Gå til innhold

Hjelp til utfylling av søknad om aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke om arbeidsavklaringspenger fra NAV. På et av punktene står dette spørsmålet:

"Har du fått eller får du økonomiske ytelser fra nåværende eller tidligere arbeidsgiver. Regn med både pensjonsgivende og ikke pensjonsgivende ytelser." Så kan man velge mellom alternativene:

Ja - legg ved kopi av avtalen

Nei

Er det noen som vet hva som menes med dette spørsmålet? Er det snakk om lønn fra arbeidsgiver? Jeg har en liten deltidsstilling på under 10 % som jeg fortsatt jobber i og får lønn for, skal jeg da svare ja på dette spørsmålet? Er det i tilfelle arbeidsavtalen jeg må legge ved kopi av?

Håper noen vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mlle Bonne

Jeg skal søke om arbeidsavklaringspenger fra NAV. På et av punktene står dette spørsmålet:

"Har du fått eller får du økonomiske ytelser fra nåværende eller tidligere arbeidsgiver. Regn med både pensjonsgivende og ikke pensjonsgivende ytelser." Så kan man velge mellom alternativene:

Ja - legg ved kopi av avtalen

Nei

Er det noen som vet hva som menes med dette spørsmålet? Er det snakk om lønn fra arbeidsgiver? Jeg har en liten deltidsstilling på under 10 % som jeg fortsatt jobber i og får lønn for, skal jeg da svare ja på dette spørsmålet? Er det i tilfelle arbeidsavtalen jeg må legge ved kopi av?

Håper noen vet?

Jepp. Alt lønnet arbeid skal oppgis og du må sikkert legge ved arbeidsavtale også. En har lov til å jobbe ved siden av AAP men max 60%. Så det er vel det de skal finne ut av ved et slikt spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...