Gå til innhold

Svigermor og katten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skaff deg en ryggrad og si fra så hun skjønner at du mener det.

Aldri i livet om jeg ville spist ved samme bord som en katt. Vil ikke ha de innenfor døra mi engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun omtaler denne katten som om det var et barn,så det virker ikke som om hun ser på den som en katt. Hun kan sitte å fortelle om at hun sitter på do samtidig som katten går på kattedoen vedsiden av, de går tur sammen (hun har den i bånd)og synes den må få delta i et måltid på lik linje som alle andre.

Når hun kom hit og satte katten ved bordet sa jeg at det var kanskje ikke det mest hygienske men hun bare fnyste av meg og da ble jeg litt irriterte og sa at det er jo tross alt en katt men da hysjet hun bare på meg og det virka som om hun var redd for at katten skulle få høre at den egentlig er en katt. Neste gang spurte jeg pent om ikke katten kunne innta maten på gulvet men det ble glatt oversett, og da sa jeg at jeg ville ikke finne meg i å ha en katt ved spisebordet. Da tok hun katten under armen og sa Filip,vi går,tror ikke vi er ønkset her jeg. Ble helt satt ut jeg. Samboer løp etter og var ganske snurt på meg men jeg ser ikke hva galt jeg har gjort.

Hun har til og med bestilt en liten flosshatt (sønnen hennes som hjalp henne) som katten skal ha på julaften..Og hun sier ting som at Filip ønsker seg nye labber til jul han,ja det gjør han. Filip liker ikke bein i fisken. Filip liker at melken holder 38grader han.

Ja, jeg synes dette er litt merkelig. Men mulig dette er vanlig oppførsel når man er skikkelig glad i dyr.

Ja, også? Hvordan virker dette inn på ditt liv bortsett fra at katten deler bord med dere to ganger i mnd?

La henne nå styre på som hun vil, det er ikke ditt problem, eller noe du bør legge nesa di i.

Evt bør du be henne oftere så hun ikke er så ensom!

Men det evner du vel ikke?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært mmin svigermor (eller mor for den sakens skyld ) så hadde det ikke kommet på tale at katten skulle spise ved bordet. Dyr har ingenting på bordet å gjøre. De skal innta maten på gulvet.

Men det jeg hadde vært bekymret for er damens psykiske tilstand. Jeg tror faktisk at det hadde vært på sin plass med en prat med damens fastlege, for dette grenser til psykisk ubalanse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun omtaler denne katten som om det var et barn,så det virker ikke som om hun ser på den som en katt. Hun kan sitte å fortelle om at hun sitter på do samtidig som katten går på kattedoen vedsiden av, de går tur sammen (hun har den i bånd)og synes den må få delta i et måltid på lik linje som alle andre.

Når hun kom hit og satte katten ved bordet sa jeg at det var kanskje ikke det mest hygienske men hun bare fnyste av meg og da ble jeg litt irriterte og sa at det er jo tross alt en katt men da hysjet hun bare på meg og det virka som om hun var redd for at katten skulle få høre at den egentlig er en katt. Neste gang spurte jeg pent om ikke katten kunne innta maten på gulvet men det ble glatt oversett, og da sa jeg at jeg ville ikke finne meg i å ha en katt ved spisebordet. Da tok hun katten under armen og sa Filip,vi går,tror ikke vi er ønkset her jeg. Ble helt satt ut jeg. Samboer løp etter og var ganske snurt på meg men jeg ser ikke hva galt jeg har gjort.

Hun har til og med bestilt en liten flosshatt (sønnen hennes som hjalp henne) som katten skal ha på julaften..Og hun sier ting som at Filip ønsker seg nye labber til jul han,ja det gjør han. Filip liker ikke bein i fisken. Filip liker at melken holder 38grader han.

Ja, jeg synes dette er litt merkelig. Men mulig dette er vanlig oppførsel når man er skikkelig glad i dyr.

Jeg ler så jeg griner av tanken på en halvsur katt med flosshatt... snakker vi strikk under haka??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på katten, med et uhell så klart! Men da dør vel "mamma" og. :filer:

Ikke f om jeg hadde godtatt å ha ei katt ved matbordet! Dyr har absolutt ingenting ved matbordet å gjøre mener nå jeg. Jeg likte forresten forslaget om å kjøpe seg hund som ikke liker katter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det hadde vært mmin svigermor (eller mor for den sakens skyld ) så hadde det ikke kommet på tale at katten skulle spise ved bordet. Dyr har ingenting på bordet å gjøre. De skal innta maten på gulvet.

Men det jeg hadde vært bekymret for er damens psykiske tilstand. Jeg tror faktisk at det hadde vært på sin plass med en prat med damens fastlege, for dette grenser til psykisk ubalanse

Ja, hun er psykisk ubalansert fordi hun er veldig knyttet til kjæledyret sitt og behandler det som et hvilkensomhelst annet familiemedlem? Noe mange kjæledyreiere gjør.

Ser ikke store forskjellen enn der rosabloggere behandler chihuahuaene sine som små bebiser, med diverse mote-antrekk og whatnot. Eller enda verre, småbarnsmødre som legger ut bilde på FB av babyens første bæsj.

Prøv å se det slik; det er ofte lettere å knytte bånd til et dyr enn et menneske, og denne damen har gjort det til en såpass grad at det kan virke unormalt ovenfor andre. Keep in mind at hun skader verken seg selv, katten eller noen andre, og mannen til TS klarer å akseptere det. TS klarer det ikke. Dermed er det TS sitt problem at hun føler det slik, og kanskje er det heller hun som burde ta seg en prat med noen for å forstå at man burde akseptere at folk er forskjellige og har et annet og nærmere bånd til kjæledyra sine enn det man selv er vant til. Sier ikke at hun skal akseptere at katten sitter og spiser ved hennes eget bord, men jeg ser at hun reagerer på at svigermoren kommer med mye 'uinteressant' informasjon og historier om katten.

Da er det tydeligvis ikke kun spising ved matbordet som plager henne men det hun anser er et altfor tett bånd til kjæledyret.

Det er iallefall slik jeg ser det.

Endret av regia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på katten, med et uhell så klart! Men da dør vel "mamma" og. :filer:

Ikke f om jeg hadde godtatt å ha ei katt ved matbordet! Dyr har absolutt ingenting ved matbordet å gjøre mener nå jeg. Jeg likte forresten forslaget om å kjøpe seg hund som ikke liker katter! :D

Takk for at du kommer med gode og saklige råd til TS, må si at du virkelig øker nivået på denne debatten.

Sikker på at du ikke trenger noen profesjonelle folk å prate med? :danser:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du kommer med gode og saklige råd til TS, må si at du virkelig øker nivået på denne debatten.

Sikker på at du ikke trenger noen profesjonelle folk å prate med? :danser:

Jeg var ikke helt seriøs med det første forslaget. Litt humor i hverdagen skader ingen! Må si at du øker stemningen i denne debatten.

Kanskje du trenger noen å prate med? :danser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår ikke at svigermor er gal. Men det har gått litt vel langt synes jeg når hun finner det informativt å fortelle at hun og Filip gjorde nr2 samtidig ved siden av hverandre.

Jeg ser enkelte her mener jeg ikke burde finne meg i det og det er slik jeg føler det og da tar jeg det standpunktet fra nå av, jeg finner meg ikke i det.

Så siden noen er enige med deg (og på et såpass stort forum vil det alltid være noen), så gjør du som du uansett hadde bestemt deg for?

Hvordan skader hun, eller katten, noen? Ja, oppførselen er unormal, men jeg hadde glatt hatt en veloppdragen katt på besøk ved matbordet fremfor en gjennomsnittlig 3åring.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke helt seriøs med det første forslaget. Litt humor i hverdagen skader ingen! Må si at du øker stemningen i denne debatten.

Jeg får ikke helt til å se humoren i at et menneske tydeligvis føler seg veldig alene og føler et mye tettere bånd til et kjæledyr enn de menneskene rundt seg. Som kanskje igjen betyr at hun vanligvis ikke har så mange andre rundt seg enn katten.

Hadde det vært min svigermor eller hvem som helst annen i min familie hadde jeg ikke lagt det ut på et forum der folks reaksjoner hadde vært noe ala "Ha ha, ko-ko dame, kjør over katten hennes" og andre very funny kommentarer.

Skjønner at du kanskje ser humoren i dette men, kall meg kjip, jeg klarer ikke det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor i retning å ta livet av folks barn, eller "barn" er skjelden særlig morsomt.

Eller med tanke på at dyr ofte blir regnet som gjenstander, se på det som å ødelegge en verdifull gjenstand. Om onkel Per har en gedigen antikk flosshatt som han insisterer å bruke når han skal på besøk til noen, steller med den og er så stolt over anskaffelsen, blir det da morsomt å søle melk over den?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt til sønnen sin at denne katten bør bli behandlet på lik linje som barnebarna hennes og bør derfor få sitte ved bordet,få strikket klær og får ha kattedoen på toalettet hennes. Jeg har en mistanke om at jeg må på kattebursdag neste år for å si det slik.

Joda,mitt hus og mine regler men hun blir oppriktig nedfor og lei seg og samboeren mener at dette må vi bare finne oss i, det er en fillesak i hans øyne. Katten løper riktig nok ikke opp på bordet, den sitter ganske så fint ved bordet og spiser maten sin og går fra bordet kun ved kommando fra matmor.

Men det blir litt feil. Det er et dyr, ikke et menneske. Dyr skal holde seg på gulvet, ikke sitte på stoler.

Hun er på middag hos oss toppen 2 ganger i mnd og vi likeså hos henne.

Mulig jeg må være strengere mot henne.

Ts.

:skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Jeg er målløs....Det var noe til katte! :sjokkert: (og svigermor også forresten!) Hadde det vært mine ville de sikkert svingt fra taklampa og rullet seg i sausen hvis de hadde fått adgang til middagsbordet! (både svigermor og katter)

Når det er sagt så høres det ut som din svigermor er en meget ensom dame som har knyttet seg sterkt til katten sin. Det er vel forsåvidt ikke så uvanlige, det mest uvanlige er vel nettopp det at det er en katt og ikke en av disse minibikkjene hun har valgt som selskap.

Det er klart det er ditt hus og dine regler som sagt før her, men hvis dette er det eneste "merkelige" kravet hun kommmer med ville jeg strukket meg langt for å beholde husfreden og gjøre svigermor glad! (og personlig ville jeg vel syntes det var måndens beste underholdningshøydepunkt å få besøk av svigermor og katta :tongue: )

Hahaha, samme her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt TS. Jeg er nok litt smågal av forelskelse i min egen pusekatt, men den får ikke lov å være med bordet når jeg spiser :P Rett å slett fordi hun røyter mye og jeg vil ikke ha kattehår i hverken matfat eller glasset mitt. Syns det virker som svigermoren din har tatt litt av med denne katten sin. Vanligvis lar man vel katten være hjemme når man drar på besøk. Syns det er sært å påtvinge matvanene hun har hjemme hos dere. Kan umulig se lengre enn sin egen nese når hun setter katten ved bordet selv om hun vet du syns det er ubehagelig. Respektløst syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW. Herlig tråd... Gjør det så mye da? Syntes nesten bare det er komisk... Blir katten sittende lenge? De fleste katter hater jo å bli bestemt over på den måten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Spinell

Jeg ville vært bekymret for svigermor, jeg.

Å tillegge en katt menneskelige egenskaper slik det beskrives her er litt i overkant av hva jeg er vant til, i alle fall. Jeg mener; sokker på en katt! og flosshatt!! og "kom, Filip. vi er visst ikke ønsket her"!!!

Jeg er glad i bikkja vår, har hatt katter før, og ser at hvert dyr har sine særtrekk og sin "personlighet", men selv om de er levende vesner som man har selskap i er og blir de dyr. De er ikke mennesker, og selv om man skal behandle dyrene sine med respekt skal de heller ikke behandles som mennesker.

Tror nok svigermor hadde hatt godt av å komme seg ut blant folk. Er det noe dere kan gjøre for henne i så måte, så ville jeg vurdert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske tydelig at hun anser katten mer enn bare "et dyr".

Forstår godt at du ikke liker at katten spiser ved bordet og jeg synes at hun bør respektere dette i andres hus, men jeg synes det er litt trist at så mange ler av henne slik hun er blitt fremstilt, for tydeligvis så er hun veldig ensom..

Jeg var en av dem som lo. Ikke av Ts svigermor men av det Kazcade skrev, som ga meg morsomme bilder i hodet. :)

Klart du Ts må bestemme hjemme hos deg selv.

Nå har du ikke sagt noe særlig om hvordan hun er som person utover det med katten.

Jeg tenker at hvis hun er hyggelig og omgjengelig ellers så skulle jeg gjerne hatt henne som nabo.

En spennende og eksentrisk dame som jeg gjerne hadde invitert på middag, med katt og det hele. Og katten skulle fått sitte med oss ved bordet. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes sikkert det er trist å se moren sin slik og går derfor med på det meste.

Hun er ensom, la henne få ha en glede i livet. :fnise:

Lykke til, håper det løser seg på en god måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...