Pasi Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg lurer på hvor mye blomster man skal koste på å ha i bryllupet.. til middagen vil vi ha en "oppsats" på hvert bord. Men, hva skal man ha i kirka? Hvilke, hvor store og hvor mange blomster? Skal man hente blomstene dagen før, siden det er da man skal pynte?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Stikk innom en Floriss butikk Så blir du enig med en butikkansatt. Veldig hjelpsomme :-D Dere kan bli enig om alt fra hvilken type blomster til farger og form, og høyde Og de er kjempeflinke til og lage både oppsatser og buketter
FruN Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Vi skal ha bukettoppsats til 5 bord, tre knapphullsblomster, to brudepikebuketter og min brudebukett, alt under 4000kr (da er vaser jeg har kjøpt utenom inkludert) "Kirkebukettene" brukes som oppsatser på hovedbordet . Kirken er så dekorert at vi har valgt bort oppsatser der. Jeg har avtalt å hente blomstene dagen før, siden jeg har oppbevaringsmulighet, og lang vei å kjøre. Men mange henter de og (eller får andre til å hente) samme dag. Hør med blomsterbutikken om hva slags muligheter du har. Jeg skal forøvrig ha en naturlig bundet bukett, ikke stiftet. Mye billigere Og husk at brudebuketten ikke skal stå i vann bryllupsdagen! Tradisjonelt sett skal det bety at ekteskapet blir tørt og ufruktbart
Waterlilli Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Vi hadde to enkle vaser, en med stilkhortensia og en med roser til bordene, 10 i alt. 3 brysstbuketter og min brudebukett. Det ble hentet hos blomsterbutikken samme formiddagen av min pappa. Men de kunne frakte blomstene dit om det var ønskelig. Vi betalte 5800.- om jeg ikke husker feil. Vi brukte Blomsterstua.
Thinkerbelle Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Vi brukte 5000 på blomster: min bukett, oppsats til 10 (!!) bord, og mennenes knapphullsblomster:) siden det var sommer pyntet vi kirken med markblomster, ble veldig fint! Passet så bra også siden det var midtsommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå