Gå til innhold

Be ut kolega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg be ut en medarbeider på deltidsjobben? Jeg planlegger å slutte til våren.

Vi har flørtet litt og snakket masse. Jeg tror han liker meg, men han tar ikke noe iniativ.

Jeg tenkte noe sånt som å spørre etter jobben:

"Jeg var på dette utestedet forrige uke og det var veldig bra (sant!).

Til fredag skal et band jeg liker veldig godt spille der. Vil du være med?"

Er dette ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke telfonnummeret hans eller facebook. Er det ok å etterpå (hvis han blir med og det blir velykka), ta iniativet til det ogsaå? Muligens spørre om han vil ha telefonnummeret mitt?

Nå virker jeg sikkert veldig pågående. Men i virkeligheten er det motsatt. Jeg er for sjernert. Når jeg er virkelig forelska skjer det! :(

Gjest fersk lærer
Skrevet

Det er vel greit å be ham ut på den måten. Men jeg skulle ikke tilby telefonnumeret. Han kan eventuelt spørre om den selv senere. Ellers ser han deg sikkert på jobb også. Så be ham ut å se hvordan ting utvikler seg etter det.

Skrevet

Takk, takk for svar!

Jeg skal prøve å spørre ham i løpet av uka.

Jeg gleder meg til å se ham på torsdag :rodmer:

Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Hvis du er en nervøs type, så anbefales det ikke å planlegge så klare replikker. Det vil skinne igjennom at det er planlagt til minste detalj (ved stamming, skjelven leppe, eller rett og slett perfekt innøvd tonefall), og der vil du på en måte tape ansikt, særlig siden du prøver å skjule at det er HAN du vil ha med - du er mer fokusert på utestedet og bandet som skal spille der, hvis du sier det du foreslår. Ingenting galt med å være såpass direkte som i "Du vil ikke være med å ta en øl/kaffe/te/is engang da?". Hvorfor skjule at man er interessert?

Huff, jeg forklarte meg kanskje litt dårlig. La meg oppsummere:

Ved å spørre:

"Jeg var på dette utestedet forrige uke og det var veldig bra (sant!).

Til fredag skal et band jeg liker veldig godt spille der. Vil du være med?"

Så sier du ikke eksplisitt at du vil dit (eller generelt UT) sammen med HAN. For alt han vet, så kan du ta med en venninne dit og være like fornøyd med det. Men om du har tatt deg bryet i å tenke ut en slik replikk, så vil det mest sannsynlig skinne igjennom, og akkurat der vil det skurre. Hvorfor øve inn en replikk der det som blir sagt ikke fremstår som så viktig ovenfor vedkommende? Det kan oppfattes som søtt, men det kan også sende ut uklare signaler, og du vil ikke nødvendigvis oppnå det du ønsket deg.

Jeg ville vist litt tydeligere at du ville finne på noe med HAN. Vær direkte, man tåler å høre sånt i voksen alder. Hvis du skal pakke det inn så ville jeg heller hørt om han hadde planer i helgen og tatt det derfra, da har du fortsatt beholdt fokuset på HAN og ikke bandet, samtidig som du er mindre direkte. Om han har planer (f.eks om han skal ut på byen)så kan du jo foreslå at dere skal møtes, og om han ikke kan, så kan du kanskje driste deg i å foreslå at dere kan møtes en annen gang. Da har du blottlagt deg nok til at han "biter på" om han er interessert. Lykke til!!! :) :) :)

Endret av Herr Drue
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...