AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #21 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jøss. Jeg er målløs....Det var noe til katte! (og svigermor også forresten!) Hadde det vært mine ville de sikkert svingt fra taklampa og rullet seg i sausen hvis de hadde fått adgang til middagsbordet! (både svigermor og katter) Når det er sagt så høres det ut som din svigermor er en meget ensom dame som har knyttet seg sterkt til katten sin. Det er vel forsåvidt ikke så uvanlige, det mest uvanlige er vel nettopp det at det er en katt og ikke en av disse minibikkjene hun har valgt som selskap. Det er klart det er ditt hus og dine regler som sagt før her, men hvis dette er det eneste "merkelige" kravet hun kommmer med ville jeg strukket meg langt for å beholde husfreden og gjøre svigermor glad! (og personlig ville jeg vel syntes det var måndens beste underholdningshøydepunkt å få besøk av svigermor og katta ) Og jeg hadde gledet meg til det besøket jeg også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 11. oktober 2011 #22 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jøss. Jeg er målløs....Det var noe til katte! (og svigermor også forresten!) Hadde det vært mine ville de sikkert svingt fra taklampa og rullet seg i sausen hvis de hadde fått adgang til middagsbordet! (både svigermor og katte). (og personlig ville jeg vel syntes det var måndens beste underholdningshøydepunkt å få besøk av svigermor og katta ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 11. oktober 2011 #23 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ganske sært og merkelig, men dersom dette er den eneste gleden dama har i livet og dere kun har henne på besøk et par ganger i måneden - hvorfor ikke? Det finnes verre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #24 Del Skrevet 11. oktober 2011 Så dere synes faktisk dette er greit? Det som sjenerer meg er jo kattehårene som flyr opp i luften,føler for å ta meg på tunga hele tiden da jeg føler jeg får kattehår overalt. En annen ting er den lyden katter lager når de spiser,sånn ekstrem gomling eller hva jeg skal kalle det. Her sitter vi altså, samlet rundt et fint spisebord, og når praten kanskje stilner i ett sekund eller to så er alt som kan høres er denne gomlingen av kreket (ikke svigermor,katten) som sitter der. Det er denne katten det handler om hele tiden, katt meg her og katt meg der. Kan umulig være sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 11. oktober 2011 #25 Del Skrevet 11. oktober 2011 Så dere synes faktisk dette er greit? Det som sjenerer meg er jo kattehårene som flyr opp i luften,føler for å ta meg på tunga hele tiden da jeg føler jeg får kattehår overalt. En annen ting er den lyden katter lager når de spiser,sånn ekstrem gomling eller hva jeg skal kalle det. Her sitter vi altså, samlet rundt et fint spisebord, og når praten kanskje stilner i ett sekund eller to så er alt som kan høres er denne gomlingen av kreket (ikke svigermor,katten) som sitter der. Det er denne katten det handler om hele tiden, katt meg her og katt meg der. Kan umulig være sunt. Hva man syns er greit er vel opp til hver enkelt, men noen ganger må det svelges noen kameler for å bevare husfreden. Tro meg, jeg har svelget maaange kameler fra andre sine både dyr og unger. Det er sikkert noen som har svelget noen når det gjelder meg og. Kanskje din svigermor også svelger kameler pga deg i blandt...... Jeg syns ikke dette er det verste en svigermor kan gjøre. Katten er nok veldig viktig for henne og hun vil at dere skal ta del i det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 11. oktober 2011 #26 Del Skrevet 11. oktober 2011 Og jeg som trodde at jeg duller med katten min Nei, ærlig talt, hun får tåle at katten ikke sitter ved bordet. Hvis hun synes det er så ille får hun la være å komme i det hele tatt da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #27 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ditt hus, dine regler. Det må hun bare respektere. Det er naturlig for en katt å spise mat fra bakken, hvorfor lar hun ikke den bare gjøre det når hun er borte hos folk? Har hun tvangshandlinger eller noe? Har du forklart ordentlig hvorfor du ikke synes noe om det, eller har du bare kjeftet? Kanskje hun gir seg hvis du forklarer rolig hvorfor du ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #28 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg syntes at dette er noe man bare kan finne seg i. Katten kan umulig røyte så mye at dere dekkes i hår ved at den sitter ved siden av dere i ti min. Jeg syntes du gjør dette vanskeligere enn det er. Jeg tror dette handler om at du mener svigermor bedriver dmskap med denne katten, at dette er langt over grensen for hva som er normalt og at du derfor ikke vil ha dette i ditt hus. Det handler ikke om hygiene eller om katten smatter/momser, men at du ønsker å korrigere svigermor på at dette ikke er ok atferd. Om hun er alene og finner en glede i livet sitt med denne katten, så hvorfor ikke bare la henne få lov til å ha denne gleden. Hun har fått en mening i hverdagen igjen, og får være "mor" og ta seg av noen igjen, hun har igjen noen som er avhengig av henne og som trenger henne hver dag. Kan hun ikke bare få lov til å ha denne gleden selv om det er litt tussete? Selv må jeg forholde meg til å spise middag med min nye "svigermor" fra utlandet som er 30 år yngre enn svigerfar og som smatter noe helt hinnsides med middagsbordet. Jeg hadde heller tatt en katt om jeg fikk velge. Sorry, men jeg klarer ikke annet enn å se humoren i dette, og mener at du lager problemer ut av ingenting. Det er på ingen måte normalt å oppføre seg som hun gjør, men det skader ingen så jeg ser heller ikke problemet om det gjør henne lykkelig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 11. oktober 2011 #29 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Få en hund som ikke liker katter Jævlig bra! .... :-D Endret 11. oktober 2011 av Shinana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #30 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ditt hus, dine regler. Det må hun bare respektere. Det er naturlig for en katt å spise mat fra bakken, hvorfor lar hun ikke den bare gjøre det når hun er borte hos folk? Har hun tvangshandlinger eller noe? Har du forklart ordentlig hvorfor du ikke synes noe om det, eller har du bare kjeftet? Kanskje hun gir seg hvis du forklarer rolig hvorfor du ikke liker det. Hun omtaler denne katten som om det var et barn,så det virker ikke som om hun ser på den som en katt. Hun kan sitte å fortelle om at hun sitter på do samtidig som katten går på kattedoen vedsiden av, de går tur sammen (hun har den i bånd)og synes den må få delta i et måltid på lik linje som alle andre. Når hun kom hit og satte katten ved bordet sa jeg at det var kanskje ikke det mest hygienske men hun bare fnyste av meg og da ble jeg litt irriterte og sa at det er jo tross alt en katt men da hysjet hun bare på meg og det virka som om hun var redd for at katten skulle få høre at den egentlig er en katt. Neste gang spurte jeg pent om ikke katten kunne innta maten på gulvet men det ble glatt oversett, og da sa jeg at jeg ville ikke finne meg i å ha en katt ved spisebordet. Da tok hun katten under armen og sa Filip,vi går,tror ikke vi er ønkset her jeg. Ble helt satt ut jeg. Samboer løp etter og var ganske snurt på meg men jeg ser ikke hva galt jeg har gjort. Hun har til og med bestilt en liten flosshatt (sønnen hennes som hjalp henne) som katten skal ha på julaften..Og hun sier ting som at Filip ønsker seg nye labber til jul han,ja det gjør han. Filip liker ikke bein i fisken. Filip liker at melken holder 38grader han. Ja, jeg synes dette er litt merkelig. Men mulig dette er vanlig oppførsel når man er skikkelig glad i dyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #31 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg syntes at dette er noe man bare kan finne seg i. Katten kan umulig røyte så mye at dere dekkes i hår ved at den sitter ved siden av dere i ti min. Jeg syntes du gjør dette vanskeligere enn det er. Jeg tror dette handler om at du mener svigermor bedriver dmskap med denne katten, at dette er langt over grensen for hva som er normalt og at du derfor ikke vil ha dette i ditt hus. Det handler ikke om hygiene eller om katten smatter/momser, men at du ønsker å korrigere svigermor på at dette ikke er ok atferd. Om hun er alene og finner en glede i livet sitt med denne katten, så hvorfor ikke bare la henne få lov til å ha denne gleden. Hun har fått en mening i hverdagen igjen, og får være "mor" og ta seg av noen igjen, hun har igjen noen som er avhengig av henne og som trenger henne hver dag. Kan hun ikke bare få lov til å ha denne gleden selv om det er litt tussete? Selv må jeg forholde meg til å spise middag med min nye "svigermor" fra utlandet som er 30 år yngre enn svigerfar og som smatter noe helt hinnsides med middagsbordet. Jeg hadde heller tatt en katt om jeg fikk velge. Sorry, men jeg klarer ikke annet enn å se humoren i dette, og mener at du lager problemer ut av ingenting. Det er på ingen måte normalt å oppføre seg som hun gjør, men det skader ingen så jeg ser heller ikke problemet om det gjør henne lykkelig. Hun er jo helt besatt av denne katten,kan jo ikke være sunt. Jeg liker ikke ha dyr sittende ved bordet,det er unormalt og jeg føler at kattehår havner i maten og har angst for å finne det i maten. Da sparker jeg katten på hodet og rævva ut. Hva hun gjør hjemme til seg selv er greit men hjemme til meg er det mine regler som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #32 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hun er jo helt besatt av denne katten,kan jo ikke være sunt. Jeg liker ikke ha dyr sittende ved bordet,det er unormalt og jeg føler at kattehår havner i maten og har angst for å finne det i maten. Da sparker jeg katten på hodet og rævva ut. Hva hun gjør hjemme til seg selv er greit men hjemme til meg er det mine regler som gjelder. Du starta tråden med å spørre hva du skal gjøre for å bevare husfreden, men du har jo allerede bestemt deg for at du ikke er villig til å finne deg i dette i det hele tatt. Så hva er da poenget? Du mener at sgivermor er gal, liker ikke kattetøyset og mener hun bør skjerpe seg det er egentlig det som er poenget ditt bak tråden er det ikke? Vi kan nok alle være enige om at dette er ganske rar oppførsel, men så lenge det gjør henne glad og hun opplever mening i livet så kan dette ikke ses på som sykt og galt. Dette er jo fryktelig uskyldig, og egentlig syntes jeg du tar ganske kraftig av og lager problemer av bagateller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #33 Del Skrevet 11. oktober 2011 Herregud!!!! Dette er den sprøeste svigermoren jeg har lest om her inne så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #34 Del Skrevet 11. oktober 2011 ser at folk henger seg opp i katten her. at det er ekkelt ol å la den spise ved bordet. er det ingen som tenker på svigermora? at ho ble alene for noen år siden har gått såpass inn på henne at det har gått over til det psykelige.. stakkars dame. som en annen sa her inne,, denne oppførselen tyder på at ho er svært alene og ensom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 11. oktober 2011 #35 Del Skrevet 11. oktober 2011 Av en eller annen litt "snodig" grunn minner da din svigermor meg fryktelig mye om en politikerdame et-eller-annet-sted nordfra. Der har/hadde katten også egen stol og spiste ved bordet sammen med "husfolket". Mener innslaget var på Norge Rundt.... Din svigermor oppholder seg på det ene ytterpunkt i begrepet "kattehold". men jeg hører at samlivet med Filip gir henne utrolig mye glede. Ville latt henne beholde gleden ved Filip jeg, og heller børstet den kamelen velig godt, "og spist den medhårs" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #36 Del Skrevet 11. oktober 2011 Du starta tråden med å spørre hva du skal gjøre for å bevare husfreden, men du har jo allerede bestemt deg for at du ikke er villig til å finne deg i dette i det hele tatt. Så hva er da poenget? Du mener at sgivermor er gal, liker ikke kattetøyset og mener hun bør skjerpe seg det er egentlig det som er poenget ditt bak tråden er det ikke? Vi kan nok alle være enige om at dette er ganske rar oppførsel, men så lenge det gjør henne glad og hun opplever mening i livet så kan dette ikke ses på som sykt og galt. Dette er jo fryktelig uskyldig, og egentlig syntes jeg du tar ganske kraftig av og lager problemer av bagateller. Jeg påstår ikke at svigermor er gal. Men det har gått litt vel langt synes jeg når hun finner det informativt å fortelle at hun og Filip gjorde nr2 samtidig ved siden av hverandre. Jeg ser enkelte her mener jeg ikke burde finne meg i det og det er slik jeg føler det og da tar jeg det standpunktet fra nå av, jeg finner meg ikke i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 11. oktober 2011 #37 Del Skrevet 11. oktober 2011 Men TS, hvorfor kan hun ikke bare få lov til å ha katten med matbordet da? Tja... hygiene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #38 Del Skrevet 11. oktober 2011 Tja... hygiene? Men om katten sitter på en egen stol med potene på stolen hvordan er da dette uhygienisk? Man har da katter i sofaer å på fanget ellers, så jeg kan ikke se at det er uhygiensik at katten sitter på en egen stol ved siden av når man spiser. Det er da ikke snakk om at katten skal valse rundt på bordet heller. Oppførselen er på ingen måte normal, men jeg kan heller ikke se at dette er noe det er verdt å orfte husfreden for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspertheGh0st Skrevet 11. oktober 2011 #39 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hun har sagt til sønnen sin at denne katten bør bli behandlet på lik linje som barnebarna hennes og bør derfor få sitte ved bordet,få strikket klær og får ha kattedoen på toalettet hennes. Jeg har en mistanke om at jeg må på kattebursdag neste år for å si det slik. Joda,mitt hus og mine regler men hun blir oppriktig nedfor og lei seg og samboeren mener at dette må vi bare finne oss i, det er en fillesak i hans øyne. Katten løper riktig nok ikke opp på bordet, den sitter ganske så fint ved bordet og spiser maten sin og går fra bordet kun ved kommando fra matmor. Men det blir litt feil. Det er et dyr, ikke et menneske. Dyr skal holde seg på gulvet, ikke sitte på stoler. Hun er på middag hos oss toppen 2 ganger i mnd og vi likeså hos henne. Mulig jeg må være strengere mot henne. Ts. Det er jo ganske tydelig at hun anser katten mer enn bare "et dyr". Forstår godt at du ikke liker at katten spiser ved bordet og jeg synes at hun bør respektere dette i andres hus, men jeg synes det er litt trist at så mange ler av henne slik hun er blitt fremstilt, for tydeligvis så er hun veldig ensom.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspertheGh0st Skrevet 11. oktober 2011 #40 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg syntes at dette er noe man bare kan finne seg i. Katten kan umulig røyte så mye at dere dekkes i hår ved at den sitter ved siden av dere i ti min. Jeg syntes du gjør dette vanskeligere enn det er. Jeg tror dette handler om at du mener svigermor bedriver dmskap med denne katten, at dette er langt over grensen for hva som er normalt og at du derfor ikke vil ha dette i ditt hus. Det handler ikke om hygiene eller om katten smatter/momser, men at du ønsker å korrigere svigermor på at dette ikke er ok atferd. Om hun er alene og finner en glede i livet sitt med denne katten, så hvorfor ikke bare la henne få lov til å ha denne gleden. Hun har fått en mening i hverdagen igjen, og får være "mor" og ta seg av noen igjen, hun har igjen noen som er avhengig av henne og som trenger henne hver dag. Kan hun ikke bare få lov til å ha denne gleden selv om det er litt tussete? Selv må jeg forholde meg til å spise middag med min nye "svigermor" fra utlandet som er 30 år yngre enn svigerfar og som smatter noe helt hinnsides med middagsbordet. Jeg hadde heller tatt en katt om jeg fikk velge. Sorry, men jeg klarer ikke annet enn å se humoren i dette, og mener at du lager problemer ut av ingenting. Det er på ingen måte normalt å oppføre seg som hun gjør, men det skader ingen så jeg ser heller ikke problemet om det gjør henne lykkelig. Veldig enig med deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå