AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hva er å spise lavkarbo? Hvor mye/lite karbo kan man spise for at det regnes som lavkarbo? Vet jo at det ekstreme er under 15-20 gram om dagen, men hvor går øvre grense? Seriøse svar takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa-Marie Skrevet 11. oktober 2011 #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Øvre grense ligger vel på rundt 70-80gr. Mens i sverige sier de 100gr. Også handler det ikke kunn om karbohydrater men også å spise så ren mat som mulig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. oktober 2011 #3 Del Skrevet 11. oktober 2011 Faktisk går øvre grense på 150 karbohydrater om dagen. MEN, det er mye diskusjoner rundt dette, men går man til andre forum, f.eks lavkarbo.no regnes ofte 150 som grensa. Lavkarbo er jo veldig individuelt, det er ingen fasit på hvor mye man kan spise. Ketolysekuren ligger på 15 karber om dagen, Atkins på 20 karber (og oppover etterhvert som man når de ulike stadiene), mange som følger Fedon ligger rett under eller over 50 osv. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Del Skrevet 11. oktober 2011 Takk for svar Betyr det (teoretisk sett) at man vil gå ned hvis man ligger under 150 om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. oktober 2011 #5 Del Skrevet 11. oktober 2011 Takk for svar Betyr det (teoretisk sett) at man vil gå ned hvis man ligger under 150 om dagen? Det må man finne ut av selv. Det er jo derfor mange begynner lavt, si på 15-20 karber, og deretter vil mange da gradvis øke inntaket. Hvis vekten stopper opp eller øker så må man redusere inntaket karbohydrater. Jeg vil i såfall begynt lavt og heller jobbet meg oppover. For meg er ikke 150 karber den ideelle grensen, jeg må ligge på 15-20 (lørdager 30) hvis jeg skal holde den formen jeg har nå (men mitt mål er ikke vektreduksjon, det handler heller om andre ting). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå