AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Og et godt alternativ et par ganger i uka? Samme med kyllingpølser?
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Fuglekjøtt er ansett for å være mere hjertevennlig enn rødt kjøtt. Her i huset vil ingen ha det pga smaken, er ikke spes begeistret selv heller....
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 sist jeg kjøpte d på rema, stinket d helt forferdilig så tror ikke at d er så bra kvalitet på d..men d er sikkert like sunt som kyllingfile, som er tusen ganger bedre :-)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg pleier å bruke det i taco. Kjøper billig kyllingkjøttdeig på kiwi til 17 kr for 400 gram. Når jeg tar tacokrydder på kjenner man ikke kyllingsmaken. Det er jo sunt med lyst kjøtt, men jeg velger heller kyllingfilet fremfor kvernet kylling, da jeg føler kyllingfilet er noe sunnere. Det beste er jo fisk, både hvit og rød fisk. Så kan man heller kose seg med hvitt og mørkt kjøtt innimellom
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Når jeg bruker kyllingkjøttdeig til taco overdøver tacokrydderet all kjøttsmak...så det smaker bare krydder. Merkelig men... Kunne muligens laget noen gode kyllingkjøttboller a det da da.
momo Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg bruker en del kyllingkjøttdeig, synes det smaker veldig godt jeg da. Lager og fantastiske chilli oste kyllingkjøttboller av det og. Men jeg antar at kyllingfilet er sunnere. Men samtidig sunnere enn kjøttdeig. Så derfor bruker jeg det istedenfor kjøttdeig.
fink Skrevet 21. oktober 2011 #7 Skrevet 21. oktober 2011 Da jeg sjekket fettinnhold på butikken var kyllingkjøttdeigen magrere enn kjøttdeig, men fetere enn karbonadedeig. Noen forskjeller er det vel mellom produsentene også. Generelt sett er farseprodukter mindre gunstig en rent kjøtt (mye fett, tilsatt vann og salt). Strimlet kyllingfilet er for eksempel veldig godt til tacoen i stedet for farseprodukter. - Men jeg synes egentlig kyllingkjøttdeig er ganske godt, så hender jeg bruker det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Skrevet 21. oktober 2011 Men fett er ikke usunt, så slutt å vær så forbanna hysteriske. Om man skal tenke kalorier, så er det bedre med kyllingkjøttdeig og karbonadedeig istedenfor vanlig kjøttdeig. Men fett skal vi ha, og det fettet som er i de produktene er ikke farlig, og ikke er det ekstremt mye heller.
charlott Skrevet 21. oktober 2011 #9 Skrevet 21. oktober 2011 Problemet er at kyllingkjøttdeig ofte inneholder en stor mengde "restprodukter", som det kanskje er like greit å ikke vite hva er... 1
Gjest Rastl0s Skrevet 21. oktober 2011 #10 Skrevet 21. oktober 2011 Spørs hvordan man selv er også da. Er i hvertfall bra mat om man trener...
Gjest Survival Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 Sverger til kyllingkjøttdeig i enkelte matretter, rett og slett fordi konsistensen er annerledes og fordi det har en annen smak. Særlig til kebabspyd og ellers matretter som passer fint med kyllingkjøttdeig. Kyllingkjøttdeigen er både sunnere og mindre sunn enn de andre kjøttdeigene. Den inneholder kanskje mindre fett, men har mer av ingredienser som man bør være forsiktig med som f.eks. salt.
Surriball Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 sist jeg kjøpte d på rema, stinket d helt forferdilig så tror ikke at d er så bra kvalitet på d..men d er sikkert like sunt som kyllingfile, som er tusen ganger bedre :-) Grunnen til at det stinker er fordi kyllingkjøttdeigen (forsåvidt kyllingfilet også) er pakket i nitrogenatmosfære, ikke fordi det er dårlig...
Zzyzx Skrevet 21. oktober 2011 #13 Skrevet 21. oktober 2011 Grunnen til at det stinker er fordi kyllingkjøttdeigen (forsåvidt kyllingfilet også) er pakket i nitrogenatmosfære, ikke fordi det er dårlig... Lukta forsvinner fem minutter etter åpning av pakken. Kyllingkjøttdeig består ikke av de beste stykkene kjøtt (ikke vanlig kjøttdeig av storfe heller), men det er greit at de utnytter hele dyret når det først skal slaktes likevel. Så jeg har ikke nevneverdige problemer med MUK av kylling.
Honeydew Skrevet 21. oktober 2011 #14 Skrevet 21. oktober 2011 Det har kommet en ny kyllingfiletkjøttdeig, noen som har prøvd den? Det virker jo supert, om den smaker godt da..
Lutetium 71 Skrevet 22. oktober 2011 #15 Skrevet 22. oktober 2011 Grunnen til at det stinker er fordi kyllingkjøttdeigen (forsåvidt kyllingfilet også) er pakket i nitrogenatmosfære, ikke fordi det er dårlig... Hverken nitrogen eller de tre andre gassene som er aktuelle i pakking av kjøttdeig avgir lukt. Det er nok heller "innmaten" som lukter, ja.
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. oktober 2011 #16 Skrevet 22. oktober 2011 dere vet at det er lagd av beinrester og annet gørr?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #17 Skrevet 22. oktober 2011 Buhu, hvem bryr seg om at det er litt sener, beinmarg eller bein i kjøttdeigen/pølsene/diverse kyllingvarer. Det er god og billig utnytting av restene og vi blir ikke syke av det. Til og med hundrevis av år bak i tid spiste de div restene som følger med i kyllingkjøttdeigen for å få nok næring. Skulle ikke likt å se verden der alle krevde fileter. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. oktober 2011 #18 Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Buhu, hvem bryr seg om at det er litt sener, beinmarg eller bein i kjøttdeigen/pølsene/diverse kyllingvarer. Det er god og billig utnytting av restene og vi blir ikke syke av det. Til og med hundrevis av år bak i tid spiste de div restene som følger med i kyllingkjøttdeigen for å få nok næring. Skulle ikke likt å se verden der alle krevde fileter. litt? det består nesten bare av avfall og beinrester som skvises sammen i en maskin. og spørsmålet var om det er sunt.. hvis du leser MUK på innholdsfortegnelsen så kan jeg garantere hva det er. kjenner en som jobber på slakteri. spiste de beina og innholdet inne i kyllingen? huffda Endret 22. oktober 2011 av Nuppdupp
Antlers Skrevet 22. oktober 2011 #19 Skrevet 22. oktober 2011 Buhu, hvem bryr seg om at det er litt sener, beinmarg eller bein i kjøttdeigen/pølsene/diverse kyllingvarer. Det er god og billig utnytting av restene og vi blir ikke syke av det. Til og med hundrevis av år bak i tid spiste de div restene som følger med i kyllingkjøttdeigen for å få nok næring. Skulle ikke likt å se verden der alle krevde fileter. Jeg bryr meg. Ikke fordi jeg synes det er ekkelt at de kverner opp det vi ellers ikke ville spist, men fordi jeg er lei av å risikere tennene hver gang jeg spiser kyllingkjøttdeig. Har faktisk ikke opplevd en eneste pakke uten beinbiter i(!) Skal de først kværne opp drittet, så får de i det minste sørge for at det blir gjort skikkelig. Om det er sunt? Mye mulig. Jeg holder meg uansett til karbonadedeig, så slipper jeg beinbiter, og kan lage mat som faktisk smaker godt.
hulaboer Skrevet 22. oktober 2011 #20 Skrevet 22. oktober 2011 Kyllingkjøttdeigen er både sunnere og mindre sunn enn de andre kjøttdeigene. Den inneholder kanskje mindre fett, men har mer av ingredienser som man bør være forsiktig med som f.eks. salt. Tja, det kan se ut som at motstanden mot salt er basert på gamle misforståelser: http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=its-time-to-end-the-war-on-salt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå