FantasDick Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg er blitt utfordret til å slutte å røyke, og har ikke røkt siden i går kveld. Det har gått veldig fint i dag, men etter jeg var ferdig på jobb ble det ille.. Jeg har egentlig ikke så lyst på selve røyken, men jeg har tidenes hjertebank og uro i kroppen! Klikker snart! Jeg sitter her med sjokoladeplata og lakrisen min (hater de to tingene i kombinasjon med sigaretter) og hvert sekund kjennes ut som et langt, vondt år.
Heart Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Gratulerer! (Så langt, ihvertfall.) Jeg har aldri røykt selv, men folk jeg kjenner har sagt at det kommer seg veldig etter de 3-5 første dagene, og at det før det går an å distrahere seg selv når suget kommer. Du klarer dette.
Kosemose Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Så flink du er! Min erfaring med røykeslutt: Det er et helvete, men det går over!! Mens det er som verst følte jeg at livet var tomt og trist og at det ikke var noe vits i å sitte ute på verandaen lenger, og ja, jeg ble skikkelig deppa, men det varer ikke lenge. Det går over. Og da blir livet så utrolig mye bedre! Husk at røyken dreper deg langsomt, den gjør deg styggere og den gjør at du eldes før tiden og at du lukter vondt og at du får dårlig råd. Det er også større sjangse for at barna dine begynner å røyke hvis du røyker. Så: Hold ut! Spis godteri hvis du må, aksepter at ting er litt trist og leit, drikk et glass vann når suget kommer (det går jo over!) og tell hver eneste time du klarer å avstå! Jeg heier på deg!!
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Så bra! Har akkurat sluttet selv. (jeg synes røyken smakte for jævlig de siste dagene så orka ikke mer) Fikk "smake" et trekk av venninna mi i stad og fy faen det merka jeg i halsen. Begynte å hoste osv. Stå på videre, dette klarer du også! :D
2shy Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Mittt maal da jeg sluttet etter 15 aar, var aa klare foerste uka. Alt reaksjoner etter dette er psykisk betinget. Jeg unngikk alle som royka, ville ikke bli fristet. Jeg holdt meg aktiv, vasket hjem, ryddet i skap, gikk lange turer, dro paa trening, red hest, hva som helst for aa holde meg opptatt. Noen ganger ble jeg saa fysisk daarlig at jeg maatte bare gaa aa legge meg. Endret ogsaa rutiner i forhold til naar jeg spiste. Royk etter mat er jo en stor greie, saa jeg spiste til litt forskjellige tider hver dag, og tok en kopp te istedet for royken. Det tok ikke saa veldig lang tid foer jeg syns det lukta helt forferdelig av de som royka, og etter dette gikk det veldig lett (for jeg ville da vitterlig ikke lukte saa ekkelt) Holdt meg unna alkohol de 3 foerste mnd. Gratulerer med roykestopp, det er det beste du kan gjoere for helsa di
missLynch Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Du har all min sympat, det er forferdelig! Jeg sluttet for et år siden pga graviditet. De første dagene hadde jeg det så ille at jeg gråt mine bitre tårer på dass på jobben, haha Skjemt til side: vit at det går over etter noen dager...det er den første uka som er verst. Gå turer, det funket for meg. Kjøp inn et lass med sukkerfrie pastiller som Lakerol, epler, tyggis...godteri er også lov i skammelige mengder når målet er å kutte røyken, synes jeg
Gjest Arv Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har første røykfrie dag i dag. Tygger nicotyggis konstant. Holder på å bli gal! Svetter, har diaré og øreværk. Vurderer å ta en røyk, men jeg vil slutte! Skjønner ikke hvordan dette skal gå!
andy capp Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Sluttet for ca 7 uker siden. Så klart suget kommer av og til, men det har egentlig gått over all forventning. Har hatt perioder uten røyk før og, men aldri vært så sikker på at det skal vare som nå. Gleder meg til hver dag som røykfri, men ikke like glad i de ekstra kiloene... Hold ut, det blir bedre.
Gjest Veronika Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Noen som har tips til hva man kan gjøre for at rensinhen skal gå raskere? Te?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Det finnes et en dagskurs for røykeslutt av Allen Carr i Norge. Mer info finner du her- http://easyway-norge.no Kurssenteret er i Sandvika rett ved siden av togstasjonen der. Du kan også ringe 9320 0911 for mer info. Lykke til! Allen Carr's Easyway Norge - den lette måten å slutte å røyke på! De har også en pengene tilbake garanti!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå