Gå til innhold

Blomster til bryllupet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye blomster man skal koste på å ha i bryllupet.. til middagen vil vi ha en "oppsats" på hvert bord. Men, hva skal man ha i kirka? Hvilke, hvor store og hvor mange blomster?

Skal man hente blomstene dagen før, siden det er da man skal pynte? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikk innom en Floriss butikk :) Så blir du enig med en butikkansatt. Veldig hjelpsomme :-D Dere kan bli enig om alt fra hvilken type blomster til farger og form, og høyde :) Og de er kjempeflinke til og lage både oppsatser og buketter :):jepp:

Skrevet

Vi skal ha bukettoppsats til 5 bord, tre knapphullsblomster, to brudepikebuketter og min brudebukett, alt under 4000kr (da er vaser jeg har kjøpt utenom inkludert)

"Kirkebukettene" brukes som oppsatser på hovedbordet .

Kirken er så dekorert at vi har valgt bort oppsatser der.

Jeg har avtalt å hente blomstene dagen før, siden jeg har oppbevaringsmulighet, og lang vei å kjøre. Men mange henter de og (eller får andre til å hente) samme dag.

Hør med blomsterbutikken om hva slags muligheter du har.

Jeg skal forøvrig ha en naturlig bundet bukett, ikke stiftet. Mye billigere :)

Og husk at brudebuketten ikke skal stå i vann bryllupsdagen! Tradisjonelt sett skal det bety at ekteskapet blir tørt og ufruktbart ;)

:smilyblomst:

Skrevet

Vi hadde to enkle vaser, en med stilkhortensia og en med roser til bordene, 10 i alt. 3 brysstbuketter og min brudebukett. Det ble hentet hos blomsterbutikken samme formiddagen av min pappa. Men de kunne frakte blomstene dit om det var ønskelig. Vi betalte 5800.- om jeg ikke husker feil. Vi brukte Blomsterstua.

Skrevet

Vi brukte 5000 på blomster: min bukett, oppsats til 10 (!!) bord, og mennenes knapphullsblomster:) siden det var sommer pyntet vi kirken med markblomster, ble veldig fint! Passet så bra også siden det var midtsommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...