Gå til innhold

Hvordan bruker du mobiltelefonen gjennom en vanlig dag?

Gjest Coral

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å anskaffe meg mobiltelefon, og lurer litt på hvordan og hvor mye dere bruker den + til hvilke gjøremål, konkrete situasjoner der den kan være nyttig å ha, hvem dere kommuniserer mest med gjennom mobil i løpet av en vanlig dag ol.

Og en annen ting, skriver du mest meldinger eller ringer du mest, eller er det sånn at det er noen du oftest ringer til mens det er andre du helst skriver meldinger til?

Ble visst litt mange spørsmål, men håper noen har tid å svare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vurderer å anskaffe meg mobiltelefon, og lurer litt på hvordan og hvor mye dere bruker den + til hvilke gjøremål, konkrete situasjoner der den kan være nyttig å ha, hvem dere kommuniserer mest med gjennom mobil i løpet av en vanlig dag ol.

Og en annen ting, skriver du mest meldinger eller ringer du mest, eller er det sånn at det er noen du oftest ringer til mens det er andre du helst skriver meldinger til?

Ble visst litt mange spørsmål, men håper noen har tid å svare :D

Mobiltelefonen er kjekk å ha om man skal treffe noen, man blir forsinka underveis, skal gi en kort beskjed, får problemer med bilen mens man er ute og kjører og trenger assistanse o.l

Du kan jo tenke deg selv...

De fleste uforutsette situasjoner kan mobilen være god å ha !

Jeg bruker mobilen min stort sett kun til å skrive sms med.

Jeg bruker også kalenderen på mobilen mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke mobiltelefonen så mye. Den ligger somr egel i veska og slenger. Men den er nyttig i min situasjon som jobbsøker.

Bruker den mest til å motta samtaler fra folk eller ringe om jeg blir forsinka, ikke finner frem dit jeg skal osv.

Det blir også noen SMS i løpet av en dag. Synes det er greit å ikke måtte forstyrre folk i arbeidstiden med telefonsamtaler. Mye enklere å sende en SMS som de kan lese når de har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker min mest til sms og korte beskjeder til typen og venner.... Kjempegreit aa ha iom det gjoer det lettere aa holde kontakten med folk som bor andre steder med en liten sms i ny og ne.... Bruker ogsaa radioen paa min og recorder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mobilen min hele dagen.

Har den som vekkerklokke og har huskelapper på den.

Ønsker å være tilgjengelig så mye som mulig, ringer ca i gjennomsnitt 20 minutter hver dag - da til venner, familie og mannen min. Den blir også brukt til å ringe til legekontorer osv dersom jeg ikke er hjemme.

Sender også en del sms - med nyttige korte beskjeder.

Veldig kjekk å ha hvis man blir forsinket - eller man ikke er hjemme så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bruker mobilen til å holde kontakten med barn og mann gjennom dagen, om det er noe spesielt som dukker opp. Og også til å sende meldinger til venner, avtale å treffes ol. Syns det er greit å sende meldinger på den måten at man slipper å forrstyrre de man ønsker å nå, men at de istedet kan svare når det passer.

Bruker den egentlig ikke så veldig mye gjennom dagen, den blir liggende mye i veska. Men definitivt kjekt å ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nicoline

Jeg har mobiltelefon gjennom jobben og bruker den til alt. Både privat og på jobb - etter at jeg fikk den så har jeg knapt brukt min private hustelefon. Sender ikke så mye meldinger, hvis jeg ikke får tak i de jeg skal snakke med så bruker jeg mobilsvar - det gjør de som ringer til meg når jeg er opptatt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den til vekkerklokke om morgenen. Ellers til å ta innkommende samtaler og sms'er. Lite utgående gitt.

Kunne nok klart meg uten faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Bruker den i utgangspuktet mest til sms og for å være tilgjengelig for jobben, spesielt når jeg ute av kontoret på reiser, kurs o.l. Får vanligvis mer samtaler inn (mest jobb) enn ut, men den brukes også mye til å gi venner og andre bedskjeder når en er på vei og blir forsinket el. lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg bruker den som klokke, armbåndsur har jeg ikke hatt på noen år...l

Så bruker jeg den litt til sms, og noen korte samtaler, samt kunne nås når jeg ikke er hjemme.

Jeg er en "minibruker", så jeg har et minibruker abb (chess connect, 9 kr i måneden) men synes mobilen er veldig grei å ha, når jeg trenger den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkerklokke

Klokke

Kalender m/varsling

Alltid telefon i nærheten når man skulle trenge det (det er kjekt sånn praktisk i hverdagen, men også når man plutselig står der og skal ringe nødnumre o.l.)

Sende sms for å gjøre avtaler, eller bare sende en koselig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fasttelefon, så både jeg og mannen bruker bare mobil. Så vi bruker mobilen alltid når vi skal ringe noen eller blir oppringt...

Sender nesten aldri sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sender kanskje 20 sms hver dag til typen min :P ellers bruker jeg mobilen til å være tilgjengelig for andre som vil ha tak i meg, dvs de ringer meg, jeg ringer dem ikke tilbake men venter til de ringer på igjen(er gnien på kontantkortene mine) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en del sms i løpet av en måned, men jeg bruker også telefonen til andre ting. Alle møter og gjøremål legges inn som "huske-notater" i kalenderen. Jeg bruker den også som vekkerklokke og tid-tager når jeg lager middag. Og så skal jeg ikke stikke under en stol at jeg har knipset en del bilder etter at jeg kjøpte ny telefon. Dessuten er spillene veldig kjekke å ha på bussen hjem fra jobb. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madam Felle

Bruker den når jeg er på skolen. Noe jeg ikke har vært på 5 mnd, og dermed har ikke telefonen blitt brukt noe særlig heller.

Ellers bruker jeg den når jeg skal noen steder, og jeg vet at noen må ha tak i meg under den tiden. Ellers liker jeg ikke å være mobil 24t/døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Bruker den til det meste!

Alarm, klokke, kalender, sms, ringe, spill(sjelden) og kamera!

Er visst radio på den også, men mangler plugg...

Liker å være tilgjengelig og føler meg tryggere tilfelle det skal skje noe slik at jeg får tak i noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den heller lite. Fin vekkerklokke da. :ler:

Jeg har kontantkort, og sender meldinger når jeg tar meg råd til å fylle på mobilen. Ellers er det stort sett bare mamma som ringer meg. Prater av og til med ei veninne og mine søstre på mobilen da. Desverre så fyker pengene når jeg en gang i blant ringer min yngste storesøster. (Hun er ni år eldre enn meg) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bruker den faktisk en del gjennom dagen når jeg tenker etter, planlegge middagsinnkjøp med mannen, avtale hvem som henter i barnehagen ol.

Men det viktigste for meg er nok det å være tilgjengelig, slik at jeg vet at andre kan nå meg om det er noe.

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...