Gå til innhold

Clear Blue Fertilitetsmonitor,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt fertilitetsmonitor fra Clear Blue og denne syklusen er første gang jeg har brukt den. Det står at man skal teste på morgenen og det har jeg da gjort.

Med tidligere "vanlige" tester fra Clear Blue har jeg testet på kvelden og fått positiv test (før jeg ble gravid sist).

Etter svangerskap og amming har jeg nå ikke eggløsning i det hele tatt, tror jeg.

Men kan det være at jeg bør teste på kvelden?

Den syklusen jeg brukte CB Fertilitetsmonitoren nå, så testet jeg som maskinen sa fra dag 6 og til den ikke ba om flere tester på dag 26 (totalt 20 tester).

Den viste økning i hormon fra dag 15 til dag 24, men ingen "topp" med EL.

Noen som har noen erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring?

Skrevet

Jeg er bare på andre rundt med monitoren, men jeg tester på morgenen. Og fikk Max i første periode.

Skrevet

Jeg er også i min første syklus med fertilitetsmonitoren. Hos meg viste den at jeg hadde eggløsning på dag 16, og den viste også økt fruktbarhet i dagene før.

Det er best å utføre testen om morgenen, fordi konsentrasjonen av hormoner er sterkere i morgenurinen enn ellers i døgnet. Det gjør at testresultatene blir sikrere. Så jeg vil ikke anbefale deg å utføre testene på kvelden.

Kanskje du rett og slett ikke har hatt eggløsning denne måneden? Jeg ville forsøkt igjen, med morgenurin.

Skrevet

Fant dette på www.pernille.info

Skal man bruke morgenurin på eggløsningstester?

Nei. LH produseres om morgenen og utskilles ikke i urinen før senere på dagen. Man får det mest pålitelige resultatet på eggløsningstesten ved å teste på ettermiddags- eller kveldsurin. Det kan fungere fint med morgenurin også, men dersom man støter på problemer med morgenurin nør man gå over til å teste senere på dagen.

Når jeg har testet tidligere med CB digital EL-test, testet jeg på kvelden og fikk utslag på testen på en kveld i syklusen, men kun den ene (dagen før og dagen etter viste den ingen ting).

Når jeg testet med fertilitetsmonitor denne syklusen, gjorde jeg jo som det stod i bruksanvisningen og testet på morgenurin, men den viste kun stigning i hormon, men ikke EL.

Kan det da være smart å teste med kveldsurin i kommende syklus?

MVH TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...