når jeg skal være borte i to måneder. Jeg har tenkt å pakke i den minste kofferten jeg har, sånn at jeg ikke pakker for mye. Og når jeg er ferdigpakka skal jeg putte alt over i en større koffert, sånn at jeg har masse plass til å kjøpe masse dilldall. Uansett hvor stor koffert jeg pakker i blir den alltid full, så derfor må jeg pakke i den lille (og så flytte det over til den store). Fint at det går an å lure seg selv på den måten. Kommer sikkert ikke til å funke helt, for jeg kommer sikkert til å putte litt ekstra oppi den store kofferten, men den blir i alle fall ikke full.
Store My Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #539 Skrevet 14. januar 2013 Første kveld og natt i hybelen. Tror det kan bli riktig så koselig her. Men første tida er jo alltid litt rar. Har aldri bodd alene før. Så er spent på hvordan det blir. Gruer meg til noen ting, ensomhet og sånt, men gleder meg mest. Må kjøpe meg TV som kan holde meg selskap.
Store My Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #540 Skrevet 21. januar 2013 I dag får jeg kanskje vite om (at) jeg får søke uføretrygd. Dersom jeg får mail i dag skal jeg også kjøpe flybillettene mine i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå