Store My Skrevet 28. august 2012 Forfatter #441 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg søkte jo om penger til månedskort fra NAV for en måned siden. Og så fikk jeg jo feil utbetalinger. Jeg har skrevet om det før, om hvor mye styr det ble for at de skulle rette det opp. Nå, tre uker senere, har jeg fortsatt ikke fått penger. Har bare månedskort én uke til. Gikk på en skikkelig smell i går og orket ikke å forholde meg til NAV. Så mamma har ringt for meg. Etter mye styr og flere telefoneringer kom de til slutt fram til at de hadde visst glemt å behandle søknaden min. Må bare le. At de glemmer å behandle søknaden min er jo en forfriskende endring til at de vanligvis roter bort papirene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 6. september 2012 Forfatter #442 Del Skrevet 6. september 2012 I dag har jeg brukt dagen på å ringe til NAV, om det samme som jeg ringte om for en måned siden (og for 1,5 uke siden). I dag fikk jeg endelig snakke med folk som kunne ting. Så etter å ha blitt satt over et par ganger ble jeg opplyst om at jeg hadde levert feil skjema. Det spurte jeg jo om for én måned siden. Da fikk jeg beskjed om at det kunne hende jeg hadde levert skjema, men det skulle han ordne. For en måned siden fikk jeg også beskjed om at tiltaksstedet mitt var stoppet, men det skulle han også ordne. I dag fikk jeg altså beskjed om at jeg hadde levert feil skjema, så jeg måtte søke på nytt. Og at tiltaksstedet mitt (fortsatt) var stoppet. Så han jeg snakket med sist hadde altså gjort bare én av tre av de tingene han sa han skulle gjøre. Det han hadde fått gjort var å lage en sak på at jeg skulle betale tilbake pengene jeg sa jeg hadde fått for mye. (fikk forresten et brev i posten ang. det her om dagen, ordlyden i brevet fikk det til å høres ut som jeg hadde blitt angitt av en nabo og at jeg forsøkte å skjule de ekstra pengene. Takk for det NAV, alltid hyggelig å ha kontakt med dere). Så da måtte jeg ringe til saksbehandler, for han må legge inn tiltaksstedet mitt i systemet eller noe. Men sakbehandleren var selvfølgelig opptatt... Han ringer heldigvis tilbake innen to dager, da. Og så måtte jeg dra ned på NAV-kontoret for å få riktig skjema, for jeg har prøvd og prøvd og prøvd å finne det, men det er umulig. Selv når jeg fikk navnet og koden på skjemaet fant jeg det ikke. Nå ordner det seg vel snart, tenker jeg. Men blir sint om jeg ikke får penger for måneden som har gått, for jeg har jo faktisk ringt og spurt tre ganger. Mannen måtte for øvrig ringe til NAV her om dagen også, for de hadde helt glemt å utbetale sykepengene hans. Fulltidsjobb dette. Ellers har vi bestemt oss for å selge leiligheten. Møtte megler for verdivurdering og sånt i dag. Og han hadde gode nyheter når det kom til pris, og han trodde den kom til å gå til enda mer. Mer enn vi hadde turt å håpe på. Så det var veldig godt. Vi skal ikke selge før leieboerne flytter, de skal ut i løpet av måneden. Så fra 1.oktober blir det fullt kjør. Vi har et stort problem økonomisk i den måneden når ikke vi får penger for leie og før vi får solgt, men da må vi evnt ta opp forbrukslån eller noe. Det er jo ikke snakk om så lenge. Bilen prøver vi også å selge. Det var en som var veldig interessert i å kjøpe, men bilen lekker olje, så den må fikses først (tusen takk til svigers som kjører bilen og ødelegger den uten å betale leie). Fordi vi må fikse den har vi ikke mulighet til å sette ned prisen mer, så da er det ikke sikkert han interesserte vil kjøpe den likevel. Vi har i alle fall ikke hørt mer fra han. SUKK! men... vi tar i alle fall tak i ting, så håper på at alt er ordna i løpet an høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 6. september 2012 #443 Del Skrevet 6. september 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 6. september 2012 #444 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg fatter og begriper bare ikke hvordan det er mulig å ha så mye problemer med Nav?! Er det bare det Navkontoret dere tilhører som er så inkompetente, eller er det gjengs over hele fjøla? Vet egentlig ikke om jeg vil vite svaret på det spørsmålet... Det er jo energitømmende uten like å måtte forholde seg til det systemet. En skal jammen være frisk for å være syk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 6. september 2012 Forfatter #445 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg fatter og begriper bare ikke hvordan det er mulig å ha så mye problemer med Nav?! Er det bare det Navkontoret dere tilhører som er så inkompetente, eller er det gjengs over hele fjøla? Vet egentlig ikke om jeg vil vite svaret på det spørsmålet... Det er jo energitømmende uten like å måtte forholde seg til det systemet. En skal jammen være frisk for å være syk! Jeg tror mye av problemet er at NAV er et så utrolig stort system, så det er så mange plasser ting kan forsvinne. I tillegg endrer de rutiner hele tiden (for å forbedre systemet), så både ansatte og brukere blir forvirra og så blir det bare rot. Og så er det jo en del inkompetente folk som lager enda mer rot, og dermed ekstraarbeid for de som faktisk er flinke. Tror det fort blir sånn i alle store system, men det NAV holder på med er så veldig mye viktigere for livene til folk enn mange andre lignende system. Og da er det jo ekstra trist og slitsomt og frustrende at det blir sånn. --- I morgen skal jeg og mamma til legen for å fortelle han hvordan jeg egentlig har det. Gruer meg noe helt sinnsykt. Har bevisst passet på å gjøre for mye (for meg innebærer det 6-9 timer på jobb i uka, og sosial én dag. Jeg kan egentlig ikke være sosial i det hele tatt når jeg jobber, og egentlig kan jeg ikke gå på jobb så ofte heller.), slik at jeg er ordentlig dårlig og ikke bare feier alt under teppet og later som at alt er greit. Men jeg kommer sikkert til å prøve å late som at alt er greit likevel. (ergo må mamma bli med). Nå når vi skal selge leiligheten må jeg bytte folkeregistrert adresse (jeg ville jo ikke gjøre det pga at da må jeg bytte NAV-kontor og dermed også saksbehandler), så da kommer jeg nok til å bytte tilbake til min gamle lege. Synes likevel det er viktig å snakke med de nåværende legen, så det ikke står i journalen min at jeg er 50% arbeidsfør og på bedringens vei. Tror nok jeg snart må starte prosessen mot uføretrygd (huff, får klump i magen bare av å skrive det), og det er en lang og vanskelig prosess hvor man må ha mest mulig dokumentasjon. Men hadde bestilt den timen hos legen før vi bestemte oss for å flytte, så hadde uansett tenkt å fortelle han det. Men æsj, jeg liker ikke å blottlegge meg på den måten. Og jeg føler meg så teit som må ha med mamma. Men jeg klarer ikke å kjempe alle kampene selv akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 7. september 2012 #446 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg vil bare si at jeg syns du er veldig tapper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. september 2012 Forfatter #447 Del Skrevet 7. september 2012 Jeg vil bare si at jeg syns du er veldig tapper! Tusen tusen takk. Jeg er veldig glad du fortalte meg det. Det hjalp veldig akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. september 2012 Forfatter #448 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Legebesøket var like frustrerende som jeg trodde det kom til å bli (og jeg trodde virkelig at det kom til å bli frustrerende). Mamma er enig med meg i at jeg må bytte lege. Vi er begge enige om at han er flink og hyggelig, men helt feil for meg. Måtte gråte litt etter timen. Eller egentlig måtte jeg gråte mye så jeg har fortsatt en klump i magen som vil ut. Men til tross for dette var det to positive ting som kom ut av legetimen: 1. Legen var enig i at jeg burde kutte ned jobbing til to dager i uka. Og jeg synes det er mye lettere å gjøre det når legen "bekrefte" at det jeg tenker er riktig. 2. Jeg ble henvist til Haukeland hvor de driver med forskning på medisin mot ME. Jeg så at legen egentlig ikke hadde lyst til å henvise meg, men vi pressa på så jeg faktisk ble henvist. Det har vært det eneste håpet mitt så lenge, så jeg vil helst finne ut nå om det virker for meg eller ikke. Nå er jo ikke henvisninga garanti på at jeg faktisk får komme dit, men om jeg ikke hadde blitt henvist hadde det jo vært null sjans. Sendte melding til Mannen (han er hos foreldrene sine) om at jeg ble henvist til Bergen. Han: "Bergen? Er det en spesialist der eller noe?". Jeg forklarte nærmere. Han: "Husker ikke hvem det er, men du har nevnt det før". Da kjente jeg at jeg ble skikkelig skuffa og lei meg. Jeg har nevnt det mange ganger før, for det er jo det eneste håpet vi ME-pasienter har. Og jeg ble ordentlig lei meg for at ikke visste mer. Følte at han ikke har vist noe som helst interesse. Det er ikke helt rettferdig, for det er ikke sant at han ikke har vist noe som helst interesse, og til hans forsvar var han og hentet bilen på verkstedet akkurat når jeg sendte melding. Men ble skuffa likevel. Han har jo bare én kone, og jeg har bare én kronisk sykdom (eller jeg har jo to kroniske sykdommer inkl stoffskiftet, men det plager meg jo ikke sånn i hverdagen for jeg går på medisiner mot det) så jeg kunne ønske han hadde satt seg litt mer inn i det. Samtidig så har jo ikke jeg satt meg noe særlig inn i den kneskaden hans heller, så jeg har jo ikke noe jeg skal ha sagt. Hehe. Å fikse bilen koster forresten 9000 kroner. Som vi ikke har. Og vi har ingen interessert kjøpere på den bilen lenger. Så da må vi sette inn ny annonse på finn.no når han kommer hjem. Og det koster jo minst 500kroner, som vi heller ikke har. Jaja. Ikke noe å gjøre med det. Må jo bare bli kvitt den, så da må vi trylle fram de pengene fra en eller annen plass. Endret 7. september 2012 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. september 2012 #449 Del Skrevet 7. september 2012 Enn om du kunne ha våknet på mandag og alt ordnet seg. Jeg håper virkelig det gjør det snart for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. september 2012 #450 Del Skrevet 7. september 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. september 2012 Forfatter #451 Del Skrevet 7. september 2012 Enn om du kunne ha våknet på mandag og alt ordnet seg. Jeg håper virkelig det gjør det snart for dere. Ja, det hadde vært fint. Blir garantert ikke denne mandagen, men forhåpentligvis er det ikke for mange mandager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 8. september 2012 Forfatter #452 Del Skrevet 8. september 2012 Mannen har kommet hjem med nyfiksa bil. Nå må den på verksted igjen! Et varsellys begynte å lyse på vei hjem. Skjønner ikke at det mulig å ha SÅ uflaks med en bil. Hadde skjønt det om vi kjørte som noen griser, eller kjørte offroad eller noe. Men det gjør vi virkelig ikke. Men har skjedd én positiv ting, da. Morfar har tilbudt oss å låne penger. Han ville låne oss penger på ubestemt tid slik at vi kunne beholde leiligheten, men jeg orker ikke å ha ha enda flere private lån, så jeg vil selge leiligheten nå. Kanskje hadde vi fått mer for leiligheten om vi beholdt den i to år til, men det har vi jo ingen garanti for. NÅ får vi solgt til et klekkelig overskudd, og vi har startet prosessen, så jeg vil selge leiligheten. Men takket være morfar har vi i alle fall muligheten til å overleve til vi får solgt. Og det er jeg evig takknemlig for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. september 2012 #453 Del Skrevet 9. september 2012 Snilleste morfar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 9. september 2012 #454 Del Skrevet 9. september 2012 Snille morfar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 9. september 2012 Forfatter #455 Del Skrevet 9. september 2012 Ja. Beste morfar. Etter at det ordnet seg kunne jeg slippe skuldrene litt, og det førte til at jeg for første gang på lenge kunne kjenne på følelsene. Og jeg er så ufattelig sliten og veldig, veldig trist. Og så føler jeg at tristheten er så malplassert, for jeg burde jo være glad for at det endelig går mot en ordning. Men jeg har rett og slett ikke ork til å være glad og positiv akkurat nå. Jeg har måttet være sterk så veldig lenge og det er fortsatt noen måneder igjen med mye som skal ordnes, så da tror jeg rett og slett jeg bør tillate meg å være trist noen dager før det er på'n igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 10. september 2012 #456 Del Skrevet 10. september 2012 Her hadde det skjedd mye mens jeg var på ferie! Har ikke tid til å kommentere alt, så jeg må nesten bare nøye meg med å gi deg en , for fine morfar og si at det er veldig lov å være trist noen dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 10. september 2012 Forfatter #457 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg er så utrolig misfornøyd med livet mitt akkurat nå. Det har vært et skikkelig drittår. Nå er vi så utrolig nærme å få ordnet opp i alt, men akkurat nå kan vi ikke gjøre annet enn å vente. Oktober kan (for én gangs skyld) ikke komme fort nok. Føler at jeg holder på og kveles. Hjelper ikke at jeg ikke trives på jobb for tiden heller. Og jeg har ikke en lege jeg kan snakke med. Jeg skal jo bytte lege, men jeg må bytte adresse først og det må vente til etter NAV har vært på møte på jobben min. Alt må bare vente vente vente. Og jeg er superfrustert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. september 2012 #458 Del Skrevet 11. september 2012 Skjønner så godt frustrasjonen over at du bare må vente, når ting er så nært og du helt sikkert bare har lyst til å ta skikkelig tak og få ting i orden. Når får dere solgt leiligheten da? Eller må det også vente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. september 2012 Forfatter #459 Del Skrevet 11. september 2012 Skjønner så godt frustrasjonen over at du bare må vente, når ting er så nært og du helt sikkert bare har lyst til å ta skikkelig tak og få ting i orden. Når får dere solgt leiligheten da? Eller må det også vente? Ja, leieboerne ville ikke bo der mens vi hadde visninger og sånt, så vi må vente til de har flyttet. De flytter i løpet av måneden. Takstmann og fotograf kommer 1.oktober, og visninger blir uka etter. I mellomtida driver meglerfirmaet og forhåndsprøver forkjøpsrett etc. Det er jo egentlig ikke så lenge til, under en måned, men med tanke på at jeg føler at det er 3 uker siden 6.september så blir det fryktelig lenge til. Tiden har stoppet. Og så har vi jo bilen i tillegg. Den må på verksted og service før vi kan selge den, og det tar nok en god stund før vi får time. Og aller først må jo verkstedet ringe tilbake (eller vi må ringe dem på nytt i ettermiddag igjen)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. september 2012 #460 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg får i alle fall ikke mer lyst på bil når jeg leser om de problemene dere har med bilen altså! Jeg tror vel egentlig at dere har lov til å holde visninger mens leieboerne bor der? Men er uansett sikkert lurt å vente, selv om man ikke styler leiligheten så voldsomt før visning er det i alle fall fint at det er strøkent ryddig og rent der, og det kan man ikke forvente av leietakere akkurat... Og fordelen er jo at leietakerne må vaske seg ut, så da er det ikke så mye styr for dere før visning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå