Gjest white tiger Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Ja, lurer på det som står i overskriften. Har dere begge (alle) barna hjemme siden dere likevel er hjemme, eller har dere de som er friske i barnehagen?
Gjest Hedda-78 Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Den friske sendes i barnehagen, men får såklart en kortere dag med en rolig morgen og tidlig henting. Den syke får luksusen av å ha mor/far for seg selv en liten stund, det er godt med full oppmerksomhet når man er syk! 2
hufsa! Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Heia,har ikke barn men alle naboene mine her kjører de friske i barnhagen.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 I barnehagen hvor jeg jobber ser jeg at foreldrene leverer det barnet som er frisk og holder det syke hjemme.
Gjest white tiger Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Det var sånn jeg gjorde det i dag, men fikk så dårlig samvittighet over å ha minste i barnehagen når jeg likevel var hjemme med eldste. Minste mi er bare 11 mnd, og så viste det seg at søstra var ganske pigg likevel, så det kan ha noe med saken å gjøre. Ble ikke noe pleie av sykt barn i dag akkurat. Kunne egentlig tenke meg å hatt minste hjemme, men hadde noen forhåpninger om å få jobbet litt med studiene inni mellom. Men det ble jo selvsagt ikke gjort.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg sender det friske barnet i barnehagen, med kortere dag. Det syke barnet trenger meg så da er det greit å ha full oppmerksomhet og energi til det syke barnet. I tillegg er det ofte kjedelig for det friske barnet og være hjemme når søskenet er syk.
Leanne Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har gjort litt forskjellig, kommer litt an på hvem som er syk... Da lillebror var syk og storesøster fortsatt gikk i barnehagen fikk storesøster som regel være hjemme. Hun var flink til å ta hensyn til lillebror som var syk, og godtok at han fikk mest oppmerksomhet. samtidig fikk jeg mye tid sammen med henne til spill etc når lillebror sov.. Når storesøster er syk så har jeg som regel sendt lillebror i barnehagen, dette fordi han ikke tar samme hensyn. Han bråker, trasser, skriker selv om storesøster ligger på sofaen med 40 i feber.. Så da er det bedre at han er i barnehagen og har det artig der Han får kortere dager i barnehagen.
lille katt Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har gjort litt forskjellig, kommer litt an på hvem som er syk... Da lillebror var syk og storesøster fortsatt gikk i barnehagen fikk storesøster som regel være hjemme. Hun var flink til å ta hensyn til lillebror som var syk, og godtok at han fikk mest oppmerksomhet. samtidig fikk jeg mye tid sammen med henne til spill etc når lillebror sov.. Når storesøster er syk så har jeg som regel sendt lillebror i barnehagen, dette fordi han ikke tar samme hensyn. Han bråker, trasser, skriker selv om storesøster ligger på sofaen med 40 i feber.. Så da er det bedre at han er i barnehagen og har det artig der Han får kortere dager i barnehagen. Samme her. Eldstejenta på 4,5 hadde protestert hvis hun visste at jeg skulle være hjemme både med syk lillesøster pluss lillebror som er baby. Min egen form spiller også inn. Har hatt en lengre periode med dårlig form, og da har jeg rett og slett vært nødt til å avlaste meg selv mest mulig.
Gjest imli Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Har begge heime då, ja. Har ikkje moglegheit til anna, sida eg er åleine med dei og ikkje har bil. Trur ikkje det å sykle eller gå til bhg i all slags vær med ein sjuk unge er spesielt lurt
Caramba Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Her går de friske i bhg. Jeg har tre bhg barn og det er bra å kunne få god tid til den syke, pluss at de kan ha mamma for seg selv. Eldste er lite syk og har mange venner i bhg, pluss mye opplegg med førskolegruppa, så han får ikke være hjemme hvis en av de små er syke.
Gjest pysepusen Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Har ikke mer enn et barn enda, men vi har alltid tenkt at vi skal gi de friske muligheten til å velge selv. Men er de små (1-2 år) så kommer vi nok til å gi de friske også en fridag med mindre det barnet som er sykt er veldig sykt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå