Gå til innhold

kreative julegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke kreative julegaver har dere gitt eller fått?

Jeg synes det er veldig gøy å gi noe kult og overraskende i gave, som har en tanke bak. Og gjerne noe hjemmelaget.

Her er mine forslag:

-I år strikker jeg en stooor julenisse

-I fjor fikk jeg en t-skjorte av broren min, med bilde av han og skriften: jeg har verdens beste bror

-Mine besteforeldre får en kalender med bilder av familien

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest redstar

Er flere tråder med kreative/hjemmelage julegaver her på KG:)

Selv blir det strikking av julejuler, scraapbooking av kort m/dikt og fine tekster samt bilder, hjemmelaga konfekt og lekre innpakkning som står på min liste i år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått disse flotte sakene:

Tovede ullvotter

Tovede ullabber

Stort og fint glass med tørket skogsopp

Hjemmelagede meiseboller

Hjemmelaget plommesyltetøy

Matkurs

Jeg er ingen håndarbeidsguru selv, men har gitt ulike kortreiste og bærekraftige gaver opp gjennom årene:

Retro-saker kjøpt på bruktmarked. Slike saker passer selvsagt ikke for alle, men jeg fant noe i en serie som mottakeren samlet på og ønsket seg.

Antikviteter. Det blir litt som punktet over. Man skal kjenne mottakeren godt.

Diverse husflid fra lokale julemesser. Votter, ullsokker, labber, treprodukter.

Kreative julegaver er veldig flott, men det krever at man kjenner mottakerne godt nok til å vite akkurat hva som passer for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iår skal jeg male et maleri av katten vår, til mine foreldre, og til bestemor!

til broren min, som er student, lurer jeg på om jeg skal lage en liten 'studentpakke' med nudler, en flaske vin og litt sånn... har ikke tenkt så mye på det enda.... noen som har noen ideer til morsomme ting en student kan få? (jeg er student selv, men klarer virkelig ikke komme på noe:P og jeg er jente, og studerer noe helt annet enn han gjør)

en gang ga vi en gave til bestemor. det var 30(?) konvolutter med 50 kr oppi hver. Og et kort der det sto noe morsomt på som fks 'ut på vift' , 'handle kake'....... husker ikke alt:P

så kan man lage fine konvolutter og kort og sånn!

disse 50 kr var egentlig drosjepenger til henne da, fordi hun er gammel og er glad i å dra til byen, og trenger da drosje. Så da gjorde vi noe morsomt ut av det:)

Endret av otilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

til broren min, som er student, lurer jeg på om jeg skal lage en liten 'studentpakke' med nudler, en flaske vin og litt sånn... har ikke tenkt så mye på det enda.... noen som har noen ideer til morsomme ting en student kan få? (jeg er student selv, men klarer virkelig ikke komme på noe:P og jeg er jente, og studerer noe helt annet enn han gjør)

Bare innspill til innholdet i studentpakken sammen med vinen og nudlene:

-tomatsuppeposer

-makaroni

-hermetikk

-zalo

-oppvaskbørste

-vaskemiddel (OMO etc)

-småverktøy (skrutrekker, hammer, unbrakosett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...