AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Hei, er det sånn at man kan forsikre voksne hunder på 6-7-8 år hvis man overtar en slik hund? Så lenge den er frisk for øyeblikket?
Gjest Consensio Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Vet ikke om noen selskaper som vil forsikre en så gammel hund. Det har ingenting med hvor frisk den er akkurat nå, eller hvor lenge du har hatt hunden. Det har rett og slett med at når en hund bikker 6-7 år så blir de aller fleste hunder utsatte for mer sykdommer og skader.
Rayanne Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 De fleste forsikringsselskaper tilbyr bare forsikring frem til hunden er 7-10 år, og har gjerne en klausul om at den må forsikres senest noen år før alderfristen går ut. Sjekk med hvert enkelt selskap.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Dårlig da, så man har kun forsikring på en hund i 6-7 år? Hvis de ikke kutter forsikringen når hunden når den alderen, kan de jo heller ikke la være og godta at man først da forsikrer en hund man har overtatt? Hmm. Det kommer kanskje litt an på rase også og kanskje man kan overbevise forsikringsselskapet hvis man har beviser for at hunden f. eks ikke har noen arvelige sykdommer og at foreldrene osv har levt livet uten sånne sykdommer? Litt vanskelig å plutselig hoste opp 30 000 kroner fordi hunden ble påkjørt og må operere beinet eller noe. Hadde vært kjekt med forsikring da.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 TS Her og innlegget over. Da får man kanskje sørge for at hunden er forsikret fra før av når man overtar den da hvis det ikke går at man selv forsikrer den.
Gjest Consensio Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Det hjelper ikke om hunden allerede er forsikret. Ved en viss alder så sies forsikringen opp automatisk. Som med min hund som nå er 6 år. Pga hennes rase og annet, så er hun bare forsikret frem til hun er 7 år. Etter dette må det gå fra egen lomme. Spiller ingen rolle hvor fantastisk bra stamtavle hun har, eller friske foreldre.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 http://www.agria.no/hund/artikkel/slik-fungerer-hundeforsikringen-din jeg ville tatt kontakt med forsikringsselskaper, og hørt med de hvordan dere skal gå frem. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Så kjipt da, da er det nesten best å kjøpe en unghund eller en valp så man har mange nok år på seg til å slenge inn en månedlig sum på en sparekonto slik at man har de pengene på kontoen den dagen de trengs. Hva gjør du med din situasjon da, Consensio?
Gjest Consensio Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Så kjipt da, da er det nesten best å kjøpe en unghund eller en valp så man har mange nok år på seg til å slenge inn en månedlig sum på en sparekonto slik at man har de pengene på kontoen den dagen de trengs. Hva gjør du med din situasjon da, Consensio? Jeg gjør vel som alle andre som har hund som blir eldre. Aksepterer at forsikringen sies opp og betaler fra egen lomme. Det er slik alle må. Nå skal de sies at jeg ville aldri latt min hund gå gjennom en større operasjone/lengre rehabiliteringsperiode når hun er så gammel som det hun er nå, så når det gjelder mer omfattende sykdommer/skader så er det nok avlivning som gjelder. Og det har ingenting med penger å gjøre, men med at jeg ikke vil la min hund lide unødig lenge bare for å forlenge livet med en kort periode. Hadde hun vært 2 år så hadde saken vært anderledes.
Mnaari Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Vil anbefale deg Å høre med de forskjellige selskapene. Hos Agria måtte vi sende med helseattest for å få forsikra vår snart 7 år gamle hund.
Gjest Spinell Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 For noen år siden ble vi tilbudt hundeforsikring i Gjensidige. På den tiden ville de i alle fall ikke tegne forsikring på hunder eldre enn 7 år, og så vidt jeg husker økte egenandelen for veterinærbesøk når hunden var mellom 7 og 10, hvor forsikringen opphørte. Om dette gjalt bare for vår hunderase, eller om det var et generelt tilbud (med eventuelle unntak for særskilte raser) husker jeg i farten ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Åssen hunderase hadde/har du da, Spinell? Det er snakk om en hunderase som ikke er regnet som en av de friskeste, men den har mindre problemer enn endel raser.
Gjest Spinell Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Hvilken hunderase jeg har er en av mange opplysninger jeg ikke oppgir under brukernavn Men det er ikke en av de rasene som er beryktet for spesielle sykdommer, og forventet levealder er ganske gjennomsnittlig.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, ok. Samme som den hunderasen jeg tenker på da. Akk og ve, kanskje jeg skal starte forsikringsselskap for eldre hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå