Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har jobbet igjennom dem ? Hvordan er det ? Har registrert meg på siden deres og snakket med dem, men vil høre hvordan dere oppfatter det hvis dere har jobbet igjennom dem.

Hørt mye dritt om dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har jobbet igjennom dem ? Hvordan er det ? Har registrert meg på siden deres og snakket med dem, men vil høre hvordan dere oppfatter det hvis dere har jobbet igjennom dem.

Hørt mye dritt om dem.

Jeg har jobbet gjennom dem i noen år, og det har gått helt greit, men så forholder jeg meg hovedsaklig til oppdragsgiver(ne) når jeg lurer på noe da. "Min" Adecco er en forholdsvis liten avdeling, og føler at jeg ble godt fulgt opp i starten, nå er det liksom ikke så mye vits i å følge meg opp lenger (er såpass inne i jobben), men de ringer da nå og da for å spørre hvordan det går.

For meg var Adecco veien å gå for å enklest få den type jobb jeg ønsket (registrerte meg på nettsidene, ble oppringt et par dager etterpå, fikk jobb på under to uker). Hadde ikke fortsatt vært ansatt gjennom dem hvis ikke det hadde vært spesielle omstendigheter som gjør det vanskelig å bli ansatt direkte hos oppdragsgiver og at jeg trives så godt hos oppdragsgiver.

Vet at de fikk dårlig rykte pga sykehjemssaken, men virker som om de har gjort en god del internt for å ordne opp i dette (jeg har fått ørten mailer om hva de har gjort for å forbedre seg, men må innrømme at jeg ikke har lest alt like nøye).

Skrevet

For min del betydde det svært dårlig oppfølging, og da avtalen gikk ut med Adecco ble jeg tilbud videre jobb hos de jeg hadde vært utleid til. Dette tilbudet takket jeg ja til, og det viste seg at jeg gikk opp 10000 kr i måneden i lønn!!! Det var litt av en forskjell ja, visste alltid at jeg hadde jobbet for en luselønn.

Adecco var grei på den måten at jeg kom meg raskt ut i arbeid, men lønnen går jeg aldri tilbake til.

Skrevet

Jobbet for dem i ei uke, men fikk så dårlig lønn at jeg heller fant meg en annen jobb (ekstrajobb ved siden av studier). Men er vel viktig å påpeke at det ikke var Adeccos feil at jeg fikk dårlig betalt, siden det var kommunen som hadde bestemt seg for at Adecco-vikarer hverken fikk betalt lunsj eller uttelling for ansiennitet. (Var mest aktuelt for meg å være vikar i kommunen, så ville ikke fått så mange muligheter til andre typer jobber der jeg kunne tjent bedre.)

Skrevet

Har jobbet for Adecco mest utenfor kommunen. Og det er en grunn til rykte mener jeg. Bedritent betalt, tallet være helseskalndalen gikk vi opp til tarifflønn.

Problemet fra min erfaring er en masse rot. Forskjellige jobbkonsulenter som ikke har oversikt over hvilke oppdrag en er på. Har gått ukesvis uten oppdrag når det har vist seg at oppdragsgiver har vært i ekstrem beita for mannskap, og de har ringt kolleger av meg og spurt om de kjenner meg. Eller ringt meg for å følge opp på oppdrag jeg aldri har hatt.

Flere Adecco kolleger som har hatt tull med lønnsutbetalinger.

Når man kontakter dem for feks, spørre om de kan se etter stillinger mer relevant for noen mer høyskoleutdanning får jeg bare ja...åmm...ikke sant, men du må legge ut cven din...Eh jeg hadde ikke fått beskjed om at den hadde forsvunnet fra systemet.

For ikke å snakke om at de ikke har guts til å snakke mot arbeidsgivere når de setter krav.

Skrevet
Har gått ukesvis uten oppdrag når det har vist seg at oppdragsgiver har vært i ekstrem beita for mannskap, og de har ringt kolleger av meg og spurt om de kjenner meg. Eller ringt meg for å følge opp på oppdrag jeg aldri har hatt.

rettelse: meg=noen

Skrevet

Har jobbet for Adecco 2 ganger.. En gang i en av de største bedriftene adecco eier (velger og holde meg anonym) Det syntes jeg var direkte JÆVELIG. jeg sa opp etter 3 uker eller noe.

Senere kontaktet jeg Adecco igjen fordi jeg var HELT arbeidsledig og det hastet med jobb. på intervjuet sa jeg hva jeg ønsker og jobbet med.. og de klarte faktisk og skaffe meg drømmejobben, men bare som ferievikar.. Det hele endte med at sjefen i butikken tilbudte meg fast jobb, og jeg jobber der den dag i dag. 4 år senere.

Så det er takket være Adecco at jeg har jobben jeg elsker. så alt i alt skal jeg ikke klage. Selv om det kanskje bare var flaks :)

Skrevet

Bedriten lønn? Har folk glemt at Adecco bare er ett bemanningsselskap? Meninga er at de skal få deg ut i jobb som igjen gir deg erfaring og en cv. Til vidre søking av jobber.

De ansetter vikarer der det trengs vikarer. Det er ikke ment som noe luksus til de av dere som måtte tro det.

Du kommer ALDRI til og bli rik av og jobbe i Adecco.

• Liker 1
Skrevet

Bedriten lønn? Har folk glemt at Adecco bare er ett bemanningsselskap? Meninga er at de skal få deg ut i jobb som igjen gir deg erfaring og en cv. Til vidre søking av jobber.

De ansetter vikarer der det trengs vikarer. Det er ikke ment som noe luksus til de av dere som måtte tro det.

Tro meg, folk har nok ikke "glemt" det, men det går an å betale folk en anstendig lønn. Vikarbyråene skyter også seg selv i foten, for de går glipp av mange kandidater som heller velge å selge ut sine egne tjenester.

Men til TS angående vikarbyrå: Styr unna hvis du kan, det kan være en grei måte å få litt erfaring på, men generelt er det dårlig betalt, man har nesten ingen rettigheter (på korte oppdrag vil man aldri tjene opp retten ti sykepenger) og når det ikke er behov for deg lenger så er det rett ut. Legg også til at hvis du har korte oppdrag vet du aldri når du skal jobbe, og du kan aldri dra noe sted eller planlegge andre ting i livet fordi du ikke vet når du har jobb.

Skrevet

Man skal da for faen kunne leve og. Faktum er at man samtidig har minimalt med rettigheter.

Praksis? Får vel ikke relevant praksis i sin høyskoleutdanning når en jobber i kantine. Hjeleper ikke så jævlig mye når en ikke kommer videre derfra. Snakk om å sette seg inn i folks siuasjon.

Jeg har jobbet i flere år og blitt brukt som ringevikar uten å vite hvor lenge jeg har jobb fra dag til dag. Prøv å gjøre det med studielån hengende over deg!!

Skrevet

Både jeg og min kjæreste har god erfaring med adecco.Begge to blir veldig godt fulgt opp og vi har begge hatt økning i lønn siden vi begynte på nyåret.De gir god tilbakemelding og er interessert i utviklingen.Selvsagt er ikke alle konsulenter like,men vi har vært veldig heldige

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd. Men. Hvordan settes lønnen? Er det etter ansinnitet? Har jobbet i over 20 år. Teller de årene med? Og hva med oss på dagpenger? Ramler man ut av navsystemet da? Jeg kan ikke risikere å stå der uten penger.

Anonymkode: 459fb...833

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...