AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Leter etter en oppskrift på løs, litt stor hals. Gjerne en som snurres to ganger rundt halsen. Tykt, luftig garn, ull, evt. ull med mohair/silke. Tykt alpakkagarn, kanskje. Ikke noe kunstig, i hvertfall. Litt tykke pinner, kanskje opprekking av noen masker til slutt, slik at det blir løst og litt systematisk hullete? Noen tips?
MissLibellula Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Leter etter en oppskrift på løs, litt stor hals. Gjerne en som snurres to ganger rundt halsen. Tykt, luftig garn, ull, evt. ull med mohair/silke. Tykt alpakkagarn, kanskje. Ikke noe kunstig, i hvertfall. Litt tykke pinner, kanskje opprekking av noen masker til slutt, slik at det blir løst og litt systematisk hullete? Noen tips? Hva med denne fra Pickles?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Hva med denne fra Pickles? Snedig, det var akkurat denne jeg selv satt og så på akkurat nå! Absolutt aktuell, ja. ts
Klematis Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Hva med denne? Ellers så må jeg bare anbefale Ravelry. Tusenvis av mønstre og du kan se bilder av mange prosjekter pr mønster for å se hvordan det blir i ulike garntyper og farger. Søk på "cowl" og du får opp over 1500 gratis oppskrifter (resultatlink, må nok være logget inn for å se denne). Enda flere om du er villig til å betale et par dollar. Og det er IKKE vanskelig å strikke etter engelske mønstre! De er som regel mye bedre forklart enn norske. Oversettelse av ulike masketyper og uttrykk kan du f.eks. finne på Garnstudio/Drops sine sider. Eller søk utrykket du ikke forstår opp på YouTube, det finnes utallige strikkeinstruksjonsvideoer der.
Klematis Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Eller hva med denne? Lurer på om jeg ikke må hjem og finne frem noe garn og prøve meg på den
Pippi92 Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Pickles har mange oppskrifter på all slags halser, kjempe fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå