Gjest Kanelbolle Skrevet 5. desember 2003 #1 Del Skrevet 5. desember 2003 Heisann, Er det noen her som husker et par merker fra 80-tallet som het Milet/Millet (Dunjakker) og vinterstøvletter som het Isba? Begge merkene er franske tror jeg og de ble veldig populære. Finnes det noen butikker i Norge som selger disse merkene i dag? Noen som vet om hvor jeg evt. kan henvende meg for å få vite om import av dette? Tror dere sportsbutikker kan være et sted å lete? Jeg så Isba støvletter i en skobutikk for et par år siden, men da jeg skulle kikke nærmere på de var de utsolgt alle sammen og ekspeditøren visste ikke hvor de hadde kjøpt de hen. Så det kan jo tyde på at det enda er noen her i landet som importerer merkene, men hvem og hvor finner jeg de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2003 #2 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei! Isba støvler så jeg senest på Eurosko butikken her om dagen! (På Ski Storsenter) Og drømte meg tilbake til tiden med lyseblå dunjakke (fikk aldri Millet riktignok...) isbastøvlene mine med syltestrikker, den bleka buksa full av hull, og den rosa og hvitstripete Ballgenseren min..... For ikke å prate om det utrolig høye, bleka, tuperte, permanenthåret jeg hadde.... Dagens avsporing Men da burde de jo finnes på andre Eurosko butikker mener jeg, hvis ikke kan du jo ringe til Ski og høre?? Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 5. desember 2003 #3 Del Skrevet 5. desember 2003 Langt tilbake på 80-tallet kjøpte jeg Millet-jakken min på Anton Sport i Stortingsgaten. Kanskje de fremdeles selger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2003 #4 Del Skrevet 5. desember 2003 Hadde begge deler jeg :oops: Isba-sko finnes fortsatt tror jeg. Millet-jakker har jeg ikke sett på mange år. Enten har de gått av moten, eller så finnes ikke merket lenger. Min var forøvrig i rosa, mintgrønt, lyseblått og gult. Hver "boble-rad" hadde en av fargene. Dødslekkert sammen med svarte Isba-sko med syltestrikk, sammensnurpet høyvannsbukse og ball-genser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanelbolle Skrevet 5. desember 2003 #5 Del Skrevet 5. desember 2003 Takker for tips, Jeg får se etter Isba støvler i Eurosko butikken her jeg bor. Kanskje jeg er heldig :-) Synd hvis ikke Milet jakker selges lenger. Syns kvaliteten på dagens dunjakker er under enhver kritikk. Og det kan også være fra dun jakker kjøpt i såkalte "fine" butikker med relativt dyre klær, ikke bare de jakkene man finner i hopetall i kjedebutikkene. Har sett og hørt flere klage på jakker som "lekker" i det siste. Derfor ønsket jeg meg tilbake til en Milet jakke for det var skikkelige saker, som både holdt en varm og som var helt greit i snittet. Jakken var så tidløs at den hadde faktisk ikke vært umoderne i dag. Har noen evt. noe tips til en god vinterjakke enten kun dynejakke eller dunjakke? Merke®/butikker etc.? Det blir julegave til meg selv fra pappa *ler* :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 5. desember 2003 #6 Del Skrevet 5. desember 2003 Derfor ønsket jeg meg tilbake til en Milet jakke for det var skikkelige saker, som både holdt en varm og som var helt greit i snittet. Jakken var så tidløs at den hadde faktisk ikke vært umoderne i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2003 #7 Del Skrevet 5. desember 2003 Isba støvletter er in igjen, ifølge en venninne av meg som har greie på sånt noe.... De er avbildet på coveret til CD-singelen til Hey ya - Outcast - tror jeg, og derfor spådd å bli en ny farsott.... Tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2003 #8 Del Skrevet 5. desember 2003 Min var forøvrig i rosa, mintgrgenserønt, lyseblått og gult. Hver "boble-rad" hadde en av fargene. Akkurat den jakken ønsket jeg meg så det gjorde vondt i ca 1995.....,men jeg hadde akkurat fått en lyseblå med rosa kontraststriper, så det ble ikke flerfarget på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanelbolle Skrevet 6. desember 2003 #9 Del Skrevet 6. desember 2003 Hmm, vet ikke helt om jeg syns 80-tallets Millet-jakker kan kalles tidløse. . Skinn på skuldrene og avtagbare ermer vil jeg heller kalle tidstypisk. - Jeg er enig i det når det gjelder de modellene som hadde skinn på skuldrene, men man fikk jo også modeller uten skinn oppå, som kun var i samme stoff som resten av jakken. At man kan ta av ermene og få en vest syns jeg kan være en fordel; da har man jo to i ett! Har sett flere jakker i dag som også har det, men det blir vel en smakssak. Har vært og kikket litt i dag og tror sportsbutikker har det beste utvalget av skikkelige vinterjakker med litt kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2003 #10 Del Skrevet 7. desember 2003 de isba støvlettene jeg har sett i dag ligner på fjellstøvler, og er brune. Er deet slike dere snakker om? Eller finnes det forskjellige varianter innen det merket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2003 #11 Del Skrevet 7. desember 2003 hmm...er vi ikke ferdig med åttitalls-flashback-moten snart? Forøvrig er boblejakker etter min mening ikke bare stygge, men særdeles uflatterende for de aller fleste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 7. desember 2003 #12 Del Skrevet 7. desember 2003 Her i Bergen selger de også Isba på Eurosko, så det senest i går i vinduet på en butikk, de var faktisk svarte. Kan ikke akkurat si at det er 80-tallssko. Kjempekvalitet, og jeg synes de faktisk er fine også. Ønsker meg nye, da jeg vokste fra de jeg hadde (svarte) og gav dem til svigisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå