Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly snart og tenkte å handle litt på gardermoen, da det er billigere der.. Men har de som jobber der peiling eller burde man dra på et parfymeri og få tips på forhånd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de har ikke peiling :filer: Alle ansatte i taxfree-parfymeri jeg har vært borti har vært helt blåst.

Skrevet

De jeg har vært borti har ikke imponert stort. Ville satset på å gå innom et parfymeri på forhånd :)

Skrevet

De har ikke peiling. De blir ansatt for å sitte i kassen og så fyller de på varer rundt omkring og ender derfor opp ute i butikkene og må dermed hjelper kunder. De er ikke annet enn butikkansatte rett og slett.

• Liker 3
Skrevet

Erfaringen min tilsier at ytterst få av dem har utdanning/kurs i det de selger. De har en stor butikk med mye forskjellige varer å forholde seg til, så ikke gamble på at de kan alt ;) Gå innom ett parfymeri, de er i det minste kurset!

• Liker 1
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Jeg har opplevd at de på tax free'en på Gardermoen er kjempe flinke! De kan mye, er hyggelige og veileder godt ut i fra hva du skal ha. Om du ikke absolutt vil, er det ikke nødvendig å dra innom noe parfymeri før reisen :)

Ser andre her har andre oppfatninger; jeg har i hvert fall vært veldig fornøyd!

Skrevet

Det kommer ann på hva du er ute etter. Parfyme, neglelakk og sminke kan de muligens. Men hudpleie-produkter bør du få hjelp fra en hudpleier før du kjøper, slik du får riktige produkt til deg.

(Jeg fikk anbefalt clinique-produkter til min hud på tax-free.........)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd å få bedre service i et parfymeri enn på taxfree i hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt ann på. Hun som har http://hiilen.blogg.se f.eks jobber på gardermoen. Hun er utdannet makeupartist :) Så hun har nok peiling iallefall!

Gjest Silvermist
Skrevet

Noen av dem har peiling, noen ikke.

Jeg var borti en som var helt blank forrige gang jeg var innom taxfreen på Gardermoen. Spurte om de hadde en koffeinholdig roll on-stick som brukes under/over øynene for å fjerne poser.

Nei, det hadde hun aldri hørt om, sa ekspeditøren. Forklarte litt nærmene, men, nei, et slikt produkt fantes ikke i følge henne, det var hun skråsikker på, samtidig som hun så på meg som om jeg kom fra Mars.

Jeg gikk deretter bort til Clinique-hyllen, fant nøyaktig det produktet jeg lette etter, viste henne produktet og innholdsfortegnelsen....og hun bare "Åja. Jaja." :murvegg:

Har hatt lignende opplevelse x-antall ganger på Gardermoen, må hjelpe meg selv og finner ting de "ikke har".

Skrevet

Noen av dem har peiling, noen ikke.

Jeg var borti en som var helt blank forrige gang jeg var innom taxfreen på Gardermoen. Spurte om de hadde en koffeinholdig roll on-stick som brukes under/over øynene for å fjerne poser.

Nei, det hadde hun aldri hørt om, sa ekspeditøren. Forklarte litt nærmene, men, nei, et slikt produkt fantes ikke i følge henne, det var hun skråsikker på, samtidig som hun så på meg som om jeg kom fra Mars.

Jeg gikk deretter bort til Clinique-hyllen, fant nøyaktig det produktet jeg lette etter, viste henne produktet og innholdsfortegnelsen....og hun bare "Åja. Jaja." :murvegg:

Har hatt lignende opplevelse x-antall ganger på Gardermoen, må hjelpe meg selv og finner ting de "ikke har".

Men hvorfor spør du etter hjelp når du ikke har noen problemer med å finne det du skal ha selv? :sukk:

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Men hvorfor spør du etter hjelp når du ikke har noen problemer med å finne det du skal ha selv? :sukk:

Jeg skulle egentlig ha en lignende fra L'Oreal da en venninne hadde fortalt meg om dette produktet. Fant ikke, og forklarte derfor hva jeg så etter.

Fant deretter tilsvarende produkt fra annen produsent selv, det var ingen hjelp å få.

Capiche?

Edit: Tilleggspørsmål. Skal jeg ikke få lov å spørre om hjelp fordi jeg har hjernekapasitet til å lete frem et produkt selv når hjelpen uteblir?

Endret av Silvermist
  • Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet en kort periode i taxfree'n på Gardermoen for noen år siden, og da jobbet jeg sammen med jenter som var utdannet både hudpleiere og make-up artister, men også ufaglærte uten noen egentlig interesse for/kunnskap om sminke/hudpleie. Så det kommer an på hvem man treffer på!

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg jobbet en kort periode i taxfree'n på Gardermoen for noen år siden, og da jobbet jeg sammen med jenter som var utdannet både hudpleiere og make-up artister, men også ufaglærte uten noen egentlig interesse for/kunnskap om sminke/hudpleie. Så det kommer an på hvem man treffer på!

Signeres!

Skrevet

Da jeg var på Tax-freen på Gardemoen nå i mai, så fikk jeg god hjelp :) hun var til god hjelp med både sminke og hudpleie. Jeg var stor fornøyd, men en venninne av meg fikk hjelp av ei som ikke kunne noe som heslt så hun måtte få tak i en annen som jobbet der som kunne hjelpe venninna mi. Hun var visst helt håpløs.

Så det kommer vel ann på hvem du møter på. Noen har virkelig ikke peiling mens andre vet hva de snakker om og er til god hjelp :)

• Liker 1
Skrevet

De som jobber på den i sandefjord kunne ingen ting. Jeg trengte litt hjelp til å finne en god krem til tørr hud som jeg har og øyenskygge som passet til grønne øyne, men hun som jeg kom i kontakt med kunne jo ingen ting. Ikke visste hun hvilken krem jeg burde ha og hun trodde kanskje rosa øyenskygge ville passe meg, men var ikke sikker.

Selv om jeg liker at de sier rett ut at de ikke vet svaret enn å late som de vet hva de snakker om og anbefale meg masse dritt, så er det plagsomt når de ikke kan hjelpe meg og dessuten måtte jeg vente evig lenge for å få hjelo. Virket som det kun var en dame som kunne hjelpe folk for de andre jentene kunne ikke en dritt.

Skrevet

Har stort sett fått god hjelp på gardermoen, men så har jeg ikke spurt etter så veldig mye hjelp da, mer om de har den og den tingen.

Men litt avsporing her, sist jeg var på Gardermoen så sto disse MAC-jentene(de som holder til i MAC-avdelingen) å sminka seg! Helt åpenlyst liksom. Jeg gikk bort å tittet litt på produktene, men de enset meg ikke for de sto klistra inntil et speil for å sminke seg, i arbeidstiden! Det ga ikke så veldig godt inntrykk altså..

Skrevet

Har stort sett fått god hjelp på gardermoen, men så har jeg ikke spurt etter så veldig mye hjelp da, mer om de har den og den tingen.

Men litt avsporing her, sist jeg var på Gardermoen så sto disse MAC-jentene(de som holder til i MAC-avdelingen) å sminka seg! Helt åpenlyst liksom. Jeg gikk bort å tittet litt på produktene, men de enset meg ikke for de sto klistra inntil et speil for å sminke seg, i arbeidstiden! Det ga ikke så veldig godt inntrykk altså..

:hakeslepp:

Hvis de må sminke seg, så får de heller gå på bakrommet eller noe. Man står ikke å sminker seg i butikken! :nei:

Skrevet

Sist jeg reiste fra Gardermoen spurte jeg en i tax-free'en om de hadde sminkefjerner på små flasker. Hun visste ikke hva sminkefjerner var....

Etter å ha gjentatt på engelsk gikk hun bort til en annen ansatt som kunne vise meg hvor jeg kunne finne småflasker. Hun var svensk og hadde tydeligvis ikke gjort seg kjent med norsk språk og butikken hun jobbet i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...