~Lille_My~ Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Om jeg binder renten på studielånet for fks. 5 år nå og deretter ønsker å gå skole igjen etter 3 år, kan jeg da søke om nytt studielån? Mener jeg har lest at dette ikke er mulig og dermed er jeg er så innmari i tvil om hva jeg vil og skal gjøre. Alt sier meg at jeg burde binde renten på studielånet nå, men samtidig så ønsker jeg jo å øke kompetansen min i nærmeste fremtid også. Noen som kan svare meg på dette? :-)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Hvis du søker om mer studielån brytes fastrenteavtalen din, og så vil det bli gjort en beregning for å finne ut om det er et tilfelle av over- eller underkurs og om du skal betale for de renteinntektene Lånekassen taper på at du går ut av avtalen eller om Lånekassen skal betale deg fordi de tjener på det. Det er altså ikke noe problem å bryte avtalen, men du risikerer å måtte betale Lånekassen for det. Det står nøyere beskrevet her.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Men for å slippe hele opplegget kan jo en løsning være å binde for tre år?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå