AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har aldri opplevd at noen jeg er nærmeste pårørende til har dødd. Så da besteforeldrene mine døde, var det mamma jeg fikk beskjeden av. Men nå er mamma veldig syk, og kan da dø når som helst. Og da er jo jeg nærmeste pårørende og vil kanskje få vite det først hvis det skulle skje når jeg ikke er der. Hun har ligget på sykehuset, men er nå hjemme igjen. Men det kan egentlig gå ganske fort hvis det skjer noe. Hvordan kommer jeg da til å få vite det? Hvis det skjer ved en innleggelse og jeg ikke rekker frem, er det vel sykehuset som ringer meg? Men hva ellers? Ringer presten? Politiet? Kommer noen på døren? Eller er det noen helt andre? Sikkert veldig merkelig spørsmål, men tenker på mye merkelig om dagen..
HvittHus Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Moren din har vel helsetilsyn nå som hun er hjemme. Hvis disse kommer og finner henne død, vil jeg tro de tar kontakt med sin overordnede som så ringer deg etter at dødsfallet er bekreftet av lege. Politi og prest rykker vel ut i de tilfeller hvor man har med brå, voldelig død. Jeg håper det går bra med deg? Det er ikke lett når ens nærmeste er alvorlig syke.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Ja, hun har hjemmesykepleie hver morgen. Takk for svar, da er jeg litt klokere. Har liksom blitt litt ringeklokkeredd i det siste, men da er ikke det noe å tenke på. Det går forsåvidt greit, hun har vært syk lenge, så det er jo noe jeg har hatt tid til å forberede meg på.
Alice123 Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Såvidt eg har forstått det er det kun om det har skjedd en brå død hvor presten kommer på døra. Bilulykke eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg jobber i hjemmesykepleien, og om vi finner noen som har gått bort, tar vi kontakt med gruppeleder, politi og lege. (Politiet bare av sikkerhetsmessige årsaker). Lege kommer og erklærer personen død, og gruppeleder ringer da pårørende til brukeren med beskjeden. En jeg kjenner mistet begge foreldrene sine i en ulykke, og da var det presten som kom på døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå