Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.

Store My

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper det, i første omgang er det som praksis, men jeg kommer til å legge meg selv til grunn for å bli en veileder som tar vare på brukeren, og bli den veilederen som jeg selv kunne ha tenkt meg.. Jeg har jo erfaringen også etter å ha vært litt i systemet dems, som bruker selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bli så trøtt i morgen. Må stå opp 6,5 timer tidligere enn jeg gjorde i dag (men det sier vel mest om hvor sent jeg sto opp i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så utrolig vondt i musklene for tida, får ikke sove, bare gråter. Så jeg er kjempetrøtt i dag. men det gikk veldig bra på samtalen, kjente at det blir veldig rett å ha praksis der. Skal begynne på mandag om litt over ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: fordi du er trøtt og har vondt, og :hoppe: fordi du har fått praksis et sted der det føles riktig! :) Hvor mye skal du jobbe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du jobbe?

3 timer 3 dager i uken. Jeg begynte med 3 timer 4 dager i uken forrige praksisen, men det var så ekstremt tungt de to siste dagene i uken når jeg bare hadde hatt én dag fri. Så denne gangen prøver jeg med 3 dager. Kjente bare at jeg var enda mer glad jeg valgte denne praksisplassen da jeg ringte til praksisplass 2 for å si i fra om at jeg hadde funnet annen praksis. Hun dama er skikkelig vanskelig å kommunisere med, altså. Mens på praksisplass 1 er alle jeg har snakka med utrolig hyggelige.

Mannen kom hjem med vinflaske til meg, fordi jeg hadde vært så flink. Det var så koselig. :rodmer: Men det var litt komisk også, for jeg hadde tenkt akkurat samme tanke. Så det sto allerede en maken vinflaske på kjøkkenbenken. (Men må si jeg ble mye mer glad for den han kjøpte, enn den jeg kjøpte til meg selv). Hadde en rar opplevelse på polet forresten. Jeg tok med vinflaska for å betale, og etter jeg hadde tastet koden på kortet ser dama skeptisk på meg og sier: "Hvor gammel er du?" Jeg ble helt satt ut, jeg er vant til å bli spurt om legitimasjon, men ikke at de spør meg om alder. Så jeg svarer "eh... 27". Dama: "Jaha?" Det trodde hun tydeligvis ingenting på. Jeg: "Du kan godt få se leg om du vil?". Hun tok surt i mot legitimasjonen, og lot meg gå. Det hadde jo vært mye enklere om hun bare hadde spurt om legitimasjon med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Hva skulle hun gjort om det viste seg at du ikke var gammel nok likevel? Du hadde jo tross alt betalt :fnise:

Endret av InLoveWithLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hva skulle hun gjort om det viste seg at du ikke var gammel nok likevel? Du hadde jo tross alt betalt :fnise:

Det går an å stoppe/reversere betalinger via betalingskort, men det er utrolig mye styr.

Men har følt meg gammel i det siste, så sånn sett var det jo fint at hun poldama er så teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å stoppe/reversere betalinger via betalingskort, men det er utrolig mye styr.

Men har følt meg gammel i det siste, så sånn sett var det jo fint at hun poldama er så teit.

Jada, jeg vet det. Hun kunne også gitt deg kontanter.. Men jeg tenker at det er lurt å sjekke slike ting FØR kunden betaler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet det. Hun kunne også gitt deg kontanter.. Men jeg tenker at det er lurt å sjekke slike ting FØR kunden betaler :fnise:

Enig. Og hva med å bare spørre om legitimasjon med det samme. Hun driter jo i hvor gammel jeg er, så lenge jeg er over 18. Jaja. Hun kjedet seg sikkert en torsdags formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo krav på seg til å spørre alle som ser ut som om de er under 25, så jeg tipper hun glemte det litt siden hun var sikker på at du var over 18, og så spurte hun når hun kom på det bare for å kunne si at hun hadde gjort det. Hadde du vært 24 hadde du sikkert fått påpakning for å ikke vise leg uoppfordret, men siden du er over 25 hadde hun liksom ikke noe mer å si. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo krav på seg til å spørre alle som ser ut som om de er under 25, så jeg tipper hun glemte det litt siden hun var sikker på at du var over 18, og så spurte hun når hun kom på det bare for å kunne si at hun hadde gjort det. Hadde du vært 24 hadde du sikkert fått påpakning for å ikke vise leg uoppfordret, men siden du er over 25 hadde hun liksom ikke noe mer å si. :fnise:

Ja, jeg regner med det. Men hele opplevelsen var bare så rar. Tror kanskje at jeg ser litt nervøs ut, for jeg er vant til at de spør meg om legitimasjon hver gang jeg har sminket meg. Før pleide jeg å vise leg uoppfordret, men nå når jeg er 27 gjør jeg ikke det lenger. Så jeg står og venter på at de skal spørre og så blir jeg så usikker når de ikke gjør det. Kan godt være det var det hun plukket opp på. Men jeg tror hun dama er litt rar, sånn generelt. Samtidig så har jeg jo jobbet i butikk selv, og sagt mye rart på jobb. På begynnelsen gjorde jeg stadig samme tabbe. Jeg spurte om de ville ha kvitteringen (vi hadde ikke posene bak kassa), og det var ikke alltid jeg hørte hva de svarte. Og jeg sa stadig "Sa du nei?". Og uansett hva kunden svarte, så ble jeg jo ikke klokere. Svarte de ja, så visste jeg ikke om de sa ja til at de svarte nei, eller om de bare gjentok det svaret de opprinnelig ga meg. Svarte de nei, visste jeg ikke om de svarte nei til at de svarte nei eller at de bekreftet at de sa nei. Jeg lærte etterhvert, da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så har jeg jo jobbet i butikk selv, og sagt mye rart på jobb. På begynnelsen gjorde jeg stadig samme tabbe. Jeg spurte om de ville ha kvitteringen (vi hadde ikke posene bak kassa), og det var ikke alltid jeg hørte hva de svarte. Og jeg sa stadig "Sa du nei?". Og uansett hva kunden svarte, så ble jeg jo ikke klokere. Svarte de ja, så visste jeg ikke om de sa ja til at de svarte nei, eller om de bare gjentok det svaret de opprinnelig ga meg. Svarte de nei, visste jeg ikke om de svarte nei til at de svarte nei eller at de bekreftet at de sa nei. Jeg lærte etterhvert, da. :ler:

Please... Jeg ble forvirret av og lese det der!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Please... Jeg ble forvirret av og lese det der!

:ler:

Nemlig. Haha. Men når man sier "sa du ja?" er hele problemet borte. Magisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trøtt. Fikk så ekstremt vondt i magen i går, på en måte jeg aldri har opplevd før, og da det ikke ga seg så jeg meg nødt til å dra på legevakta sånn i tilfelle det var blindtarmbetennelse. Urinprøver og blodprøver, og jeg ble sendt hit og dit. Det var ganske slitsomt, for jeg hadde så vondt at jeg måtte gå dobbelt. Ble til slutt undersøkt av en kirurg, og han konstanterte at han trodde ikke det var blindtarmbetennelse, men de ville beholde meg over natta til observasjon. Fastende med drypp i arma. I løpet av natta ble jeg heldigvis bedre, og etter mer stikking i dag fikk jeg dra hjem. De vet fremdeles ikke hva det skyldes, men siden jeg ble bedre var det nok ikke noe alvorlig, det er bare sånt som kan skje innimellom. Jeg er så glad for å være hjemme. Sykehus er et fryktelig ensomt sted (det er mye morsommere på tv). Må levere ny urinprøve til fastlege mot slutten av uka, for det var litt blod i urinen i alle jeg leverte på sykehuset. Men det kan være fordi jeg nettopp har avslutta mens. Har aldri fått så mange spørsmål om menssyklusen min som i løpet av de litt over 13 timene jeg var på sykehuset. Hehe. Vegret meg veldig for å dra på legevakta, for jeg vil jo ikke være overhysterisk kvinnfolk, men måten jeg ble tatt i mot på sykehuset tydet på at jeg gjorde et riktig valg. Og så slapp jeg jo å ligge hjemme og være redd for at det var blindtarmbetennelse som plutselig kunne føre til at blindtarmen sprakk.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, vennen min, så grusomt! SELVFØLGELIG gjorde du rett når du dro til legevakta, det er jo helt tydelig! :klem: Får virkelig håpe det ikke kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, vennen min, så grusomt! SELVFØLGELIG gjorde du rett når du dro til legevakta, det er jo helt tydelig! :klem: Får virkelig håpe det ikke kommer tilbake!

:klemmer: Det håper jeg også, for jeg vil ikke tilbake til sykehuset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Og så jeg som sutra i min dagbok om at jeg ikke fikk ligge på samme rom som A, er glad jeg slapp å ligge på sykehuset i alle fall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Og så jeg som sutra i min dagbok om at jeg ikke fikk ligge på samme rom som A, er glad jeg slapp å ligge på sykehuset i alle fall! :klem:

Hihi. Jeg hadde vel ikke akkurat så veldig sympati for akkurat det, men ellers synes jeg synd på deg, altså. Å være magesyk er helt pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...