Gå til innhold

Kreative og originale ideer til BORDKORT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å komme på noen originale ideer til å lage bordkort til bryllupet. Ikke så begeistret for det "vanlige" brett-i-to papirbordkortet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte små telysholdere på IKEA, surret en snor med perler rundt og limte på et hjerte med gjestenes navn. Syns det ble veldig fint! Grønt og kremvhvitt var "fargetema" så da ble det grønne lysholdere, kremhvite perler og sølvhjerter. Synes det ble stemningsullt med alle lysene og gjesten kunne ta med seg bordkortet hjem som et minne. Det var en venninne som gav meg ideen og hun hadde brukt telysholdere i frostet glass, fargde perler og skrv nanvet på med glitterlim. Kan med andre ord varieres i det uendelige..

Kom på en idee til: sugar cookies! Lage kjeks f.eks i hjerteform og skrive gjestenes navn med glasur. Og så kan de eventuellt pakkes inn i selofan og få en sløyfe på... Her er oppskriften jeg pleier bruke. Bloggen Villa Perlesukker har også mye om sugar cookies.

Endret av Frk. Belle
Skrevet

Vi kombinerer meny/bordkart/bordkort/evt sanghefte i samme :)

Vi har navn på gjest+bilde på fremsiden, bordplan inni, meny på baksiden. Evt sanger kan legges inni :)

Skrevet

Tror jeg så dette på 3 bryllup:

De hadde et veldig høstlig og skoglig tema når det gjaldt pynt, bl.a. bruker de epler som telysholdere (det var kjempekult!), og da brukte de epler som bordkort, de hadde skrevet navnet på et blad laget av grønt ark, festet på eplet. :)

Vi hadde bordkort som var en firkant med bord rundt, festet i en silketråd, plassert over en stående serviett, med våre monogram på.

Litt vanskelig å forklare, men her er bilde:

264271_10150680495830134_735630133_19274121_2475096_n.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg laget brud og brudgom av papp til bordkort. Laget også kaketopp i samme stil :)

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt inn trehjerter med kleskylpe bak på karjolen(?). I hvitt. De skal vi klype på glassene. Tror det blir stilig, også kan man bruke de som navskilt uttpå kvelden ;)

Om det er orginalt og kreativt veit jeg ikke, men jeg liker det!

Skrevet

Jeg kjøpte vinkorker på europris til en billig penge, spraya dem med gullfarge og skjærte et lite snitt langs siden hvor jeg puttet navnelappen i.

Altså liggende vinkork, ikke på høykant. Måtte skjære på undersiden også slik at den ikke rullet avgårde :)

Kan sikkert vise bilde hvis du ønsker det?

• Liker 1
Skrevet

bilder er jeg veldig for! :)

Skrevet

Vinkort sprayet med gullspray. Skimmerpapir med dataskrift som er laminert og så har jeg klistret på to gullhjerter, og festet papiret i vinkorken.

Trengte en enkel og billig løsning som passet til temaet på vårt bryllup som var rosa, gull og hvit/kremfarget. Stilen på det hele var litt vintage inspirert av kjolen :)

post-20448-0-24293900-1318437241_thumb.j

• Liker 1
Skrevet

Liker sånne klyper som man bare fester navnet på glasset med. Hvor får man tak i de?

Skrevet

Slike har jeg sett på hobbybutikker ihvertfall :) Godt mulig de kan ha det på større matbutikker og bokhandlere også.

Skrevet

Blir 40 års lag her om noen mnd. Kjekt å vite...

Skrevet

Vi hentet glatte, fine steiner fra et vassdrag. Disse skrev vi gjestenes navn på med sølvpenn og brukte som bordkort. Det ble kjempepent og var utrolig billig, kun 40 kroner for pennen :fnise:

Jeg har også vært gjest i et bryllup en gang, hvor bordkortene var små terrakottakrukker med en plante i, med navnet skrevet på krukkene. Plantene fungerte også som ta-med-hjem-gave. Husker ikke hva slags plante det var, men krukkene var bitte små, kanskje 5 cm i diameter.

• Liker 1
Skrevet

- Små, glatte stener (Ikea m. fl) som du kan skrive med relieffpenn på (fra Panduro).

- Samme stener, lim på serviettmotiver (med decoupagelim), gjerne med motiver som du assosierer med gjestene.

- kjøp en "rull" med Cd`er på Elkjøp. Skriv navn på hver av de med en relieffpenn. La det tørke godt. Trekk en sløyfe/tråd gjennom og legg på bord/tallerken. Veldig dekorativt. Fine hvis du finner måter å brette servietter på som gjør at de kan stå "oppi".

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Kjøpe små fotorammer (f.eks 9x12), sette inn bilde av hver enkelt gjest, og evt få på navnet et sted på rammen, glasset eller selve bildet :)

Eller slike som dette, med en liten personlig hilsen til hver enkelt gjest inni? :)

Eller sånne! Da har du to "bordkort" i en pakke :) Og så kan du jo enten skrive navnet på selve fuglen, eller henge på "navnskilt" eller noe. Mange muligheter. Disse syns jeg var råsøte! Skulle vi hatt sånn type bryllup, ville jeg brukt disse til bordkort. Nå er det nesten så jeg har lyst til å kjøpe sånn uansett :fnise:

Endret av Adriane
Skrevet

Pappa har vært å plukket 70 skjell, store hvite... Skal skrive navn med sølvpenn på alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...