challenger Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Som overskriften sier: hvor mange ganger om dagen lufter dere hunden(e) deres? Forskjell på hverdag og helg? Selv er jeg ute med min 5 ganger ca. I 7-tiden,13-tiden, 16-tiden, 19-tiden og siste gang i 23-tiden. Men dette er sånn ca bare da. I helgene blir det jo litt annerledes, sover litt lengre, legger oss seinere osv.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Dette lurer jeg også på for hunden til min bror og svigerinne blir luftet konstant, og laaaaaange turer. De har venner og familie som bor veldig nærmt som hjelper til på dagtid, og i tillegg jobber de skift. Men denne hunden får så mye trening og frisk luft at jeg nesten misunner han. Lurer på hvordan andre klarer det med full jobb og barn og hele pakka.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 på morningen (15 min) ettermiddag (prøver ca 1 tim) Kveld (15-20 min) evt 2 luftinger på bare 5 min slik at han bare får gjort sitt fornødige.
Gjest Survival Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Hmmm, har egentlig aldri tenkt over det. Jeg har en veldig liten hund med veldig stor blære. Hun setter seg med ytterdøra når hun vil ut, og det kan skje 2 ganger den ene dagen og 3 ganger den andre dagen. Uansett hvor mange ganger hun setter seg med døra, tar jeg henne ut i hvert fall en gang på morgenen når vi har stått opp, en gang når jeg kommer hjem fra jobb og en gang på kvelden. I mellom disse tidene er vi på tur og da går hun på do flere ganger
Gjest Spinell Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 En femminutters på morgenen, en halvtime++ (inntil tre kvarter) på ettermiddagen og litt i underkant av en time på kvelden. I helgene blir det gjerne litt lengre turer, siden vi er glade i å være på tur i skogen og på fjellet. Hunden har godt sovehjerte på morgenen, så det er sjelden vi vekkes av en tissetrengt hund i helgene.
Gjest Jytte Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg går en halvtimes tur om morgenen og en halvtimes tur etter jobb. Utenom dette så slippes hunden ut i hagen for tissing og luft. Et par dager i uken går vi lengre turer med ham ... men til daglig er det kun en halvtime morgen og halvtime ettermiddag.
Sinner Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Nå bor vi på en gård med stort gjerde rundt huset så hundene kan gå ut og inn som de ønsker hele dagen. De får utenom det 1-2 turer per dag, går i skogen eller på fjellet så og si hver dag når det er mulig.(Utenom den perioden det er for dyp snø, da blir det rusling på veien) En sjelden gang i blant tar vi en "roligdag" med lite tur og mer mentaltrening. Red: skrivefeil Endret 11. oktober 2011 av Sinner
camze Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Haha jeg leste "løfter" og skulle til å skrive aldri hahaha Min får ca 1 lang tur hver dag, kommer an på meg da Ellers står han ute hele dagen om været er fint regner det, åpner jeg bare døra, så han får løpe ut og inn som han vil
LeaMichele Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 det kommer ann på hvor mange timer skole jeg har den dagen og når jeg begynner. vanligvis tre turer, fire om dagen begynner tidlig!
Redbull Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Vår er valp ennå da, så vi er mye ute men ser for meg en 15 minutters tur om morgenen, 30 minutters tur etter jobb og 1-2 timer på kvelden
vinterspeil Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg lufter hunden i 2 minutter om morgenen slik at han får tisse. Så står han kanskje ute i band en halvtimes tid. I 12-tiden er vi på tur ca 1 time, og så ny tur på ca 1 time på etterdagen igjen. Tissetur før vi legger oss.
Gjest otrivin Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Har hørt det ikke er bra med for mye tur, så vi pleier å gå 3 ganger, 4 i helgene hvis vi er seine. Ellers får han gå ut og tisse hvis han vil det i hagen (da setter han seg ved døren), og vi merker på han hvis han må på do så vi går som oftest da eller sånn ca. 12-18-24(-04 i helgen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå