sommermor Skrevet 10. oktober 2011 #1 Del Skrevet 10. oktober 2011 Nå har jeg et slitt Norema kjøkken fra 1989,jeg har veldig lyst på et nytt kjøkken. Jeg har åpen kjøkken/stue løsning,og arealet til kjøkkenet er cirka 7 kvm. Det eneste jeg vet,er at mitt nye kjøkken skal være hvitt,og jeg vil ha hvitlasert parkett på gulvet. Gulvet skal jeg skifte i hele leiligheten. På HTH har jeg forelsket meg i et hvitt høyglans kjøkken,men er veldig usikker.Det er jo fint i butikken,men hva med den daglige bruken og er det lett for å bli riper? Jeg er alene om å bestemme kjøkken,og det er ikke bare bare når det er så mye fint. Drømmekjøkkenet har tegnet et annet kjøkken til meg som ikke er høyglans,det er også fint. Jeg tror jeg går meg vill i kjøkkenjungelen. Hvilken benkeplate synes dere passer til et høyglans kjøkken? Jeg liker corian,men det er jo ganske dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 10. oktober 2011 #2 Del Skrevet 10. oktober 2011 Vi kjøpte leilighet i sommer og gikk for hvit høyglans. (Riktignok fra Kvik, men ganske likt det fra HTH) Har kun hatt kjøkkenet noen mnd, men kan ikke tro at det skal bli så mye riper i det, man jobber tross alt ikke på skapdørene. Må nok tørke over overflatene litt oftere enn vanlig, men det er jo fort gjort! Vi har hvitmattlakket eik på gulvet, og har valgt heltre benkeplate i mørk ask. Den er veldig mørk brun, litt mørkere og mindre rødskjær enn valnøtt som er veldig populært. Ble superfint! Kan jo også være fint med en treplate med hvitpigment som står til gulvet? Corian er fint, men kan jo se ut som alt mulig. Tror det kan være kult med hvit corian benkeplate, evt gråsvart "steinplate". Egentlig funker alt til hvitt. Det eneste vi har vært bekymret for er om høyglans er en "dille" nå og kommer til å være skikkelig teit om 7 år når vi skal selge leiligheten. Kjipt hvis potensielle kjøpere kommer inn og tenker: "Å herregud, dette er jo bare så 2007-2013 da!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. oktober 2011 #3 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har du små barn, eller planer om det, så stå over. *grøsser* Har noen ekle seige flekkete skapdører friskt i minne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har ei datter på 8 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. oktober 2011 #5 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har ei datter på 8 år. Da er hun over klinealderen. Jeg syns det er kult, men jeg tror ikke jeg ville ha likt det like godt om 2 år. Syns naboens ser litt tacky ut allerede, og de har hatt det i 2 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg stemmer for ikke. Litt fordi jeg mener det er en motegreie, men også fordi jeg mener at det er med på å gjøre kjøkkenet kaldt og upersonlig. Det samme gjelder mye stål og rustfritt stål. Jo mer materialene reflekterer lys jo kaldere vil det virke. Og omvendt: Om man bruker matte farger på vegger og møbler vil de absorbere mer av lyset og dermed framstå som vamere. Jeg syns det er mye penere med et matt, lyst kjøkken og heller en skikkelig stilig blank benkeplate av sten eller noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 10. oktober 2011 #7 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hva med å bruke høyglans kun på overskapene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg fikk nytt kjøkken og gulv i fjor og som deg så har jeg åpen løsning. Jeg har valgt vanlige hvite dører, har hvitlasert parkett og benkeplata er i heltre valnøtt. Jeg liker det varme preget den setter på innredningen. Vurderte også høyglans, men avsto fordi jeg ville ha et mest mulig nøytralt kjøkken som ikke var så preget av trender. Heiv ut et furukjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håndtverkeren Skrevet 13. oktober 2011 #9 Del Skrevet 13. oktober 2011 Matt er in:) For mye fingermerker på høyglans 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 14. oktober 2011 #10 Del Skrevet 14. oktober 2011 Vi hadde høyglans i flere år, og kjøkkenet var lett å holde rent. Ja, det blir fingerflekker, men lett å tørke av. Og det vises ikke særlig godt heller. Men nå er høyglans på tur ut, det er en motegreie som ikke vil holde seg lenge. Så jeg ville heller tatt et mer klassisk kjøkken. Nå har vi flyttet, og har eikekjøkken som ble satt inn for 10 år siden. Det er like fint, og holder seg i forhold til trender. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tenkt hvitt og klassisk istedet for høyglans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 14. oktober 2011 #11 Del Skrevet 14. oktober 2011 Nå bryr ikke jeg meg om hva som er trenden akkurat her og nå, jeg tenker mer på hva som passer rommet som skal innredes. Selv har jeg et lite kjøkken og er veldig glad for at jeg valgte hvitt høyglans fra HTH. Kjøkkenet virker mye større og luftigere iom at lyset fra kjøkkenvinduet reflekteres i skapdørene. Fingermerker er ikke noe problem i det hele tatt, synes nå jeg. Og fingermerker blir det på alle slags kjøkkenflater .. Det er verre å fjerne fingermerker fra et matt kjøkken enn fra høyglans er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi92 Skrevet 15. oktober 2011 #12 Del Skrevet 15. oktober 2011 Høyglans er en moteting og ville ikke satset på det. Matte overflater er på vei inn, og de matte vil nok ikke forsvinne fra motebildet for det er ganske nøytralt. Tenk litt på at du skal ha dette kjøkkenet ei stund. Høyglans er jo veldig stilig, men som sagt en motegreie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #13 Del Skrevet 15. oktober 2011 Det eneste vi har vært bekymret for er om høyglans er en "dille" nå og kommer til å være skikkelig teit om 7 år når vi skal selge leiligheten. Kjipt hvis potensielle kjøpere kommer inn og tenker: "Å herregud, dette er jo bare så 2007-2013 da!" Sånn vil de sikkert tenke uansett. Folk har så mye penger i dag, så kjøkken skiftes når det er umoderne, ikke når det er slitt uansett. Og tidløse kjøkken i dine øyne er sikkert ikke tidløst i en potensiell kjøpers øyne lell. Kose deg med høyglansen din du Selv ville jeg ikke valgt høyglans, syns fort det blir litt stygt, og er ikke noe glad i selve looken, men hvis dere liker det, syns jeg dere skal gå for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. oktober 2011 #14 Del Skrevet 15. oktober 2011 Sånn vil de sikkert tenke uansett. Folk har så mye penger i dag, så kjøkken skiftes når det er umoderne, ikke når det er slitt uansett. Og tidløse kjøkken i dine øyne er sikkert ikke tidløst i en potensiell kjøpers øyne lell. Kose deg med høyglansen din du Ja, det var det vi også endte med. Vi skal tross alt bo her noen år først, og å treffe smaken til alle potensielle kjøpere om 7-8 år får vi jo ikke til uansett. Taksten settes jo uansett ut fra stand på kjøkkenet, og ikke om takstmannen liker høyglans eller ikke. Ifølge alle kjøkkenleverandørene vi snakket med selges det fremdels veldig mange høyglans kjøkken, så trenden er nok ikke over helt ennå. Og det tar jo noen år før ting går fra trend til skikkelig ukult, er en periode imellom der det er helt ok også. På vårt lille kjøkken med to parallelle kjøkkenbenker og liten plass mellom ble det i alle fall veldig bra med høyglans, for som Jytte sier reflekteres lyset fra kjøkkenvinduene og gir en illusjon av at kjøkkenet er større. Men, hvis jeg hadde hatt åpen kjøkkenløsning hadde jeg nok valgt et mest mulig nøytralt kjøkken, slik at det hadde tatt minst mulig fokus i rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Del Skrevet 30. desember 2018 Kom over denne tråden nå. Skal kjøpe meg kjøkken, og er redd for at høyglans vil bli umoderne... men nå er denne tråden 8 år gammel, og høyglans fortsatt like moderne som for 8 år siden 😆 Anonymkode: b777b...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Del Skrevet 30. desember 2018 Jeg skal i allefall ikke ha noe høyglansh....... igjen!! Anbefales ikke hvis du ikke er over middels glad i å vaske. Styr i allefall unna mørk høyglans. Anonymkode: 90e9a...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Del Skrevet 30. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kom over denne tråden nå. Skal kjøpe meg kjøkken, og er redd for at høyglans vil bli umoderne... men nå er denne tråden 8 år gammel, og høyglans fortsatt like moderne som for 8 år siden 😆 Anonymkode: b777b...49f Men altså... Høyglans er ikke moderne lenger! At mange fremdeles kjøper det betyr ikke at det er moderne. Tvert i mot. Anonymkode: f8a2b...706 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #18 Del Skrevet 30. desember 2018 Høyglans er skrekkelig! Ikke kjøp det!!! Anonymkode: bf7ff...027 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #19 Del Skrevet 30. desember 2018 Jeg tror høyglans er virkelig umoderne? Mulig jeg tar feil, har egentlig ikke peiling. Synes ikke det virker praktisk. Anonymkode: a7e48...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #20 Del Skrevet 30. desember 2018 Høyglans er gyselig. Anonymkode: bc904...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå