Gjest nina Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Er ganske så fortvilet her jeg sitter. Ei skolevenninne flyttet hit til byga vår.Hun har en datter som går i klassen til min datter. Da jeg traff denne jenta første gang tenkte jeg...oi....her er det ikke mye oppdragelse ute å går. Har hatt henne hjemme her en god del ganger , noe som har resultert i at rommet er bomba, jenta er frekk i munnen( ikke lite heller) hun ødelegger leker osv.I tillegg blir datteren min rar i oppførselen etter å ha lekt sammen med henne. Jeg har som prøvd flere ganger , men nå gir jeg opp.Da jentungen satte seg oppå DS, en til datteren min og bra meg dra en viss plass...da ble det nok. Har prøvd å snakke med moren men får bare klart svar om at min datter er i trassalderen, og hennes datter er helt som normalt skal være... Vi bor på en veldig liten plass og alle kjenner alle. Snakket med en mor her nå nettopp som fortalte at hun hadde blitt overhøvlet av jenta ( som er 6 år) , moren stod bare på siden og sa ingenting... Jeg ser helst at min datter ikke er med denne jenta i fritiden , kun på skolen knapt nok det. Noen som har synspunkter.. Er jeg vanskelig?
LilleMy Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Nei, jeg synes ikke du er vanskelig! Jeg ville også holdt min datter unna utenfor skoletiden, det er klart hun blir påvirket.
kaprifolen Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg hadde ikke latt mitt barn omgås den ungen, nei. Og hadde sagt hvorfor til både barnet og moren om det kom spørsmål. 1
Gjest nina Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg hadde ikke latt mitt barn omgås den ungen, nei. Og hadde sagt hvorfor til både barnet og moren om det kom spørsmål. Takk for svar...da kan jeg med god samvittighet holde henne unna. Unger ser jo ikke problemet, det er vi voksne som må ta affære. Har som sagt prøvd å snakke med moren , men nei det gikk dårlig. Det hjelper jo heller ikke at jeg og denne moren går i samme klasse på høyskolen, samt skal ut i lærerpraksis sammen. Synes synd på jenta som ikke får den rette omsorgen, med grensesetting og det som følger med ....
kaprifolen Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Uansett synes jeg det er verdt et forsøk om spørsmålet kommer opp. Si at "Lise snakker så stygt til oss og ødelegger tingene våre, og da er det ikke hyggelig å være med henne". Datteren fortjener nesten å høre det, siden moren ikke tar seg bryet med å lære henne sosiale spilleregler.
Gjest NozMonster Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 stakar unge ( denne uoppdragne) ! for en dålig mor hun er for datteren sin! det er så trist å høre! men jeg synes absolutt ikke du er vanskelig! jeg hadde ikke latt min datter leke med henne heller. men jeg hadde fortalt datteren min hvorfor, så datteren min også skjønner hva som er rett og galt, og hva som er konsekvensene når man ikke kan oppføre seg når man er på besøk hos andre. samtidig så synes jeg det er trist at det er din datter som blir "straffet" for at hun andre jenta ikke kan oppføre seg- siden din datter ikke får lov å leke med henne. ( ....om du skjønner? ) men du sier at jentene deres går på skole- har du forsøkt å prate med læreren? gjør læreren oppmerksom på problemet, og be læreren prate med denne mammaen!
Gjest evo6 Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 alt for mange som aldri skulle vært foreldre.... pga det er foreldrene sitt ansvar og ha oppdragene barn! er ikke barna sin jobb og oppdra seg selv..!
Gjest nina Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg var nylig på skolen og pratet med læreren. Hun forstod ...heldigvis. Vi skal ha en foreldresamtaler til neste uke, da tar jeg opp tråden igjen. Det som er ekstra synd er at vi er ei lita bygd, men under 500 innbyggere. Alle kjenner allle, vi går på besøk til hverandre , lærerne inkludert. Traff på jenta idag i butikken, hun ville på besøk til oss. Sa nei, det går ikke . Likevel får jeg dårliog samvittighet, men jeg kan ikke drive med eksprimentering på min datters bekostning. Gjør godt å få skrevet litt her,få ut litt fustrasjon... Vet at mange har det enda verre, men akkuratt nå føles det verre enn vondt.
Gjesten Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg av flere grunner, men jeg støtter også valget du gjør. Du er nødt til å tenke på det som er best for DIN datter. Jeg synes egentlig ikke du skal pakke det inn heller. Hvis barnet ditt spør hvorfor hun ikke får leke med denne jenta, så svar ærlig.
Gjest "gjest" Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Det er da ikke du som skal bestemme hvem jenta skal ha som venninne.
Gjest nina Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Det er da ikke du som skal bestemme hvem jenta skal ha som venninne. Datteren min er 6 år.... 1
Gjest "gjest" Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Datteren min er 6 år.... Og poenget var? ---- Du blir rett og slett bare nødt til å være på jentungen hele tiden når hun er på besøk en stund. Ta henne for den minste ting. Du skal se det går seg til og hun vil oppføre seg etterhvert. For det ligner ingenting å fryse henne ut på den måten du prøver på. Huske på ordtaket om at det tar en hel landsby å oppdra en unge.
Gjest NozMonster Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Og poenget var? ---- Du blir rett og slett bare nødt til å være på jentungen hele tiden når hun er på besøk en stund. Ta henne for den minste ting. Du skal se det går seg til og hun vil oppføre seg etterhvert. For det ligner ingenting å fryse henne ut på den måten du prøver på. Huske på ordtaket om at det tar en hel landsby å oppdra en unge. jeg tipper at du IKKE har barn!? 1
Gjest "gjest" Skrevet 12. oktober 2011 #14 Skrevet 12. oktober 2011 jeg tipper at du IKKE har barn!? Poenget er?
Gjest nina Skrevet 12. oktober 2011 #15 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har selvfølgelig vært til stede ...hele tiden under de siste besøkene. Men jeg kan ikke se at jeg skal sitte " stand by" i 3 timer... Evt hvor lenge skal jeg evt gjøre dette?? Jeg har som sagt prøvd å snakke med moren, uten resultat. Da jeg snakket med skolen var jeg ikke ute etter å " glorifisere " min egen datter, men ville gjerne vite om hun oppførte seg anderledes enn vanlig...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #16 Skrevet 12. oktober 2011 Og poenget var? ---- Du blir rett og slett bare nødt til å være på jentungen hele tiden når hun er på besøk en stund. Ta henne for den minste ting. Du skal se det går seg til og hun vil oppføre seg etterhvert. For det ligner ingenting å fryse henne ut på den måten du prøver på. Huske på ordtaket om at det tar en hel landsby å oppdra en unge. Jeg er enig i dette. Hvis jenta di liker å leke med denne jenta, må du nesten ta på deg oppdragerrollen når hun er hjemme hos dere. "Hjemme hos oss er det jeg som bestemmer reglene, og her er det ikke lov til å... Klarer du ikke følge reglene, kan du heller ikke være på besøk hos oss." Enten føyer hun seg etter reglene, eller så slutter hun å komme. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå