Gå til innhold

Svigermor og katten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har svigermor virkelig gått over streken! Hun ble alene for noen år tilbake og har nå anskaffet seg en katt (burmeser, om det har noe å si) Dette er jo hyggelig for henne. Men nå har hun nærmest blitt helt besatt på denne katten. Hun strikker små klær til den (små labber og pledd for å ha om natten) Dette er jo forsåvidt greit.

Hun har begynt å la den få spise ved spisebordet/kjøkkenbordet når det er et måltid som skal inntaes. Hun har skaffet en høy stol slik at katten sitter i bordhøyde og setter frem en skål med mat. Dette hadde jo forsåvidt også vært greit om det er kun hjemme til seg selv uten gjester til stede men nå forlanger hun at dette også skal skje når hun er hos oss på middag!

Jeg sa klart ifra at noen katt vil jeg ikke ha ved mitt bord og da ble hun så snurt at hun tok med seg katten og dro hjem.

Dette har skjedd ett par ganger nå, hvor den ene gangen trosset hun meg og lot dette kreket sitte ved bodret. Kjente jeg ulmet av sinne men orket ikke bråk.

Hva må jeg gjøre for å bevare husfreden?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha, fantastisk! :ler:

Jeg skjønner du blir frustrert og har ingen råd å komme med. Enkelte drar det litt langt, men det er nå litt søtt og :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Mitt hjem - mine regler.

Hvor hun forer katten hjemme hos seg selv får så være (selv om det høres ut som om hun har bikket over for lenge siden), men hun får innrette seg etter skikken der hun befinner seg. I alle fall når det er hennes vaner som er avvikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Herregud, nå måtte jeg le! :gjeiper:

Men for å komme til saken; Spinell oppsummerte det hele ganske greit. Mitt hus, mine regler. Folk gjør som de vil i eget hjem, men jeg har aldri hørt noen ta med katten på besøk til folk, å forlange at den skal sitte med bordet å spise!

Ikke tror jeg katten bryr seg så mye heller, jeg har selv katt, og han får ikke klær eller sitter med bordet, og jeg tror ikke han har det noe verre enn denne katten. Men det er nå så. :gjeiper:

Du får bare forklare det til svigermor en dag dere reiser på besøk, å si at du ikke setter pris på at katten sitter på bordet under middag hos dere. Katten må gjerne være med på besøk (hvis det er greit for dere), men ikke sitte med bordet. Så får hun jo bare ta det som hun vil, men da har du i alle fall fått sagt det du mener på en ordentlig måte. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, hvorfor kan hun ikke bare få lov til å ha katten med matbordet da?

Jeg vil helst ikke ha min egen katt ved/på bordet når jeg spiser. Rett og slett fordi hårene flyr, lander i maten osv. Han må gjerne ligge ved siden av, eller under, men omtrendt på bordet er ikke noe jeg ønsker i alle fall (men nå har jeg en katt som røyter veldig mye da).

Og når det kommer til klær, setter virkelig pus pris på det tro? Jeg husker venninnen min kledde på katten når hun var liten for moroskyld (slikt som barn kan finne på), og han så ikke videre fornøyd ut. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt til sønnen sin at denne katten bør bli behandlet på lik linje som barnebarna hennes og bør derfor få sitte ved bordet,få strikket klær og får ha kattedoen på toalettet hennes. Jeg har en mistanke om at jeg må på kattebursdag neste år for å si det slik.

Joda,mitt hus og mine regler men hun blir oppriktig nedfor og lei seg og samboeren mener at dette må vi bare finne oss i, det er en fillesak i hans øyne. Katten løper riktig nok ikke opp på bordet, den sitter ganske så fint ved bordet og spiser maten sin og går fra bordet kun ved kommando fra matmor.

Men det blir litt feil. Det er et dyr, ikke et menneske. Dyr skal holde seg på gulvet, ikke sitte på stoler.

Hun er på middag hos oss toppen 2 ganger i mnd og vi likeså hos henne.

Mulig jeg må være strengere mot henne.

Ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får reise hjem til henne å ta deg en røyk hvis hun ikke røyker selv.

Enig med Spinell. Gjester burde innrette seg etter reglene i huset de er i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har sagt til sønnen sin at denne katten bør bli behandlet på lik linje som barnebarna hennes og bør derfor få sitte ved bordet,få strikket klær og får ha kattedoen på toalettet hennes. Jeg har en mistanke om at jeg må på kattebursdag neste år for å si det slik.

Joda,mitt hus og mine regler men hun blir oppriktig nedfor og lei seg og samboeren mener at dette må vi bare finne oss i, det er en fillesak i hans øyne. Katten løper riktig nok ikke opp på bordet, den sitter ganske så fint ved bordet og spiser maten sin og går fra bordet kun ved kommando fra matmor.

Men det blir litt feil. Det er et dyr, ikke et menneske. Dyr skal holde seg på gulvet, ikke sitte på stoler.

Hun er på middag hos oss toppen 2 ganger i mnd og vi likeså hos henne.

Mulig jeg må være strengere mot henne.

Ts.

Den dama skulle jeg gjerne hatt en prat med. Hvordan i huleste får hun katten så veldressert??

Forøvrig er jeg enig med de andre. Ditt hus, dine regler.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama skulle jeg gjerne hatt en prat med. Hvordan i huleste får hun katten så veldressert??

Forøvrig er jeg enig med de andre. Ditt hus, dine regler.

Det er en burmeser,sies at det er lettere å dressere dem. De gjør alt ilag.Nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier det samme som Illiya, det finnes verre ting enn dette. Hvorfor ikke bare la katten få sitte på stolen (2 ganger mnd) og spise med dere visst det er så veldig viktig for henne?

Jeg skulle også likt å sett hvordan man dresserer dem slik. Jeg er imponert.

Jeg måtte bare le litt :fnise: artig problem.

Endret av UnderCover
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det samme som Illiya, det finnes verre ting enn dette. Hvorfor ikke bare la katten få sitte på stolen (2 ganger mnd) og spise med dere visst det er så veldig viktig for henne?

Jeg skulle også likt å sett hvordan man dresserer dem slik. Jeg er imponert.

Jeg måtte bare le litt :fnise: artig problem.

Veldig imponert hvis det er mulig. Kanskje det lønner seg å ha en Burmeser i alle hjem med katt så kanskje den andre katten oppfører seg :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en burmeser,sies at det er lettere å dressere dem. De gjør alt ilag.Nesten.

Jøss. Jeg er målløs....Det var noe til katte! :sjokkert: (og svigermor også forresten!) Hadde det vært mine ville de sikkert svingt fra taklampa og rullet seg i sausen hvis de hadde fått adgang til middagsbordet! (både svigermor og katter)

Når det er sagt så høres det ut som din svigermor er en meget ensom dame som har knyttet seg sterkt til katten sin. Det er vel forsåvidt ikke så uvanlige, det mest uvanlige er vel nettopp det at det er en katt og ikke en av disse minibikkjene hun har valgt som selskap.

Det er klart det er ditt hus og dine regler som sagt før her, men hvis dette er det eneste "merkelige" kravet hun kommmer med ville jeg strukket meg langt for å beholde husfreden og gjøre svigermor glad! (og personlig ville jeg vel syntes det var måndens beste underholdningshøydepunkt å få besøk av svigermor og katta :tongue: )

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tenke på en ting TS. Det kan hende du gjør noe eller lar ungene gjøre i hennes hjem som ikke er så bra, men hun lar dere gjøre det fordi hun er glad i dere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...