AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg er på jakt etter en jobb ved siden av studiene, f.eks. som deltidsansatt i klesbutikk. Men hvordan gå frem for å finne en jobb? Bare et fåtall blir jo lyst ut på Finn etc, ellers virker det som det går på tilfeldigheter og nettverk.. Nå har det seg sånn at jeg er ganske ny i byen jeg bor i, og har derfor ikke et veldig stort nettverk helt ennå. Hvordan gå frem? Hvordan fikk du deltidsjobb? Føler det blir litt teit å gå rundt og spørre i butikker liksom :/ Men kanskje det man må gjøre?
Fandenivoldsk Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg gikk rundt og spurte i alle butikkene her, jeg. Det er det beste tipset jeg kan gi
Anglofil Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg søkte og søkte, fikk ikke napp. Søkte på alt som dukket opp. Til slutt gikk jeg til Manpower og Bemanningsbyrået, og fikk tilbud om jobb fra begge innen to dager. Jeg ble da ansatt rett i bedriften (ikke gjennom Manpower som fant jobben til meg). Skal sies, jeg var kjempeheldig og fikk ikke bare ansettelse i bedriften, men også en godt betalt jobb til å være en ufaglært deltidsjobb. Mvh Yvonne
Sapree Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Det beste er å ringe eller å møte opp personlig til ulike butikker du kan tenke deg å jobbe hos og spør om de trenger folk. Husk at de fleste butikksjefer/butikkansvarlige jobber mer om dagen enn om kvelden. Søk også på ledige stillinger på nav.no, finn.no osv
MissStiles Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har jobbet i en klesbutikk. En gang. Da husker jeg at jeg fant stillingsannonsen på internett også gikk jeg innom butikken og leverte søknaden. Jeg ble kalt inn til en samtale og fikk jobben.
Knirke Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Der jeg jobbet (lager) var det stort sett de som allerede jobbet der som skaffet jobber til venner og bekjente... De snakket med sjefen og sa "Jeg har en venn som har lyst til å jobbe her" og så fikk de som regel det
Gjest Regza Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) . Endret 8. april 2012 av Regza
Surriball Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg ringte og hørte med en hel haug av butikker, og gikk innom og leverte søknad og CV etterpå (med henvisning til "den hyggelige samtalen" på telefon). Fikk napp til slutt!
Aviale Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Søkte på en del annonser og spurte et par butikker, men fikk ikke napp (kanskje litt uheldig tid jeg søkte på også da - var tidlig på våren). I begynnelsen av august ringte jeg på et par matbutikker og spurte, de hadde ledig. Skrev søknad med henvisning til telefonsamtalen, dro på intervju og fikk jobben En kjempefin arbeidsplass som har ganske høye krav for å bli ansatt, så jeg er kjempeglad for den Om du ikke får napp første gang og du har spurt mange, så ha tålmodighet og spør igjen litt senere. Ofte at butikkene trenger mer folk før sommeren, etter sommeren og sikkert rundt jul også
Gjest boblebrus Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Når jeg fikk den deltidsjobben jeg har nå, hadde jeg søkt på jobben via en stillingsannonse på firmaets nettsider. Jeg søkte opprinnelig på en avdeling et annet sted i byen, men firmaet ringte meg opp og sa at de trengte folk på en annen avdeling i byen også, og at de gjerne ville ha meg på intervju der. Jeg takket ja og har snart hatt jobben i 2 år
Gjest Armule Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Som flere sier her: tropp opp i butikken med CV og si du har lyst på jobb. Ellers er det mange som utlyser stillinger via nettsidene til kjøpesentrene de har butikk i, om de ligger i kjøpesenter. Utenom det må du tråle alle utlyste stillinger i avisa, finn.no, nav,no, +++. Første gang jeg fikk deltidsjobb, hadde jeg jobbet der tidligere via arbeidsuka på skola. Andre gang troppet jeg opp i butikken, og fikk jobben etter et par dager. Tredje (nåværende) gang tok det meg over et halvt år og mange mange avslag. Heldigvis endte jeg opp med den jobben jeg hadde mest lyst på, i tillegg til at jeg ble tilbudt stilling i en annen jobb jeg hadde søkt på. Man må bare stå på! ..og ikke være kresen. MÅ du jobbe i klesbutikk? Kassa på Rema kan være dørgende kjedelig, men det er fortsatt penger.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Man må bare stå på! ..og ikke være kresen. MÅ du jobbe i klesbutikk? Kassa på Rema kan være dørgende kjedelig, men det er fortsatt penger. Jeg ville syns klesbutikk var dørgende kjedelig, så jeg jobber i matbutikk. En kvalitetsbutikk, da, ikke sånn Kiwi-opplegg :gjeiper: Å være kassemedarbeider i matbutikk er ganske enkelt å lære seg, greit med rutiner og ingen press for å selge ting til kundene. Liker veldig godt å jobbe i matbutikk, jeg! Så sånne ting er jo veldig smak og behag. Til TS: om du søker på de rette matbutikkene kan det også være et godt alternativ til klesbutikk, men har du veldig lyst til å jobbe med klær, mote og direkte salg til kunder bør du selvsagt se etter sånne jobber først
Gjest Armule Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg ville syns klesbutikk var dørgende kjedelig, så jeg jobber i matbutikk. En kvalitetsbutikk, da, ikke sånn Kiwi-opplegg :gjeiper: Å være kassemedarbeider i matbutikk er ganske enkelt å lære seg, greit med rutiner og ingen press for å selge ting til kundene. Liker veldig godt å jobbe i matbutikk, jeg! Så sånne ting er jo veldig smak og behag. For meg ville det vært dørgende kjedelig å bare måtte sitte i kassa (uansett om det er matbutikk eller annet)! Jeg jobber også i butikk, men jeg har flere arbeidsoppgaver og driver også med kundebehandling så jeg får mer direkte kontakt med dem. Slikt liker jeg! Det samme gjelder for klesbutikk, om man som person er vennlig og serviceinnstilt. Så du har helt rett, det er veldig smak og behag
kristal Skrevet 12. oktober 2011 #14 Skrevet 12. oktober 2011 Den jobben jeg har nå fikk jeg fordi venninna mi som jobber der anbefalte meg til sjefen. Tidligere har jeg fått jobb ved å gå rundt og levere søknader. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå