Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Går det an at noen personer faktisk ikke kan oppleve alle følelser?

Kjæresten min sa at han ikke har følelser. Han vet ikke hva det betyr å elske, og han tror ikke han noengang har gjort det eller kommer til å gjøre det. Han gråter aldri. Eneste gangen han kunne grått var hvis en nær person døde.

Finnes det slike personer, som er så kalde?

Hvordan lever man med slike personer?

Synes dette er veldig vanskelig å svelge. :(

Hva gjør han liksom med meg da?

Noen erfaringer?

*liten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han tatt veldig mye dop, så forsvinner følelsene mer o mer.

Blir likgyldig.

Men får da håpe han ikke gjort det!!? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Han har aldri tatt dop. Han bare er slik. Blir ikke lei seg, såret eller slike ting. Han vet ikke hva det er å elske, har aldri hatt den følelsen sier han.

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på......Tror ikke jeg hadde lagt FOR stor vekt på det m at han er så følelesløs! Kanskje det er en slags beskyttelse? At han har har blitt så skuffet kanskje at han på en måte fortrenger noen følelser....det er jo mulig! Ikke så uvanlig at gutter ikke gråter...kanskje mer vanlig enn uvanlig!

Hvis du elsker ham og han sier at han ikke elsker deg.....hmmm....Akkurat den vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke....Hvorfor/hvordan kom dere sammen i utgangspunket? Vet jo ikke hvordan han er å leve sammen med, det vet jo du.....om det gir deg noe å dele hverdagen med ham, og om det er godt nok for deg.... Er han snill mot deg? Vet jo ikke hvor gamle dere er, men fikk inntrykk av at dere kanskje er veldig unge, så tanken på å få barn sammen er mulgens helt uaktuell. Det må du isåfall tenke nøye gjennom hvis det blir et tema. Hvordan oppfører han seg på det seksuelle område? Gir han deg noe tilbake eller tenker han bare på seg selv?

Ellers tenker jeg uvilkårlig på mennesker m psykopatiske trekk når det er snakk om å være følelsesløs, men disse menneskene sier jo ikke det åpent....De vet jo ikke hva empati og medfølelse er for noe, og kan oppføre seg utrolig drittsekk-aktig...gjerne etter en tid, når de har fått grepet om en annen person......Sier absolutt ikke at dette gjelder ham!

Tror kanskje dette mest dreier seg om en talemåte og kanskje det å spille en litt tøff og følelseskald rolle....Vet ikke....du må isåfall fortelle litt mer om væremåten hans......

Gjest Madam Felle
Skrevet

Beklager å måtte si det, men da kan han ikke ha møtt den rette. Jeg tror ikke noen er så kald som det uten at det er en form for medisinsk/narkotisk årrsak til det.

Men mitt spørsmål til deg blir da, Hvorfor er du sammen med en som ikke elsker deg?

Skrevet

Det må være veldig vanskelig å leve med en sånn person.

Har ikke noen råd at ge deg,

men lurer litt på hvordan han var da dere møttes?

Var han ikke forelsket??

Kanskje han har like mye følelser som andre mennesker, bare det at han skjuler det veldig gott!

Jeg var litt sånn før, skulle liksom alltid være "cool" hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet
Jeg var litt sånn før, skulle liksom alltid være "cool" hvis du skjønner hva jeg mener.

Var litt det jeg tenkte på i innlegget mitt ja......

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 21 , han er 23.

Han sier at han er sammen med jenter som han kjenner at han trives med. Han har ikke noen av de sug følelsene, som jeg ( i alle fall ) får når jeg er forelsket.

Hvis dere vil vite mer om han og meg, les tråden " Har det litt jævlig akkurat nå " på denne siden, og " typen min synes at jeg er uinterresant" på s 4 eller 5.

*liten*

Skrevet
Psykopater er følelsesløse....

Jeg skulle akkurat til skrive det samme.....

Gjest sexysadie
Skrevet
Jeg er 21 , han er 23.

Han sier at han er sammen med jenter som han kjenner at han trives med. Han har ikke noen av de sug følelsene, som jeg ( i alle fall ) får når jeg er forelsket.

Hvis dere vil vite mer om han og meg, les tråden " Har det litt jævlig akkurat nå " på denne siden, og " typen min synes at jeg er uinterresant" på s 4 eller 5.

*liten*

Har du ikke brudt ut av d forholdet enda?

D var rimelig tydelig i de andre trådene at du ble holdt for narr.

Du fortjener bedre.

Skrevet

Alle mennesker er forskjellige.

Men en del av å elske er å bli elsket tilbake. Hvorfor holder du deg fortsatt til han?

Gjest Anonymous
Skrevet

han er en stor del av livet mitt. Og jeg elsker ham jo. Holder vel fast fordi jeg håper at ting forandrer seg, at han faktisk elsker meg selv om han ikke vil bruke de ordene.

Jeg er vel naiv. Men ahn er min første kjæreste, vil ikke gi slipp på ham før jeg vet at jeg ikke vil angre.

Skrevet

stemmer det at dere har vært sammen i 2,7år(iflg tråd:har det helt jævlig nå)

isåfall så virker kjæresten din utrolig umoden.kan være han har ett tykt skall,slipper ingen ordentlig inn til seg,noen har problemer med å snakke om følelser,men synes han burde klart og vist det og sagt det iløpet av tiden dere har vært sammen.

føler du deg elsket?

man skal være forsiktig med å bruke ordet psykopat som beskrivelse av andre,det er ett sterkt ord,hvis ikke man har nok grunnlag. psykopater mangler deler av følelsessenteret i hjernen,og ser heller ikke egne feil.

finnes mye info om dette på nettet som du kan sjekke!er han en slik kandidat,så kom deg vekk!

Gjest Zalomine
Skrevet

"Du skal ikke velge å dele livet med en du tror du kan leve sammen med resten av livet, men mde den du vet du ikke kan leve uten"

Det er noe i det der. Ikke "hold ut" i forholdet bare fordi du er redd du kanskje, muligens vil kunne angre. Dersom han ikke er den rette, så fortjener både du og han noe bedre. Tenk om den rette finnes og venter på deg, men du ikke ser ham fordi du er sammen med en som ikke elsker deg, og når du endelig gjør det slutt, da har han som kunne vært den rette for deg funnet noen andre? Hva venter du på? at han plutselig skal våkne opp en morgen og ha de følelsene han sier han ikke har?

Gjest Anonymous
Skrevet

hvor finner jeg stoff angående psykopati?

Skrevet

Nå er det seriøst på tide at du innser at dette forholdet er det kun du som liker.. jeg tror jeg skrev i en av de andre trådene at jeg har vært sammen med en sånn fyr også. Han hadde ingen/veldig liten kjærlighetsevne, var ikke forelsket i meg (sa iallefall at han ikke var særlig forelsket da jeg spurte ham) men syntes det var veldig greit å ha noen å ligge med.. Det er vanskelig å bryte fordi man SKAL liksom vinne, man SKAL få den andre til å forelske seg i meg hvis jeg bare er litt mer sjarmerende og litt snillere og litt mer.. det går ikke. Du kan ikke råde over andres følelsesliv. Og det må du ta konsekvensen av, jo før jo bedre. Du viser veldig liten respekt for deg selv ved at du fortsetter det forholdet. Er du ikke verdt mer? Synes du ærlig talt at du ikke fortjener å være sammen med noen som er glad i deg tilbake, og viser det?

Skrevet
Går det an at noen personer faktisk ikke kan oppleve alle følelser?

Kjæresten min sa at han ikke har følelser. Han vet ikke hva det betyr å elske, og han tror ikke han noengang har gjort det eller kommer til å gjøre det. Han gråter aldri. Eneste gangen han kunne grått var hvis en nær person døde.

Finnes det slike personer, som er så kalde?

Hvordan lever man med slike personer?

Synes dette er veldig vanskelig å svelge. :(

Noen erfaringer?

*liten*

Noen har det vanskelig med å gråt, det skal ikke betyr man er psykopat. Og at han føle han mangler følelser trenger heller ikke å være en ren tegn på at han er psykopat. Jeg synes at det er litt farlig å slenge rundt en så sterk ord uten videre. For meg høres det ut som han har det vondt, kanskje så vondt at kroppen har sluttet å fungere i en vanlige mote for å beskytte han fram å blitt såret igjen. Jeg vet ikke men anbefaler sterk at han oppsøker hjelp i fra psykiatrien.

Fant dette som kanskje skal vær en hjelp?

http://www.nrk.no/programmer/radio/verdt_a...te/3281297.html

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror ikke han er psykopat. Og jeg er enig i at en skal være veldig forsiktig med å komme med slike ytringer. Men det kan jo hende at han kanskje han har noen av de "problemene" som en psykopat har?!

Men det som er så merkelig er at det virket som om han var helt åpen og ærlig når han fortalte meg at han ikke kunne kjenne slike følelser. Tror ikke at han lukker seg, men at han bare er slik.

Er det noe jeg kan gjøre? Føler det blir så vanskelig. Vet ikke om jeg klarer å leve med en slik mann.

Han sa at han skulle skjerpe seg på de tingene jeg sa. At han skulle prøve å slutte med å si sårende ting. Han forstod ikke at jeg ble såret av de tingene, fordi han aldri har kjent den sårende følelsen.

Men han er fast bestemt på aat han aldri vil gjøre noe han ikke vil. (F. eks gå i selskaper, se på mine aktiviteter osv)

Vet ikke hva jeg vil.

Hjelp?

*liten*

Skrevet

Dersom han virkelig ikke har kontakt med sine følelser (høres rart ut, men jeg vet ikke noe om dette) tror jeg at jeg hadde anbefalt ham profesjonell hjelp. Man vil aldri kunne fungere skikkelig i et samfunn uten til en viss grad ha kontakt med følelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...