Gå til innhold

Hbor langt unna nær famile bor dere , etter at dere fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ikke i nærheten av nær famile og har nå fått vårt første barn og ser jo at det hadde vært hyggelig å bo litt nærmere..

Er det vanlig å bo langt fra nær familie , når man får barn , og går det greit det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor 8 timer kjøring fra all familie. Synes faktisk det er kjempedeilig, slipper innblanding i alt mulig :sjenert:

• Liker 2
Gjest Annaires
Skrevet

Bor heldigvis bare noen minutter unna hele svigerfamilien, og har min del av familien en time unna.

Deilig med masse familie i nærheten. Frøkna er veldig glad for å være masse sammen med både besteforeldre og tanter og onkler :)

Skrevet

Lurer på det samme. Skulle så gjerne bodd maks en times kjøretur unna, men dessverre vil vi nok være på andre siden av landet når den tid kommer. :(

Skrevet

Jeg bor 8 timer fra mine foreldre og søstre med familie.

Eksen min har sin familie innen 10 minutter avstand, så mini har besteforeldre og en onkel i nærheten.

Skrevet

Jeg har bodd ti timer unna min familie (med bil), og da bodde vi ca ti minutters gåtur fra svigerforeldrene. Nå bor vi 15 min kjøring fra mine foreldre og ti timer unna svigerfar.

Jeg elsker å ha familien min nærme. Jeg syns det er fantastisk med barna som gjerne vil treffe besteforeldre, tante og onkel og jeg syns også det er fantastisk med litt avlastning og hjelp iblant.

Gjest Hedda-78
Skrevet

Bor ca 12 timers kjøring unna besteforeldrene. Dvs at vi klarer ikke å kjøre hele turen på én dag med små barn i baksetet. Nærmeste tante bor ca 3 timer unna.

Vi er på besøk hos besteforeldrene to ganger i året (sommer og jul), og besteforeldrene er på besøk hos oss kanskje to ganger i året, da er de ca 1 uke i slengen.

Så ja, det går helt fint an å bo langt unna familien. Vi har jo fått barna for å være sammen med dem, men det er klart at det røyner på å aldri få barnefri. Det er jo alltid slik at den ene voksne passer barna mens den andre gjør noe annet (sover, trener, støvsuger...), og vi får lite tid sammen bare mannen og jeg. Så for å pleie ekteskapet litt, må vi basere oss på betalt barnevakt. Det blir dyrt, men hvis vi vil ha litt kjærestetid, må det bli sånn.

Vi har forresten sørget for å kjøpe et hus med et skikkelig gjesterom, slik at besteforeldrene kan være her så lenge de har lyst. Ikke så morsomt å ha svigers på sofaen i 14 dager, det går mye bedre når de har et greit gjesterom.

Skrevet

Tidligere bodde vi fem timer unna all familie og det var egentlig bare deilig. Når de kom på besøk var det gjerne en langhelg, samme når vi var der. Vi fikk mye bedre tid og kontakt.

Nå som vi bor i samme by blir det en del av hverdagen ... som egentlig blir prioritert lavt ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...