Spatula Skrevet 5. november 2012 #501 Del Skrevet 5. november 2012 Du er heldig som har en sånn mamma Uføretrygd er nok det beste nå, men om tre-fem år eller på sikt, er dette en gode/onde som du kanskje ikke trenger, i denne perioden hvor du får trygd, skal du tenke på deg selv, være egoistisk, gjøre det som du vil gjøre for at du skal bli frisk. Du kan så smått legge fremtidsplaner, og se fremover hva du vil jobbe med videre i livet. Jeg mener at nøkkelen til god helse er å gjøre noe man trives med, uansett hva det er. Du skrev jo at du hadde litt lyst til å ta noen fag, på den måten gjør du jo noe meningsfylt, samtidig som du pleier helsen din. Dette er ikke et nederlag My, dette er bare en liten bump i veien som du må over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. november 2012 Forfatter #502 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg har funnet meg hybelleilighet. Men så var det det da, at han huseieren virker som en litt treg type som holder seg unna så lenge han får pengene sine (en såkalt "hushai"). Jeg tenker at det kan være ganske greit å sluppe å ha dem rennende på døra egentlig, men man blir jo litt skeptisk. Så jeg tok med meg byggingeniør-pappaen min på visning og vi fant ut at boligen er godkjent som bolig slik at jeg kan få bostøtte etc. Og jeg googlet selvfølgelig han huseieren for å se om det var mange som var sure på ham. Fant ingenting. Da vi kom hjem begynte vi å snakke om at vi hadde ikke lagt merke til noe uttak hverken til internett eller tv. Men jeg sjekka annonsen og da sto det at det var både bredbåndstilkobling og kabel-tv. Så jeg glemte hele greia, og skrev under kontrakten og fikk nøklene på onsdag. Det sto igjen noen møbler, til tross for at hybelen skulle være umøblert, men jeg hadde sagt at jeg syntes det var greit. Ville bare at han skulle fjerne sengene som sto igjen. Det skulle han mest sannsynlig gjøre i løpet av dagen. Da jeg skulle vise mamma og bror hybelen begynte vi å lete etter uttak for internett og tv, men det var ingen plass. Så da måtte jeg ringe huseier. Han skulle se på det "i morgen" (altså i går). I går ettermiddag gikk jeg for å dobbelsjekke at vi ikke hadde oversett uttakene, men nå har jeg lett bak sengene (ja, for de sto der jo enda), bak skapet, bak kommoden, bak kjøleskapet, inni kjøkkenskapene, langs taket og til og med inne på badet. Eneste plassen jeg ikke har lett er bak komfyren. Skjønner ingenting. Han har jo leid ut den leiligheten før. Så det som er positivt når man først har kommet seg inn i leiligheten (at utleieren ikke kommer rennende hele tiden), er akkurat nå veldig frustrerende. Vet jo ikke hva som skjer. Har jo ikke betalt noe leie enda, og kommer ikke til å gjøre det heller før jeg får bekreftet at han skal ordne det. Har tenkt å vente til klokka to. Da skal jeg ringe ham igjen. Har planlagt å si at han må gå og sjekke det, og hvis det ikke er noe uttak så må han bestille folk til å fikse det, og at jeg betaler redusert leie til det er ordna. Har også bestilt tur gjennom GroupOn som jeg har gledet meg til. Det sto at dealen ble gjennomført for lenge siden, men nå viser det seg at det kanskje blir avlyst på grunn av for få folk. Så går og venter på svar om det også. Føler meg litt i limboland i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. november 2012 Forfatter #503 Del Skrevet 9. november 2012 Nå har jeg ikke noe leilighet mer. Jeg ringte huseier ang kabel/internett. Han sa at det var ledninger ute. pappa sa at det betydde at jeg måtte ha kabelselskapet til å grave og styre og innstalere. Ringte huseiere en gang til for å spørre om det betydde det, han sa bare at kabelselskapet ordner det der. Ehm? Så jeg ringte to kabelselskaper og det ene visste ikke om de hadde tilkobling til det huset, og det andre sa det var tilgang til huset, men ikke til sokkelen, og at da må det graves og det var ikke sikkert at det kunne gjøres nå når det var vinter etc etc etc. Ringte huseier 3 ganger, uten svar. Til slutt ringte han tilbake. Jeg fortalte at han måtte ringe kabelselskapet fordi han måtte jo betale innstalleringa. Og så sa jeg at jeg betalte ikke noe leie før det var ordnet, for det sto jo i annonsen at det var bredbåndstilkobling og Kabel-TV (og jeg har vært borti sånne huseiere før, de gjør ingenting så lenge de får pengene sine). Da begynte han å si at det sto at det var mulighet for internett og tv. Jeg sa det sto at det er tilkobling (jeg hadde jo annonsen foran meg). Sånn satt begge og gjentok det samme på nytt og på nytt. Til slutt ble han irritert og sa "jeg har ti andre som står klar til å ta over leiligheten". Jeg sa noe sånn som: " Men da gjør vi det sånn. Du får du få noen til å ta den. Jeg legger nøkkelen i postkassa". Han sa: "ja, greit!" skikkelig surt og så la han på. Så nå er jeg trist for at jeg ikke har leilighet likevel, er skjelven fordi jeg hater å krangle/stå på krava, men jeg er veldig glad for at jeg slipper å ha mer med han å gjøre. Og så synes jeg at jeg har vært flink som har ordnet opp helt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. november 2012 #504 Del Skrevet 9. november 2012 Du var tøff! Utrolig bra gjort av deg og stå på krava! Men for et utrolig styr med den kjipe huseeieren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 29. november 2012 Forfatter #505 Del Skrevet 29. november 2012 Akutt anfall av jeg-må-flytte-ut-med-én-gang-i-dette-sekund. Men det går jo ikke. Har ingen plass å flytte. Dessuten venter jeg på å finne ut om jeg kan ta over leilighet etter venninne og mannen hennes. De flytter ikke før 15.desember, og etter det skal huseieren se på om hun skal pusse opp eller ikke. Må nok smøre meg med tålmodighet, for hun et visstnok en som liker å bruke GOOOD tid på å tenke seg om. Så jeg har ikke tenkt å lete veldig hardt etter leilighet før januar. Men kikker nå også da. Skulle egentlig på utenlandstur på lørdag og bli borte ei uke. Det ble ikke noe av. I stedet er neste uke fyllt opp av tannlege- og legebesøk og fysioterapi. Oh joy. Går til fysioterapeut som stikker nåler i musklene mine, for å fjerne spenning. Sist gang var det utrolig vondt, men det funker da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 29. november 2012 #506 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg trodde du allerede var ut på reise jeg Bra, at nålene hjelper selv om det er vondt. Er det triggerpunktbehandling du får? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 29. november 2012 Forfatter #507 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg trodde du allerede var ut på reise jeg Bra, at nålene hjelper selv om det er vondt. Er det triggerpunktbehandling du får? Hvorfor trodde du det? Pga profilbildet jeg la ut på Facebook i går? Det er 5 år gammelt. Hehe. Nei, jeg skulle bare på en ukes tur nå. Og lengre (og mer eksotisk) tur til våren. Men jeg skal ikke dit profilbilde er tatt. Dette ble veldig kryptisk merker jeg. Har egentlig mest lyst til å pakke kofferten å reise bort noen måneder, men det blir bare dumt nå. Det blir i så fall bare for å rømme vekk herfra, og det er dumt før jeg har ordna opp ting her. Da blir det jo bare å utsette problemene, dessuten kan man jo ikke rømme fra seg selv. Ja, triggerpunktsbehandling høres riktig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 30. november 2012 #508 Del Skrevet 30. november 2012 På grunn av profilbildet ditt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #509 Del Skrevet 1. desember 2012 Akkurat nå frister det å "rømme" et par måneder likevel. Jeg er så trøtt og sur og grinete. Føler at jeg oppfører meg som en treåring som ikke får viljen sin, og det har mamma og pappa virkelig ikke fortjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 1. desember 2012 #510 Del Skrevet 1. desember 2012 Det er virkelig ikke rart, det er jo ikke meningen at man skal bo hjemme hos mamma og pappa når man er i slutten av 20-åra. Jeg hadde blitt gal for lenge siden, syns det er imponerende at du har klart å holde ut så lenge som du har, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #511 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg sliter veldig akkurat nå, for jeg aner ikke når jeg finner plass å bo. Har bare funnet to aktuelle hybelleiligheter på den tiden jeg har lett. Og jeg kikker hver dag. Den ene jeg fant var utleid innen jeg ringte og den andre var den leiligheten jeg har skrevet om her inne. Håper jo på den leiligheten som venninna mi skal flytte fra. Men tror ikke noe på at det blir noe av. Hater denne uvissheten. Akkurat nå er det så ille at jeg faktisk har funnet på en plan om å bli i utlandet i et par måneder om jeg ikke finner leilighet i begynnelsen av januar. Har funnet plass jeg kan bo der og forhører meg om visum nå. Jeg trenger "multiple entry visa" så jeg kan reise ut og inn om jeg har lyst til å reise rundt, og det vil jeg jo om jeg skal bli så lenge. Den type visum må søkes om på nærmeste ambassade. Den ligger i utlandet så det tar litt ekstra tid med post etc, så lurer på hvor lang tid det vil ta. Jeg føler jeg trenger denne planen i tilfelle jeg fortsatt står uten plass å bo etter nyttår. Men det virket litt mot sin hensikt for nå har jeg bare enda mer lyst til å reise bort. Kan jo også ha noe med at desember er en forferdelig måned for meg. Det er så mye stress og mas og mye å gjøre og ordne så jeg blir så dårlig. I år skal jeg i tillegg til leiligheten til Mannen og pakke i jula mens han er på ferie. Dessuten må jeg ringe tannlegen på mandag for å avtale tid for å operere ut visdomstann. Gleder meg ikke akkurat til det. Æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. desember 2012 #512 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg synes du er tøff som planlegger å reise rundt alene, og driver å planlegge å sånn.. Det hadde jeg ALDRI turt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #513 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Jeg synes du er tøff som planlegger å reise rundt alene, og driver å planlegge å sånn.. Det hadde jeg ALDRI turt Takk. Jeg er selvstendig og vant til å reise og finne fram plasser og klare meg selv, så det er vel derfor jeg tør. Nå har jeg jo ikke faktisk bestilt noen billetter, så vi får jo se om jeg tør når det kommer til stykket. Hehe. Jeg synes jo det er litt skummelt, da. Men nå er det jo ikke slik at jeg skal reise til en fremmed plass. Den plassen jeg skal reise til har vært hjembyen min i 2 år i begynnelsen av tenårene. Og jeg har fortsatt kontakt med folk i den byen som kan hjelpe meg med ting og tang. Og da er det ikke like skummelt som om jeg skulle reist til en helt ny plass hvor jeg ikke kjenner noen. Har også ei venninne her i byen som har bodd der i tre måneder og som kan hjelpe meg meg ting som jeg absolutt ikke har peiling på, som f.eks. buss rundt omkring i landet og som kan forklare meg om hvordan taxisystemet funker. Sånne ting som jeg aldri har tenkt på når jeg har vært der før og mamma og pappa kjørte meg rundt. Og når det kommer til å reise rundt alene til andre plasser så skal jeg bare til typisk turistplasser og har tenkt å bo på typisk backpackerplasser hvor man fort kommer i kontakt med folk. Kan godt sende deg pm om hvor jeg har tenkt å reise om du vil? Nevnte nettopp for mamma den planen min om å bo der i to måneder dersom jeg ikke finner en plass å bo her. Tenkte det kunne være greit med en "reality check" for å høre om jeg var helt på jordet eller ikke. Ting man planlegger oppi hodet sitt trenger jo ikke å være gjennomførbart i virkeligheten. Men hun syntes det var en god idé, så lenge jeg har realistiske forventninger og skjønner at jeg mest sannsynlig kommer til å være helt alene mesteparten av tiden. For det er lenge siden jeg har møtt vennene mine der, og de har jo sine egne liv, så det er lite sannsynlig at de har noe særlig tid til meg, og det må jeg være forberedt på. Og det er jeg jo, det er jo derfor jeg har planer om å reise litt rundt. For når jeg blir gal av ensomhet kan jeg ta meg en tur, og så kan jeg være "hjemme" igjen i to uker og så kan jeg reise en tur til. Og hvis det blir for ille, hvis det rett og slett blir for tøft å være der helt alene, kan jeg jo endre på billetten min og reise hjem til Norge igjen tidligere enn planlagt. Kjenner at akkurat nå har jeg helt utrolig lyst til å gjøre akkurat det (bo der i to måneder altså). Men kan ikke bestemme noe nå, må forholde meg til virkeligheten og jeg vet ikke hvordan det blir framover med hverken leilighet eller NAV. Og så er jeg litt bekymret for det ene besteforeldreparet mitt, jeg tror nemlig de kommer til å dø etter jul.Trodde forsåvidt det i fjor også, og de lever jo enda. Og som tidligere nevnt så går det an å reise hjem tidligere om det skjer noe. Men det er i alle fall greit å ha en plan, og nå når jeg vet at den er gjennomførbar så går det kanskje greiere å vite at jeg skal bo hos mamma og pappa en god stund til. Og så får jo tiden vise om jeg faktisk gjennomfører noe som helst av disse planene, kanskje det bare er sånne planer som har det best oppi hodet. Endret 2. desember 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 2. desember 2012 #514 Del Skrevet 2. desember 2012 Syns det høres smart ut jeg, så lenge du som mammaen din sier er klar over at det blir mye alenetid og at ting ikke blir slik det var da du bodde der. Og hvis det går bra ifht NAV og penger, er de ikke ganske strenge på sånt? For du har vel ikke fått uføretrygd enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #515 Del Skrevet 2. desember 2012 Syns det høres smart ut jeg, så lenge du som mammaen din sier er klar over at det blir mye alenetid og at ting ikke blir slik det var da du bodde der. Og hvis det går bra ifht NAV og penger, er de ikke ganske strenge på sånt? For du har vel ikke fått uføretrygd enda? Nei, har ikke fått uføretrygd enda. Det er en rådgivende lege hos NAV som må se på papirene mine først og han er der bare på fredager. (Er litt bekymra for den legeerklæringa til den forrige legen min, den som påsto at jeg var 50% arbeidsfør og på bedringens vei. Som saksbehandleren min sier så sier jo egentlig de to legene motsatt ting. Og det er ikke bra. Faen!) kan ikke søke uføretrygd før NAV sin lege sier at jeg kan visstnok. Men som saksbehandleren min sa så skulle jeg slutte i jobben og "gjøre ting du har lyst til". Jeg må jo høre med henne om jeg får lov til å være i utlandet så lenge. Bør kanskje sende henne en mail og forhøre meg med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #516 Del Skrevet 3. desember 2012 NAV sier nei. Jeg kan få godkjent inntil 3 uker i utlandet dersom det ikke kommer i konflikt med aktivitetsplanen, og jeg har jo ingen aktiviteter på planen min. Og hvis jeg bare kan være der i tre uker har jeg ikke lyst til å dra før mai, som først planlagt, pga været. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på for å få pause. Jeg driver fortsatt å maser på GroupOn om å få pengene tilbake for den ferien jeg skulle ha vært på nå. Sendte mail i går kveld, fikk mail i dag om at "jeg har gitt deg pengene tilbake for denne dealen". Veldig ullent svar, så håper at det betyr at han har overført pengene i dag (har sendt ny mail og spurt om når). Så i stedet for å være på ferie nå så maser jeg på groupon, fryser i dusjen og denne uka er som følger: tirsdag skal jeg til legen. onsdag skal jeg til fysioterapeut og på torsdag skal jeg operere ut visdomstann. Skal innom tannlegen i morgen for å hente beroligende medisin. For aldri i verden om jeg kan gjennomføre våken operasjon uten. Sist jeg opererte med kun lokalbedøvelse måtte jeg få beroligende intravenøst fordi jeg skalv så veldig. Og dette er jo inni munnen med alle lydene det innebærer. lalala. Jeg kan ikke tenke mer på det nå, blir kvalm. Ringte etter time i dag og er glad jeg fikk så raskt, så slipper jeg i alle fall å grue meg i ukesvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #517 Del Skrevet 4. desember 2012 Æsj. Dusteuke!!! Har endelig fått pengene tilbake fra GroupOn. Så det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. desember 2012 #518 Del Skrevet 4. desember 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #519 Del Skrevet 7. desember 2012 Gikk overranskende bra å operere ut visdomstann i går. Og det går fortsatt bra. Litt vondt er det jo, men bare litt. OG jeg fikk en god nyhet i dag: rådgivende lege hos NAV mener at tilstanden min er varig og at all behandling og arbeidsrettede tiltak er prøvd. Det er jo ikke positivt i seg selv at det er sånn, men det er jo realiteten, og det er positivt at rådgivende lege ser det. Nå skal jeg levere et egenmeldingsskjema og så skal saksbehandleren min gi beskjed om når jeg kan søke om uførepensjon. Så nå kan jeg endelig sette i gang den prosessen. Tror jeg skal kjøre innom med skjemaet på mandag. Sånn at det er en liten sjanse for at jeg kan søke før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 7. desember 2012 #520 Del Skrevet 7. desember 2012 Hurra for postiv visdomstannsoperasjon, er det det første av mange eller en du en sånn heldiggris som får beholde de tre andre, kanskje? Og jeg heier på rådgivende lege og at du blir erklært ufør - for det er jo ikke noe i veien for å begynne i jobb igjen når du blir frisk uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå