Store My Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #481 Del Skrevet 8. oktober 2012 Puh! Nå har jeg endelig fått byttet fastlege. Fra og med 1.november. Har fått byttet tilbake til hun gamle. Men etter mange år i NAV-systemet tør jeg ikke å stole helt på at det er sant før jeg har fått det skriftlig (til tross for at dette ikke er NAV). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #482 Del Skrevet 9. oktober 2012 Visning i dag. Klokka seks. Hjelp. *føle seg ganske liten, nervøs, spent og bittelitt redd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #483 Del Skrevet 11. oktober 2012 Leilighet solgt med fortjeneste, separasjonspapirer sendt inn, fastlege byttet. Utslitt. Akkurat nå er det "dødtid", ventetid mens alle papirer blir fikset og ventet på. Så jeg må hvile mens jeg kan. For mot slutten av måneden er det på'an igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. oktober 2012 #484 Del Skrevet 12. oktober 2012 Synes du er super jeg Du står på og ordner opp, jeg håper det kommer bedre tider for de nå, det har du virkelig fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #485 Del Skrevet 12. oktober 2012 Synes du er super jeg Du står på og ordner opp, jeg håper det kommer bedre tider for de nå, det har du virkelig fortjent! Tusen takk. Sitter og planlegger neste års ferie nå, og fikk litt mer vind i seilende. Skal dra en plass jeg har hatt lyst til lenge. Og jeg har snakka om det en liten stund, etter at jeg kom på at etter vi får pengene for leiligheten får jeg tilbake pengene vi har lånt av meg. Disse pengene fikk jeg av farmor til å gjøre akkurat noe sånt. Så i dag så godt som bestemte jeg meg for å dra dit i mai (om ikke noe uforutsett skulle dukke opp selvfølgelig) og bli der en måneds tid. Fint å ha noe å se fram til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. oktober 2012 #486 Del Skrevet 13. oktober 2012 Vet du, jeg synes det høres helt herlig ut, og er nok et stort boozt for deg å ha noe å se frem til og glede seg over etter alt du har vært igjennom. Gleder meg med deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter #487 Del Skrevet 13. oktober 2012 Vet du, jeg synes det høres helt herlig ut, og er nok et stort boozt for deg å ha noe å se frem til og glede seg over etter alt du har vært igjennom. Gleder meg med deg jeg Takk. Du er så herlig. Prøver å få vennene mine der borte til å bli litt gira også, for det er ikke et typisk turistland og det er ikke så innmari mye å finne på der. Så drar dit først og fremst for folkas del, og hvis de ikke har tid/lyst til å møte meg, så drar jeg nok heller en annen plass. Men ordentlig ferie til et land langt borte blir det nok uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. oktober 2012 #488 Del Skrevet 13. oktober 2012 Uansett hvor du velger å dra tror jeg det blir bra, bra på mange måter, du har noe å glede deg til, du har noe å se frem til som gjør at dagene i tiden fremover blir bedre, du fortjener virkelig et avbrekk fra alt det kjipe du har gått gjennom den siste tiden. Spent på å høre om hvor du ender på ferievalg, og evt bilder på FB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #489 Del Skrevet 14. oktober 2012 Uansett hvor du velger å dra tror jeg det blir bra, bra på mange måter, du har noe å glede deg til, du har noe å se frem til som gjør at dagene i tiden fremover blir bedre, du fortjener virkelig et avbrekk fra alt det kjipe du har gått gjennom den siste tiden. Spent på å høre om hvor du ender på ferievalg, og evt bilder på FB Nå har jeg bestemt meg for å dra dit uansett, så får jeg heller reise litt rundt til nabolandene om det blir for kjedelig å bli der. Men jeg vet ikke helt hvordan situasjonene min er etter jul. Jeg vet ikke om jeg fortsatt er i arbeidspraksis, om jeg har en plass å bo, om jeg er blitt uføretrygdet eller om jeg er midt oppi prosessen og må være her pga av det. Så derfor kan jeg ikke bestemme meg et hundre prosent nå. Og kanskje jeg ikke har lyst likevel når det kommer til stykket. Men kan i alle fall planlegge og glede meg nå uansett. Og om jeg drar skal jeg selvfølgelig legge ut bilder på FB sånn at alle kan bli sjalu på mitt spennende liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 24. oktober 2012 #490 Del Skrevet 24. oktober 2012 Håper du har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #491 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har det greit. Jeg er utslitt og har vært sengeliggende de siste tre dagene. I dag skal jeg prøve meg i bursdag. Neste uke skal leiligheten vaskes ut og overleveres. Hun dama som skal ta over er sur og vrang og ubehagelig (hun tok den på forkjøpsrett, så vi hadde ikke noe vi skulle ha sagt). Mannen kan ikke være med, så mamma skal være med (ja, hun er såpass ille). Uka etter skal jeg endelig til den gamle legen min igjen, og så kan vi begynne å snakke om framtiden min. Kjenner at jeg begynner å bli klar til å flytte ut fra mamma og pappa nå. Men må vente til jeg får pengene for leilighetssalget (de får vi ikke før nærmere i midten av november) før jeg i det hele tatt starter jakta. Lurer veldig på hvordan det kommer til å gå, for alt er så sykt dyrt her. Jeg skal ha ekstremt flaks hvis jeg klarer å finne noe jeg kan tenke meg til den prisen jeg har råd til. Samtidig så må jeg jo beregne å skulle bo der noe år, så jeg er faktisk avhengig av å finne en plass jeg kan tenke meg å bli boende en del år. Jaja, ikke noe vits i å tenke på det nå. Og jeg KAN faktisk være heldig. Mange tanker som surrer rundt i hodet, og det har vært veldig mye i det siste, så jeg sliter veldig med å komme meg på jobb. Jeg orker egentlig ikke, men så synes jeg det er så pinlig å aldri komme heller. Dumme flink pike-syndom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 2. november 2012 Forfatter #492 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg savner Mannen, jeg. Ikke på den måten at jeg vil bli sammen med han igjen, for det vil jeg virkelig ikke. Men savner han som en del av hverdagen min. Spesielt nå når vi nettopp har solgt leiligheten. Og jeg føler ikke at jeg kan si det til noen heller, for da sier de sikkert bare "ja, jeg skjønner det" eller "ja, det er jo naturlig" for det er liksom ikke noe annet å si om den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. november 2012 #493 Del Skrevet 2. november 2012 Det er forståelig at du savner mannen, han har jo hvert en del av livet ditt i noen år. det skulle jo være dere livet ut, og slik endte det ikke. Klart det er et savn der, men det vil nok avta med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 3. november 2012 Forfatter #494 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Dette er et innlegg om mensen. Dere er herved advart. Dere vet hvordan det av og til føles at man altid får mensen på verst tenkelig tidspunkt. I år fikk jeg det bl.a. akkurat den uka vi skulle på cruise. Og første uka tilbake på jobb. Nå skal jeg på en ukes tur i begynnelsen av desember, og ja, dere gjettet riktig. Mensen den uka, ja. Så jeg tenkte jeg skulle sjekke bare for "artig" om hvordan det ble med den turen min etter jul. Har tenkt å være borte 3 uker, så sannsynligheten for at det skjedde mens jeg var borte var jo stor. Men to av de tre ukene gjorde det ikke noe om jeg fikk mensen, men den ene uka er det fryktelig dumt. Gjett hvilken uke den kommer, da. Jupp. Riktig. Endret 3. november 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 3. november 2012 Forfatter #495 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg har begynt å se meg om etter bolig nå. Har vært fryktelig lite aktuelle fram til nå, men det er veldig vanlig at det ikke dukker opp noe særlig før november (pga alle studentene). Nå er plutselig markedet blitt noe annet, og jeg har funnet flere mer eller mindre interessante boliger. Skal på visning på en på mandag. Men det er jo helt håpløst å få tak i folk. De fleste interessante har ikke oppgitt telefonnr, så da må jeg sende mail. Gudene vet når/om de sjekker mail. Det er spesielt én leilighet jeg er interessert i, og jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke kan ringe og forhøre meg. Og en annen som var interessant ringte jeg til tre ganger i går uten å få svar, til slutt sendte jeg mail. Jeg er vant til at folk sjekker mailen sine hele tiden, så jeg har jo ikke tålmodighet til å vente. Hehe. Men hører vel fra folk etterhvert. Har oppgitt telefonnr mitt og bedt dem ringe, så kanskje blir det telefonstorm etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 3. november 2012 #496 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Så bra at du har begynt å sett på leiligheter! Skal du kjøpe eller leie? Mensen kommer alltid på verst tenkelige tidspunkt... Endret 3. november 2012 av Spatula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 3. november 2012 Forfatter #497 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg skal leie. Det er nok mange år til jeg kan kjøpe. Først må jeg bli uføretrygdet, så søke om ung ufør og SÅ kan jeg søke om husbanklån. Og da er det jo heller ikke sikkert jeg får råd til å kjøpe. --- Naboungene (ungdommene) har fest. Og de tror at det ikke blir ordentlig fest uten bassen på fullt, og jeg skal love deg det anlegget har bra bass. Det dunker i veggen her til tross for at vi ikke har felles vegger og alle vinduene (både her og der) er lukket. Og de har fått beskjed om bassen før. Det er nå greit at de har fest innimellom, og det er greit at man hører dem, det er bare bassen som ikke er greit. Drittunger. Jeg er litt sur, for jeg er så sliten og har jeg vært på halloweenfest med en del barndomsvenninner og i dag kjente jeg at det var skikkelig slitsomt å være sammen med dem for de er så utrolig sære på hver sitt vis. Og som regel synes jeg det er litt sjarmerende, men i dag var det bare irriterende. Da jeg endelig kunne dra hjem var bassen til naboen det siste jeg ønsket å møte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. november 2012 #498 Del Skrevet 4. november 2012 Har du ingen tro på å bli frisk å komme tilbake i jobb? Synes det høres så leit ut med uføretrygd... Men med denne sykdommen har man jo ingen garantier desverre, jeg var vel kanskje en av de heldige, selvom jeg konstant er redd for tilbakefall... Skjønner godt at du ikke vil høre naboens bass sent på kvelden/natta.. Får håpe de slo av innen rimelig tid, og at du fikk sovet godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. november 2012 Forfatter #499 Del Skrevet 4. november 2012 Har du ingen tro på å bli frisk å komme tilbake i jobb? Synes det høres så leit ut med uføretrygd... Men med denne sykdommen har man jo ingen garantier desverre, jeg var vel kanskje en av de heldige, selvom jeg konstant er redd for tilbakefall... Skjønner godt at du ikke vil høre naboens bass sent på kvelden/natta.. Får håpe de slo av innen rimelig tid, og at du fikk sovet godt. Jeg har ingen tro på at jeg blir frisk nok til å jobbe med det første, men jeg håper fremdeles at det kan endre seg om noen år. Jeg syntes også det hørtes leit ut med uføretryg før, begynte å gråte hver gang jeg i det hele tatt nevnte den muligheten. Men nå har jeg skjønt at det er det beste akkurat nå. Og man trenger jo heldigvis ikke å være uføretrygdet for resten av livet. Hvis man blir bedre kan man jo begynne å jobbe igjen. Dersom jeg blir uføretrygdet har jeg tenkt å ta noen fag på universitetet. Jeg klarer jo å gjøre noe, men problemet med jobb er at jeg må komme på jobb uansett form, og når jeg er dårlig bruker jeg så utrolig mye mer krefter på alt. Jeg bruker bl.a. 50% lenger tid på å gå samme (korte) distanser, og jeg blir helt utslitt av å forholde meg til folk. Og da blir jeg bare dårligere og dårligere og dårligere. Jeg føler at jeg ikke bare kan ta meg fri i to-tre-fire uker for å komme meg (spesielt med tanke på at jeg bare jobber 6 timer i uka). Og hver gang jeg må ringe og avlyse ligger jeg bare og gråter etterpå. Med studier er det bare opp til meg. Om jeg ikke kommer går det bare utover meg, jeg slipper å føle at jeg skuffer noen. Dessuten er jeg inteligent nok til å komme meg gjennom 50% studieprogresjon uten å studere i nærheten av 50%. Og jeg kan bli hjemme og studere om jeg ikke orker bråk og folk, jeg kan lese bare et kvarter om jeg ikke orker mer, eller jeg kan la være å gjøre noe som helst om jeg har en dårlig dag/uke. Så det er håpet mitt, da. At jeg kan gjøre et eller annet meningsfullt i en liten prosentgrad selv om jeg blir uføretrygdet. Og forhåpentligvis bedrer det kompetansen min til jeg evnt blir bra nok til å jobbe. Og om jeg ikke klarer å studere, så kan jeg jo bare slutte og så prøve igjen siden. Men jobbing klarer jeg ikke. Jeg har ikke kapasitet til noe annet enn jobbing. Selv om jeg bare jobber 6 timer i uka (og de siste månedene har jeg stort sett aldri vært på jobb begge dagene) så har jeg ikke kapasitet til noe annet. Og nå når jeg skal bo alene må jeg faktisk orke å handle, å vaske, å lage mat og å vaske klær. Gikk forresten bort til naboen i går og ringte på. Skulle bare si at de gjerne måtte høre på musikk, men be dem om å skru ned bassen. De åpnet ikke døren, bare så ut gjennom nøkkelhullet, låste døren og sa "Det er en sur nabo utenfor". Og så skrudde de av alt av musikk. Men det ble stille etterpå, da. Så det funka jo fint, selv om det jo hadde funka bedre for dem om de faktisk åpnet døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 4. november 2012 Forfatter #500 Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Kjenner at en del av meg fremdeles synes uføretrygd er det ultimate nederlag og en stor skam. Av nettopp den grunn skal mamma bli med til legen i morgen, for ellers hadde jeg vel begynt med en av disse tåpelige "late som det går bedre enn det gjør"-greiene som jeg hele tiden driver med. Synes det er pinlig at jeg ikke klarer det selv, at jeg i en alder av snart 30 må ha med mamma. Heldigvis har jeg jo en mamma som er der for meg og som kan hjelpe når jeg rett og slett ikke orker å kjempe min egen kamp. Så kan jeg slippe å kjempe denne gangen. Endret 4. november 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå