Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært plaget med beinhinneproblemer i 7-8 år nå, har brukt masse masse penger på behandling og prøvd alt som er å prøve..

Før var jeg veldig aktiv, og mangelen på å kunne drive med hard fysisk utfoldelse har virkelig slitt på min mentale helse. Har rett og slett blitt deprimert, og inaktiv:( HAr begytn å røre på meg igjen nå i år, men kan ikke jogge eller hoppe eller danse (som jeg elsker..)

Føler jeg har søkt etter hjelp på alle plasser jeg klarer å komme på, men så sitter jeg her da.... og problemet er vedvarende.

Etter mye selvgranskning og analyse av egen kropp, har jeg funnet kjernen til problemet. Jeg vet altså hva det er som er galt, da tenker man jo at da skulle det vel være greit? Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre, og ber om hjelp her inne....om noen kan gi meg tips og råd...?

Jeg underpronerer veldig, og har gode sko....men føler ikke at det hjelper. Føler at jeg skulle hatt noen slags innretning som kunne tvinge beina mine til å gå rett :-/

Drømmer etter å kunne løpe

Drømmer etter å kunne danse

Drømmer etter å kunne hoppe

Håper noen har noen å komme med, tusen takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud i himmelen. Hvorfor skal dere med beinhinneproblemer på liv og død presse dere på den måten, når det finnes andre gode treningsformer som ikke er belastende, og som har akkurat samme treningseffekt? Hvorfor kan dere ikke bare ta et hint om at beina har fått for hard behandling, og være smarte nok til å skjønne at dere bør finne andre treningsformer?

Jeg drev også å jogget, fikk beinhinnebetennelse, og selvom jeg syntes det var artig å jogge, så er jeg såppas oppegående at jeg skjønte at det var kroppens måte å si at jeg hadde mishandlet beina mine. Etter mange måneder, så begynte beina å bli sånn nogenlunde, etter kun ha brukt ergometersykkel, og kun brukt beina opp og ned til butikken, og over lengere strekninger så gikk jeg veldig sakte, å unngå asfalt var ikke så lett, da jeg måtte gå på det for å i det hele tatt komme meg noe sted.

Jeg går ned i raskt tempo, mer eller mindre powerwalking. Mindre belastende, selvom jeg innimellom kjenner det litt i beina, men avhengig av hvor lenge jeg varmer opp så er det mer snakk om at det er i begynnelsen av gåturene, og så gir det seg etter ca 20 minutter. Og da er det bare snakk om litt ubehag, og slik har det vært siden jeg startet opp igjen med å gå i sommeren 2009, etter å ha pådratt meg beinhinnebetennelse i desember 2008.

Vær smart, og finne andre måter å trene på, husk at du skal ha beina resten av livet.

Skrevet

Jeg sliter med underpronasjon, vet du hva det er? Det betyr at jeg tråkker feil, som igjen betyr at uansett hva jeg gjør så blir det en feilbelastning. Bare det å gå blir belastende, når jeg blir gammel vil jeg kanskje ha hofteproblemer, kneproblemer, ryggproblemer etter år med feilbelastning. Jeg vil kunne jogge, danse og hoppe nå, men det er jo i det lange løp jeg jeg er bekymret for. Hvor mange skritt går jeg per dag? hvor amnge skritt går jeg i året, tenk på slitasjen. Takk for at du lemper din irritasjon på meg, hva med å komme med noe fornuftig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...