Gå til innhold

Grieg - bryllupsmarsjer?

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Grieg, og vet at han har skrevet noen brudemarsjer. Noen som har noen tips å komme med? Min yndlingsmelodi er Bryllupsdag på Troldhaugen, men det er vel kanskje ikke noen prosesjonsmars...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at det er forskjell på prosesjons og inngangsmarsj?

Eller er det preludium du mener?

Ellers har jeg ikke peiling på Grieg, må jeg innrømme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske uvitende i forhold til bryllupsmarsjer. har kun vært i ett bryllup, og da var jeg 15. Men jeg vet at det er forskjell på utgangs- og inngangsmarsj. Tenkte å ha Nordraaks Purpose til inngangsmarsj (prosesjonsmars?) men vi må jo ha en til...og da lurer jeg på om det finnes en passende Grieg-marsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en prosesjonsmarsj, til vår familie som skal gå i prosesjon.

Så skal jeg ha en egen inngangsmarsj, når jeg skal gå sammen med pappa og barna

Så skal vi ha en utgangsmarsj.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass...ja, det blir vel det samme antallet for oss. Da trenger vi to til...kanskje kjæresten min vil ha noe engelsk. Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller vanligste er at du har en inngang og utgangsmarsj og ikke noe mer. (selvsagt noen salmer eller innslag under vielsen men..)Troldhaugen er fin. Vi vurderte også den men problemet er at det er ikke den typiske orgelmelodien og blir helle rikke fin på orgel. Men kanskje du har andre muligheter enn orgel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

"Sigurd Jorsalfars hylningsmarsj" er skreven i eit arrangement for orgel. Den står i eit svens hefte med bryllaupsmusikk for orgel. Den er litt vanskeleg å spele og ikkje særleg vanleg heller, så viss du vil ha den er det lurt å vere ute i god tid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...