Gå til innhold

jeg er verdens verste singelhusmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rydder daglig og holder kjøkken og badet rent og nogenlunde ryddig, men likevel ser huset bomba ut. Hybelkaniner som sprer seg og rot, rot, rot!

Det blir rot selv om jeg rydder. I dag har jeg ryddet litt ekstra og har tatt frem støvsugeren siden det da vil virke som jeg gjør noe. I stedet gjør jeg ikke det, men utsetter og utsetter og skal bare...

Andre som er håpløse? Jeg vet at jeg er mer ryddig når jeg har hatt samboer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat sånn som deg. Jeg er egentlig veldig ryddig av meg, og både jeg og samboer liker å ha det rent og pent rundt oss. Men jeg MÅ ha noen andre å rydde for, ikke bare meg selv. Og så liker jeg best å rydde sammen med noen. Om samboer er på jobb og jeg er hjemme kan jeg sitte hele dagen og planlegge at nå må jeg få stablet i oppvaskemaskinen, tørke støv på badet, vaske av bordet og få støvsugd. 15 minutter før han kommer hiver jeg meg rundt og får gjort dette. Det gikk jo så fort, hvorfor kunnee jeg ikke ha gjort det for 5 timer siden? Jeg må ha litt tidspress på meg og gjørde det for at vi begge skal ha det koselig rundt oss. At bare jeg skal ha det koselig rundt meg er ikkke god nok grunn på en måte... Bare utsetter og utsetter...

Men har du stort hus eller?

Jeg anbefaler:

Støvmopp. Kjøp billige på Nille eller Europris. Eller kanskje ebay? Noen kan du klippe i to eller tre og tørke støv med i vinduskarmer, tv benk, hyller osv. Når du er ferdig med støvmoppen fester du på en ny, slik at det er lettere å ta den fram og bare gå kjapt over. Er det veldig lite som kommer på så trenger du ikke bytte hver gang. Ha moppestativet stående en plass der det er lett å ta det fram til bruk (men likevel skjult til vanlig). Feks inni et skap, bak vaskemaskin og tørketrommel, osv

En slik støvsuger. Den fungerer faktisk veldig bra og du trenger ikke å begynne å styre med å rote fram støvsuger og ledning. Vår står alltid klar på kjøkkenet. Støvsuger med den 1 - 2 ganger for dagen i stuen, gang, kjøkken, bad. Det går så fort.

Jif Universal kan du bruke overalt på badet. Samt fjerne flekker på dører, vaske stuebord og overflater med. (men den har for sterk lukt til bruk på kjøkken). Jeg har alltid denne stående lett tilgjengelig.

Krystal grønnsåpe har kommet med en spray som du kan bare spraye på gulvet og deretter moppe over med moppen. Ja det er teit, men poenget er at det er lettere å komme igang.

Tørk av vasken på badet gjevnlig. Det går kjapt med litt dopapir etter et dobesøk feks.

Ja, så poenget er; ha ting lett tilgjengelig slik at det er lettere å begynne. Ikke sett moppestativet bakerst i skapet slik at det er en krig å få det fram feks.

Gjør det koselig for deg selv og tenn telys og sånt på kvelden. Før du legger deg bytter du ut telys/stearinlys med nye og vasker av bord og benker. Da er det kjekkere å komme hjem.

• Liker 1
Skrevet

Grønnsåpe skal bare brukes på ubehandlede tregulv da den legger igjen en fetthinne.

Jeg har en mopp i garderobeskapen i gangen og drar kjapt over trappa inne en gang pr. dag. Der samler det seg mye støv.

Skrevet

Du er ikke alene! Jeg støvsuger hver dag, likevel ser det bomba ut og hundehår OVERALT! ;(

Skrevet

Jeg er slik at jeg kan sitte og planlegge at NÅ SKAL JEG GJØRE NOE!

Så sitter jeg og føler på at "joda, når jeg kjenner etter, så har jeg faktisk skikkelig lyst til å feie over stuegulvet med støvsuger og mopp!". Og jeg har oppriktig lyst til det også, men jeg kommer aldri så langt som å reise meg å gøre det :(

• Liker 1
Skrevet

Huff vet hvordan du har det-.

Jeg skriver lister. Og så stryker jeg ut etter hvert som jeg har fått gjort noe. Men det blir liksom aldri ferdig. Og jeg føler at jeg flytter mye rundt på ting fra et sted til et annet. Og hvis jeg er en del ute og reiser så rekker jeg noen ganger ikke annet enn hjem og snu, og knapt få vasket klær , pakket ut, eller ryddet.

Tenker noen ganger at jeg er lat. Men jeg har rett og slett ikke krefter og overskudd til å klare å holde alt ryddig til en hver tid. Skulle ønske jeg klarte det, for jeg trives jo best da.

Skrevet

Fly Lady. :jepp:

Skrevet

Du er nok ikke alene, jeg er mye flinke hvis sønnen til min samboer er her for da gjør jeg det så han har det ryddig og reint når han er hos oss. Samboeren har mild samlemani begynner jeg å tro, men der gidder jeg ikke å bruke litt energi lenger, jeg hiver det innpå rote rommet hans. Ellers er jeg ekstremt flink til å utsette ting selvom jeg egentlig ikke tåler rot.

Skrevet

jeg anbefaler også flylady! jeg er selv sånn som deg som utsetter og utsetter, men når jeg følger flylady så er ting så mye enklere!

Skrevet

Er ikke Fly lady bare på engelsk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...