Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg lurte på noen ting..

Jeg sluttet på pillen (Diane) for 1 måned siden. Fikk pillemens noen dager etter pilleslutt. Har ikke fått den ekte mensen enda. Blir helt skremt av å lese om alle som har gått opptil 1 år (og noen lenger) uten å få mensen! :tristbla: Vet det er gått kort tid siden jeg sluttet på pillen, men er jo dritredd for at jeg skal være en av dem som må vente i månedsvis på mensen :(

Spørsmål:

Noen som vet om man kan ha eggløsning UTEN at man har fått den ekte mensen først? Sånn som i mitt tilfelle, kan jeg ha hatt/ha/få eggløsning de siste ukene/kommende ukene?

Hvis jeg ikke får mensen på flere måneder, betyr det da at jeg heller ikke får eggløsning og dermed ikke kan bli gravid?

Har hørt om dem som har blitt gravid rett etter pilleslutt, så..

Syntes det er veldig merkelig at noen jenter blir gravide bare de glemmer én p-pille, mens noen slutter på pillen og prøver i opptil ett år før de blir gravide.. huff, håper virkelig jeg får mensen snart.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen :)

Spørsmål:

Noen som vet om man kan ha eggløsning UTEN at man har fått den ekte mensen først? Sånn som i mitt tilfelle, kan jeg ha hatt/ha/få eggløsning de siste ukene/kommende ukene?

Hvis jeg ikke får mensen på flere måneder, betyr det da at jeg heller ikke får eggløsning og dermed ikke kan bli gravid?

Har hørt om dem som har blitt gravid rett etter pilleslutt, så..

Syntes det er veldig merkelig at noen jenter blir gravide bare de glemmer én p-pille, mens noen slutter på pillen og prøver i opptil ett år før de blir gravide.. huff, håper virkelig jeg får mensen snart.. :sjenert:

Ett år gjelder de færreste, sannsynligvis går det ikke så lang tid for deg. Og skulle det gå så mye som et år finnes det veldig god hjelp å få.

Du kan ha eggløsning før du får blødning igjen, men da vil det komme en blødning ca 14 dag etterpå. En eggløsning etterfølges alltid av en blødning eller graviditet. Mange opplever å "aldri" få mensen igjen etter pilleslutt, i og med at de blir gravide med en gang, så du kan jo ta en test innimellom for å være på den sikre siden.

Om du ikke har mensen på månedsvis har du heller ikke eggløsning, og kan ikke bli gravid.

Dette med prøving er ikke rettferdig, som alt annet i livet. Mitt fokus har alltid vært på hvilke områder jeg er utrolig heldig, og så er jeg dessverre en av de 10% som sliter veldig med å kunne bli gravid.

Skrevet

Takk for svar:)

Føler liksom at det nesten er litt min flaks å være en av de som må prøve lenge, lenge før den sitter. Men håper på det beste. Håper det løser seg for deg også snart!

Men er det i det hele tatt noe vits å teste hvis man ikke har noen symptomer på graviditet? Vet liksom ikke hvor langt uti en graviditet man merker noe :sjenert: Eller kan man teste selv om man enda ikka har noen symptomer? Dumt spørsmål kanskje.. :sjenert:

Skrevet

Takk for svar:)

Føler liksom at det nesten er litt min flaks å være en av de som må prøve lenge, lenge før den sitter. Men håper på det beste. Håper det løser seg for deg også snart!

Men er det i det hele tatt noe vits å teste hvis man ikke har noen symptomer på graviditet? Vet liksom ikke hvor langt uti en graviditet man merker noe :sjenert: Eller kan man teste selv om man enda ikka har noen symptomer? Dumt spørsmål kanskje.. :sjenert:

Har selv ikke vært prøver så veldig lenge. Er inne i vår 2 måned som prøvere. Har blitt fortalt av venninner osv at det ikke er noe vits å teste seg før etter neste forventet mens. Så tror nok bare du må vente til ca forventet mens før du eventuelt tar en test. Testen gir ikke utslag med en gang spira sitter.

Håper svaret hjalp deg, som sagt så kan jeg ikke veldig mye om dette da jeg er "nybegynner" selv :)

Skrevet

Har selv ikke vært prøver så veldig lenge. Er inne i vår 2 måned som prøvere. Har blitt fortalt av venninner osv at det ikke er noe vits å teste seg før etter neste forventet mens. Så tror nok bare du må vente til ca forventet mens før du eventuelt tar en test. Testen gir ikke utslag med en gang spira sitter.

Håper svaret hjalp deg, som sagt så kan jeg ikke veldig mye om dette da jeg er "nybegynner" selv :)

Takk:)

Problemet er at jeg ikke aner når neste forventet mens er :sjenert: Har gått over 3 uker siden siste pillemens, men aner ikke når jeg da kan forvente en ekte mens:(

Skrevet

Takk:)

Problemet er at jeg ikke aner når neste forventet mens er :sjenert: Har gått over 3 uker siden siste pillemens, men aner ikke når jeg da kan forvente en ekte mens:(

Svaret du fikk stemmer ikke for deg, nettopp på grunn av dette. En graviditetstest blir normalt positivt 12-14 dager etter eggløsning, så for de med regelmessig mens samsvarer dette med at mensen ikke dukker opp.

Dersom det går måneder uten at mensen dukker opp kan det være verdt å ta en test. Eggløsning kommer 14 dager før mensen, altså er mens noe som følger av eggløsning, og ikke omvendt. Veldig mange har ingen eller få symptomer, selv om man her inne kan tru at alle begynner å kaste opp omtrent dagen etter unfangelsen :gjeiper:

Nå når du er fersk prøver og sikkert har lyst til å teste ofte kan det være en ide å kjøpe billigstrimler på nett. For eksempel på billigetester eller e-bay.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...