addict Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Hei! Når skal man begynne å værne barn for "skummelt" på TV? Da snakker jeg ikke om skrekkfilmer osv, for det ser vi naturligvis ikke på når barnet er våkent. Jeg tenker på ting som feks Greys Anatomy og andre serier som går på TV. Innimellom kan det jo skje litt voldsomme ting, men hvor mye skal man værne dem? Skal man skru av ved hver minste krangel, eller må de lære seg at ting som skjer på TV skjer på TV, og ikke er ekte? Hvor går grensene deres? Hva med nyhetene? Når slår dere av? Hvor tidlig begynner barna å skjønne det som skjer på skjermen? Kom med innspill, takk! (og siden dette er KG må jeg nesten på forhånd si at vi ikke sitter og ser TV dagen lang, men av og til på ettermiddagene etter middag feks... )
Belima Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Hvor gammelt er barnet du snakker om? Vanskelig å svare konkret uten å vite det.
Honesty Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Vel, snuppa på to år ble livredd en svart cockerspanielvalp på et dyreprogram på barne-tv, så du bør nok heller være føre var, tenker jeg.
Mooria Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Nå burde de fleste barn strengt tatt være i seng lenge før Greys Anatomy begynner...
addict Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2011 Nå burde de fleste barn strengt tatt være i seng lenge før Greys Anatomy begynner... Tidligere sesonger av Grey's går på tv i 3-4 tiden Min er bare 15 mnd gammel og bryr seg ikke mye om hva som går på TV, men tenker kanskje det er på tide å begynne..?
addict Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2011 Vel, snuppa på to år ble livredd en svart cockerspanielvalp på et dyreprogram på barne-tv, så du bør nok heller være føre var, tenker jeg. Ntaaaw, stakaar...
*Frida* Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Det spørs vel om barnet får med seg, og reagerer på det som skjer på tven? Om barnet sitter og følger med, trur eg nok sjukehusseriar og drama er for mykje, samme med nyhetene. Me har lite barne-uvennlig på tven medan 2,5-åringen er oppe, med unnatak av nyhetene. Om ho er i stova og kan få med seg det som skjer på nyhetene, er eg oppmerksom og får henne ut av synsfeltet/distraherer henne om det blir sendingar frå krigssoner f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Det heter ikke værne, men verne. Voksne mennesker som ikke kan skrive irriterer meg.
*Frida* Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Det heter ikke værne, men verne. Voksne mennesker som ikke kan skrive irriterer meg. Menneske som svarer fullstendig utenfor tema irriterer meg.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg ville vernet. Bedre å være føre var. Syns ikke noe om Greys anatomy med barn til stede.
Husfrua Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Min to åring så et lite glimt av slossing på tv i går. da sa han "au". Så jeg tenker at han skal i allefall vernes for alt sånt no fremover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå